Aida Kamalia

125 artikel

Menulis di Tajria sejak Mac 2019

4 Perkara Pertama Anda Harus Lakukan Selepas Putus Cinta

Kehilangan seseorang yang kita sayang tatkala orang itu sudah menjadi dunia bahagia kita, semestinya saat perit untuk kita menerima kenyataan. Melepaskan cinta yang anda bina se...

Aida Kamalia

19 Jul • Bacaan 3 minit

Makan Organ Dalaman Haiwan - Bahaya Atau Tidak? 

Berakhirnya Hari Raya Aidil-Adha, sudah pasti anda menerima beberapa bahagian daging korban sumbangan dari surau, jiran terdekat, keluarga  atau bahagian daging anda sendiri sem...

Aida Kamalia

14 Ogo • Bacaan 3 minit

Elak Strok Haba - Ikuti Tips Ini 

Cuaca panas yang kering amat lazim di Malaysia kerana iklim negara ini sendiri. Pada tahun ini juga cuaca panas yang kering ini diramalkan akan berlanjutan hingga akhir Mac teru...

Aida Kamalia

18 Mac • Bacaan 3 minit

Kenali Simptom Kanak-Kanak Disleksia

Mungkin ramai sudah tau dan faham akan disleksia, iaitu masalah pembelajaran yang dihadapi oleh seseorang menyebabkan individu ini sukar untuk menulis, membaca malah  sukar untu...

Aida Kamalia

5 Apr • Bacaan 2 minit

Kebaikan Waxing Bulu Badan

Setiap orang pasti mempunyai pilihan tersendiri untuk mencabut bulu di badan, dan yang paling popular adalah dengan mencukur. Akan tetapi, kesan sampingan mencukur bulu badan se...

Aida Kamalia

22 Mac • Bacaan 3 minit

Hilangkan Kedutan Di Muka Dengan Produk Ini

Kedutan serta garis halus boleh dikatakan musuh kepada wanita serta amat ditakuti kerana ia akan menyebabkan muka nampak lebih tua. Apabila wanita mencapai umur 20 tahun, kulit ...

Aida Kamalia

18 Mac • Bacaan 3 minit

Makanan Yang Mampu Banyakkan Susu Badan Atau Milk Booster

Kalau bercakap tentang maknan semasa berpantang, mesti ibu-ibu dan murung sebab kebanyakan lauk pantang  sangat bosan dan tiada rasa. Tapi korang harus ingat, pemakanan sangat p...

Aida Kamalia

2 Apr • Bacaan 3 minit

Apa Itu HIV Dan Cara Mencegahnya 

Baru-baru ini keluar satu artikel yang mengatakan stigma masyarakat yang sering meminggir dan memulau pesakit-pesakit HIV, membuatkan golongan ini tidak mahu menerima sebarang r...

Aida Kamalia

23 Apr • Bacaan 3 minit

Rutin Mingguan Untuk Pori-Pori Muka Sentiasa Bersih 

Pernah tak anda dengar orang berkata stim muka dapat membuka pori dan gunakan ais batu untuk menutup pori? Ya, kenyataan ini adalah tidak betul kerana pori-pori di muka tidak bo...

Aida Kamalia

16 Apr • Bacaan 3 minit

5 Cara Hilangkan Rambut Rosak Selepas Proses Bleaching

Pernah tak korang rasa bangun pagi rambut kering dan kejung?  Lagi-lagi yang suka colorkan rambut korang dengan macam-macam warna. Untuk warna ashy, rambut hendaklah dilunturkan...

Aida Kamalia

29 Mac • Bacaan 2 minit

Perbezaan Perfume, Eau De Parfum, Eau De Toilette dan Body Mist

Adakah anda tertanya-tanya mengapa perfume yang anda pakai mempunyai ketahanan yang berbeza? Atau tertanya-tanya mengapa semua wangian ini mempunyai nama yang berbeza? Untuk pen...

Aida Kamalia

26 Mac • Bacaan 3 minit

Tutorial 2 Gaya Shawl Dengan Anting-Anting 

Jika sebelum ini anda sering memakai shawl dengan gaya klasik dan sama, apa kata anda letakkan sedikit aksesori untuk nampak lebih menyerlah?

Aida Kamalia

9 Mei • Bacaan 2 minit

Kedai Berkonsepkan Kafe Di Maxis The Gardens Mid Valley, Lebih Mesra Pelanggan! 

