Famili

'Checklist' Bagi Memastikan Kelancaran Majlis Perkahwinan Anda

Menjelang berlakunya sesuatu acara, sudah pasti akan ada banyak tugasan yang perlu diselesaikan. Segala butiran mengenai acara perlu dirancang dan diatur dengan rapi sekali bagi...

Lina Rosli

18 Mac • Bacaan 1 minit

I Love Myself <3

" Kenapa aku diduga sebegini? Tidak layakkah aku untuk bahagia seperti orang lain? Tuhan, aku tak kuat...."

Nurul Izzaty

17 Apr • Bacaan 3 minit

Kanser Serviks Pembunuh Ketiga Tertinggi Wanita 

Pada awal tahun ini Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menetapkan 70 peratus wanita di Malaysia perlu menjalani pemeriksaan pangkal rahim (serviks), n...

Aida Kamalia

2 Jul • Bacaan 5 minit

Alasan Lelaki Kepada Kekasih

”Awk x syg sy lg ke?”. “Kenapa awk buat mcm tu kat sy?” “Apa salah sy?.” “Asyik alasan tu je, habis tu.. sy ni x penting???”

Penulis Kacak

19 Apr • Bacaan 5 minit

3 Mitos Mengenai Vaksin - Kenapa Perlu Mendapatkan Vaksin HPV?

Baru-baru ini, gempar di sesetengah media sosial berkenaan isu pervaksinan ini. Ada golongan yang tidak percaya akan daya keberkesanan vaksin dalam mencegah beberapa penyakit. G...

Lina Rosli

30 Mei • Bacaan 3 minit

Apa Erti Cinta?

Erti cinta banyak. Pada saya, setiap insan mempunyai definisi cinta yang berbeza. Ada yang mendefinisikan cinta itu; 

Penulis Kacak

23 Apr • Bacaan 2 minit

Bermesra Bersama Pasangan Di Bulan Ramadhan

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan. Syukur kehadrat ilahi, bulan yang mulia tiba lagi. Bulan Ramadhan adalah bulan yang mana kita sebagai umat islam diuji olehNya. 

Penulis Kacak

5 Mei • Bacaan 2 minit

Bosan Dating Bersama Pasangan Di Mall? Lihat Cadangan Lokasi Ini Pula! 

Buat pasangan-pasangan di luar sana, mencari tempat untuk meluangkan masa bersama sangat susah kan? Tengok wayang di pusat beli-belah pula sudah jemu kerana setiap kali nak perg...

Aida Kamalia

15 Mei • Bacaan 3 minit

Kenapa Asyik Salah Lelaki? Perempuan Tak Salah?

Hai, lama sudah saya menyepi. Ini kerana ia selari dengan hati saya yang sentiasa sepi. Maaf, bagi kalangan wanita yang membaca artikel saya, maaf atas kerana sudah lama tidak m...

Penulis Kacak

3 Mei • Bacaan 4 minit

7 Nasihat Cinta Sejati

Cinta yang bahagia di dunia dan akhirat adalah cinta yang ramai inginkan. Cinta ini adalah cinta sejati. Tetapi untuk mempunyai pasangan setia yang membawa ke cinta sejati perlu...

Penulis Kacak

4 Mei • Bacaan 4 minit

Raikan Ibu Anda Dengan Tips Bersempena Hari Ibu

Bersempena Hari Ibu semalam, pasti ramai yang tertanya-tanya apakah hadiah yang sesuai untuk diberikan sebagai satu tanda penghargaan kepada para ibu. Memang benar, kita perlu m...

Lina Rosli

13 Mei • Bacaan 2 minit

Menagih Kasih Ibu ..

Betapa hebatnya nilai kasih sayang. Namun bagaimana dan dimana kita meletakkan value kasih sayang ini. Pengalaman yang menyedihkan di pagi raya ke-4, di mana seorang anak menant...

norzalia

10 Jun • Bacaan 2 minit

Apakah perbezaan di antara susu ibu dan susu formula?

Kebiasaannya susu ibu boleh didapati selepas sesuatu tempoh kelahiran. Sementara, susu formula adalah susu yang pada umumnya diolah supaya sesuai untuk diminum oleh bayi. Terdap...

