Kesihatan

Elak Strok Haba - Ikuti Tips Ini 

Cuaca panas yang kering amat lazim di Malaysia kerana iklim negara ini sendiri. Pada tahun ini juga cuaca panas yang kering ini diramalkan akan berlanjutan hingga akhir Mac teru...

Aida Kamalia

18 Mac • Bacaan 3 minit

CPR - Apa Yang Anda Harus Lakukan

CPR atau namanya Cardiopulmonary resuscitation ini adalah satu teknik yang mana dapat menyelamatkan nyawa orang jika berada dalam kecemasan. Antaranya adalah apabila seseorang h...

Aida Kamalia

18 Mac • Bacaan 2 minit

5 Jenis Minuman Mempunyai Kafein Yang Anda Perlu Tahu

Minuman berkafein ini sudah sinonim dengan setiap lapisan individu di Malaysia. Tambah lagi buat penggemar kopi terutama peminat untuk minuman Starbucks Coffee, The Coffee Bean ...

Lina Rosli

20 Mac • Bacaan 2 minit

5 Kebaikan Anti-oksida Dan Kafein Dalam Kopi

Suka untuk saya berbicara mengenai kopi ini. Kopi adalah salah satu minuman yang kaya dengan ejen anti-oksida yang mampu meneutralkan bahan kimia dan toksin berbahaya yang masuk...

Lina Rosli

22 Mac • Bacaan 2 minit

Kesukaran Untuk Tidur atau Insomnia

Insomnia merupakan satu penyakit atau masalah kesukaran untuk tidur. Biasanya, insomnia tidak mempunyai rawatan secara ubat-ubatan. Ia adalah yang paling penting untuk merawat s...

Lina Rosli

22 Mac • Bacaan 1 minit

Kebaikan Pengambilan Asid Folik

Sebut sahaja asid folik, pasti sudah terbayang itu persediaan wanita untuk mengandung, kan? Ya, benar. Biasanya asid folik ini diambil oleh wanita sebagai persediaan untuk menga...

Aida Kamalia

26 Mac • Bacaan 2 minit

Panduan Makan Pil Perancang 

Jika bercakap tentang perancang keluarga, ada pelbagai cara dan kaedah yang berlainan mengikut kesesuaian korang. Antaranya adalah dengan memakan pil perancang selama 21 hari at...

Aida Kamalia

29 Mac • Bacaan 2 minit

Kesan Epidural Untuk Wanita 

Ada yang mengatakan wanita yang melahirkan bayi tanpa mengambil epidural adalah wanita yang kuat dan tabah, malah jika engambil epidural dianggap sebaliknya. Ini membuatkan para...

Aida Kamalia

29 Mac • Bacaan 2 minit

Ikuti 5 Cara Turun Berat Badan Dengan Mudah Dan Sihat! 

Pernah tak korang rasa berat badan sekarang dah melampau? Tapi rasa macam tak bersedia nak diet atau exercise lebih-lebih sebab takut tak mampu? Kita semua nak sihat, sampai sat...

Aida Kamalia

2 Apr • Bacaan 3 minit

Makanan Yang Mampu Banyakkan Susu Badan Atau Milk Booster

Kalau bercakap tentang maknan semasa berpantang, mesti ibu-ibu dan murung sebab kebanyakan lauk pantang  sangat bosan dan tiada rasa. Tapi korang harus ingat, pemakanan sangat p...

Aida Kamalia

2 Apr • Bacaan 3 minit

Kenali Simptom Kanak-Kanak Disleksia

Mungkin ramai sudah tau dan faham akan disleksia, iaitu masalah pembelajaran yang dihadapi oleh seseorang menyebabkan individu ini sukar untuk menulis, membaca malah  sukar untu...

Aida Kamalia

5 Apr • Bacaan 2 minit

Jenis-Jenis Ovarian Cyst Anda Perlu Tahu! 

Apa itu ovarian cyst ini? Ovarian cyst adalah satu kantung yang mengandungi cecair lendir atau air di dalam kilang telur wanita. Telur yang matang dalam ovari akan dilepaskan pa...