Maxis adalah salah satu syarikat telekomunikasi yang terkenal di Malaysia, tidak lepaskan peluang, Maxis membuka sebuah kedai konsep yang baru di The Gardens, Kuala Lumpur bertu...

Aida Kamalia

16 Mei • Bacaan 3 minit

Tips Menggayakan Hijab Mengikut Bentuk Muka Pada Pagi Raya Nanti

Hari Raya Aidilfitri bakal tiba tak lama lagi dan pastinya wanita-wanita diluar sana sudah mula fikir gaya hijab yang macam mana nak pakai pada pagi raya nanti, kan? Raya kan se...

Aida Kamalia

24 Mei • Bacaan 3 minit

Jom Cuba Buat Baja Tanaman Menggunakan Bahan Dapur 

Pasti ramai wanita di luar sana yang mempunyai hobi bercucuk tanam dan berbakti pada tanah, tidak kiralah anda seorang suri rumah atau pun anda seorang wanita yang bekerja. Oran...

Aida Kamalia

27 Jun • Bacaan 4 minit

Arang Aktif Putihkan Gigi? 

Sekarang kalau korang tengok dekat media sosial seperti Instagram, Twitter dan macam-macam lagi, ramai betul orang buat perkongsian putihkan gigi guna serbuk arang. Siap buat de...

Aida Kamalia

25 Apr • Bacaan 2 minit

Kebaikan Pengambilan Asid Folik

Sebut sahaja asid folik, pasti sudah terbayang itu persediaan wanita untuk mengandung, kan? Ya, benar. Biasanya asid folik ini diambil oleh wanita sebagai persediaan untuk menga...

Aida Kamalia

26 Mac • Bacaan 2 minit

Fesyen Seluar Untuk Wanita Plus Size

Ada pendapat mengatakan wanita plus size ini takut untuk berfesyen, betul ke? Atau sebenarnya bukan takut, tetapi ketandusan idea untuk pakai fesyen macam mana. Kalau tak seluar...

Aida Kamalia

2 Apr • Bacaan 2 minit

Perlu Atau Tidak Sewa Portable Wifi Semasa Bercuti? 

Pada zaman sekarang mempunyai sambungan internet yang bagus sudah menjadi satu keperluan hidup, kan? Tidak kurang pentingnya sambungan internet apabila anda bercuti di negara lu...

Aida Kamalia

11 Apr • Bacaan 2 minit

Risiko Berbuka Puasa Dengan Merokok, Berhentilah! 

Pada bulan Ramadan yang mulia ini, ia merupakan waktu yang sangat mencabar bagi kalangan perokok. Bukan sahaja menahan lapar dan dahaga, tetapi mereka terpaksa menahan gian untu...

Aida Kamalia

16 Mei • Bacaan 2 minit

Kelebihan Beras Parboiled - Sangat Bagus Untuk Anda Yang Ingin Turun Berat Badan

Seperti kita semua tahu, beras ada pelbagai jenis dan kelebihan yang berbeza. Lebih-lebih lagi di Malaysia, nasi merupakan makanan ruji bagi kebanyakan orang. Antara yang terken...

Aida Kamalia

30 Mei • Bacaan 3 minit

Tanda-Tanda Anda Mempunyai Hubungan Yang Toksik 

Terdetik di dalam hati saya untuk mengulas apa yang dikongsikan oleh Sarah Hildebrand tentang pengakuan jujur penyebab Sarah memutuskan hubungan dengan bekas pasangannya. Diseba...

Aida Kamalia

29 Jul • Bacaan 4 minit

Apa Perlu Ada Dalam Make Up Bag Sewaktu Raya Nanti? 

Sudah menjadi lumrah wanita untuk tampil cantik dan nampak segar pada setiap masa kan? Bukan apa, kelihatan kemas ini sememangnya memberikan keyakinan pada seseorang, sekaligus ...

Aida Kamalia

14 Mei • Bacaan 3 minit

#TAJ Makan- Clams Buttercream Terbaik Di Two Sons Bistro!

Kalau korang sentiasa mengikuti perkembangan influencer-influencer di media sosial, pasti korang sudah tau satu restorang yang terkenal iaitu Two Sons Bistro. Dah lama sebenarny...

Aida Kamalia

28 Ogo • Bacaan 4 minit