Lina Rosli

29 Mei • Bacaan 2 minit

Usaha Membantu Masyarakat Orang Asli - Coway Menyediakan Bekalan Air Bersih

Kampung Terubing 2 di Pahang tidak mempunyai bekalan air paip mahupun elektrik yang baik. Penduduk di kampung tersebut perlu membawa 16 baldi air setiap hari dari perigi ke kamp...

Lina Rosli

17 Sep • Bacaan 2 minit

Datuk Seri Rina Dilantik Sebagai Menteri Wanita Dan Keluarga

Pada hari ini kerajaan Malaysia telah mengumumkan senarai baru untuk barisan jemaah menteri yang baru untuk memegang tampuk kepimpinan negara. Terdapat beberapa jabatan telah di...

Lina Rosli

9 Mac • Bacaan 48 saat

#TAJKeluarga - Bagaimana Anda Berkomunikasi Dengan Anak-Anak?

Terdapat banyak perkara yang mungkin mahu anak anda kenali dan pelajari sepanjang tumbesaran mereka. Sebagai ibu bapa, anda pasti menginginkan yang terbaik untuk anak-anak yang ...

Lina Rosli

11 Nov • Bacaan 3 minit

5 Kebaikan Berenang Untuk Wanita

Renang merupakan satu senaman yang mendapat perhatian ramai pada zaman kini. Semasa berenang, mental, fizikal, segala otot dan tulang rangka digerakkan untuk membuat satu geraka...

Amalina Hazaidi

11 Jul • Bacaan 3 minit

Apa Suami Perlu Lakukan Semasa Isteri Berpantang? 

Sebagai pasangan yang bakal menimang cahaya mata tidak lama lagi, terutamanya ini merupakan anak pertama, pasti pelbagai persiapan perlu dibuat untuk menanti kehadiran insan bar...

Aida Kamalia

19 Jun • Bacaan 5 minit

Hilangkan Period Pain Dengan Cara Ini

Kebanyakan wanita pasti pernah mengalami period pain yang teruk paling kurang sekali, kan? Sama ada pada hari pertama haid, atau sebelum datang haid. Setiap wanita pula mengalam...

Aida Kamalia

11 Jul • Bacaan 3 minit

Senarai Checklist Barang Bayi Yang Perlu Anda Bawa Untuk Hari Raya Nanti

Sudah tiba masanya untuk para ibu di luar sana memikirkan tentang perkara yang berat ini, lebih-lebih lagi untuk ibu yang pertama kali nak balik raya bersama anak pertama ini. S...

Aida Kamalia

23 Mei • Bacaan 4 minit

Kebaikan Berenang Untuk Bayi - Ternyata Sangat Selamat

Ibu-bapa pasti ingin yang terbaik untuk anak mereka kan. Lebih-lebih lagi di zaman moden sekarang, terdapat pelbagai kelas perkembangan untuk bayi dari umur 3 bulan lagi. Antara...

Aida Kamalia

20 Jun • Bacaan 3 minit

Memakai Tampon Semasa Waktu Haid - Apa Yang Perlu Anda Tahu 

Disebabkan stigma dan pandangan orang luar yang mengatakan keburukan memakai tampon, ramai wanita memilih untuk memakai tuala wanita dan tidak didedahkan dengan tampon serta keb...

Aida Kamalia

26 Jun • Bacaan 4 minit

Ibu-Bapa, Rendahkan Ego Dan Minta Maaf Pada Anak Jika Ada Silap

Dalam banyak-banyak perkara yang dilakukan semasa menjadi ibu-bapa, memikul tanggungjawab besar diberikan oleh Allah untuk membesarkan anak, saya percaya meminta maaf kepada ana...

Aida Kamalia

11 Jun • Bacaan 3 minit

Pakej Perkahwinan Lengkap Yang Premium Di Sekitar Selangor Dan Kuala Lumpur

Bizmilla Wedding Centre atau Bizmilla Catering kini hadir dengan pakej serba lengkap yang sesuai mengikut bajet seseorang individu. Ia menawarkan pakej bermula RM22,500. Menarik...

Lina Rosli

15 Jul • Bacaan 2 minit

Rindu. Adakah Itu Perasaan Yang Nyata? 

Perpisahan atau pengakhiran bukanlah sesuatu yang digemari ramai. Setiap perpisahan dan pengakhiran, jika ianya ikhlas dari hati, suatu hari perasaan rindu akan tiba. Tetapi yan...

Penulis Kacak

1 Ogo • Bacaan 2 minit