Aida Kamalia

8 Apr • Bacaan 2 minit

7 Bahan Terbaik Untuk Membuat Detoks

Terdapat beberapa buah-buahan, sayur-sayuran dan herba yang boleh dicampur bersama  air untuk menyokong detoksifikasi (detoxification). Setiap komponen mempunyai komponen terten...

Lina Rosli

8 Apr • Bacaan 2 minit

Hilangkan Bau Badan Yang Busuk Dengan Cara Ini

Bau badan yang busuk ini sering kali menjadi sesuatu yang memalukan. Ada orang sampai hilang keyakinan disebabkan bau badan ni. Lebih teruk lagi, kalau dalam kereta bau tu terpe...

Aida Kamalia

9 Apr • Bacaan 3 minit

Gusar Dengan Jerawat Belakang Badan? Guna Cara Ini 

Pernah tak korang mengalami jerawat di belakang badan? Tiba-tiba rasa pedih belakang badan, rupanya ada jerawat. Sebenarnya jerawat belakang badan ini normal, sama seperti jeraw...

Aida Kamalia

9 Apr • Bacaan 3 minit

Panduan Menghasilkan Smoothie Yang Sihat

Semakin ramai yang mempunyai kesedaran tentang kesihatan dan membuat pilihan untuk memilih makanan yang sihat. Namun, gaya hidup masa kini yang “on-the-go” menyebabkan ramai yan...

Min Ahmad

10 Apr • Bacaan 2 minit

Ketahui Jenis-Jenis Bra Dan Fungsinya

Bra yang berkualiti tinggi sangat penting untuk menyokong payudara wanita malah akan memberikan keyakinan kepada si pemakai. Pada zaman sekarang ini sudah terdapat pelbagai jeni...

Aida Kamalia

11 Apr • Bacaan 2 minit

Tips Hilangkan Stretchmark Semasa Mengandung

Apabila seseorang mendapat tahu dirinya mengandung, pasti ianya merupakan antara saat terindah terutamanya bagi pasangan yang baru berkahwin. Fasa kehamilan yang akan dilalui ol...

Aida Kamalia

11 Apr • Bacaan 3 minit

Ini Masanya Untuk Anda Tinggalkan Feminine Wash

Kalau lihat di pasaraya atau pun drugstore seperti Watson dan Guardian, terdapat pelbagai produk khusus untuk wanita kan? Dari hujung rambut hingga ke hujung kaki semuanya ada p...

Aida Kamalia

12 Apr • Bacaan 2 minit

Khasiat Air Suam Atau Air Panas

Suhu yang paling sesuai untuk air panas adalah di antara 48 hingga 60 darjah. Panas yang keterlaluan akan memberikan kesan yang buruk pada badan anda.

Lina Rosli

12 Apr • Bacaan 2 minit

Sunscreen Atau Sunblock?

Terdapat pelbagai jenis pelindung matahari yang dijual di pasaran dengan pelbagai jenis dan bungkusan. Namun, masih ramai di antara anda yang masih tidak tahu akan kepentingan s...

Lina Rosli

15 Apr • Bacaan 2 minit

3 Mitos Mengenai Vaksin - Kenapa Perlu Mendapatkan Vaksin HPV?

Baru-baru ini, gempar di sesetengah media sosial berkenaan isu pervaksinan ini. Ada golongan yang tidak percaya akan daya keberkesanan vaksin dalam mencegah beberapa penyakit. G...

Lina Rosli

30 Mei • Bacaan 3 minit

Ubat Gigi Berfluorida Baik Atau Bahaya Untuk Gigi? 

Anda pasti pernah lihat di kaca-kaca tv iklan ubat gigi yang mengatakan anda harus memilih ubat gigi tanpa fluorida untuk gigi yang lebih sihat? Namun ada juga iklan yang mengat...

Aida Kamalia

18 Apr • Bacaan 2 minit

Kenali Daging Putih Dan Daging Merah

Mungkin ramai dikalangan anda yang jarang mengambil kira jumlah pengambilan untuk setiap hidangan rutin anda. Hakikatnya, setiap jumlah pengambilan sesuatu kelas makanan dalam p...

Lina Rosli

19 Apr • Bacaan 2 minit