Kesihatan

Ketahui Jenis-Jenis Bra Dan Fungsinya

Bra yang berkualiti tinggi sangat penting untuk menyokong payudara wanita malah akan memberikan keyakinan kepada si pemakai. Pada zaman sekarang ini sudah terdapat pelbagai jeni...

Aida Kamalia

11 Apr • Bacaan 2 minit

Gusar Dengan Jerawat Belakang Badan? Guna Cara Ini 

Pernah tak korang mengalami jerawat di belakang badan? Tiba-tiba rasa pedih belakang badan, rupanya ada jerawat. Sebenarnya jerawat belakang badan ini normal, sama seperti jeraw...

Aida Kamalia

9 Apr • Bacaan 3 minit

Kesan Epidural Untuk Wanita 

Ada yang mengatakan wanita yang melahirkan bayi tanpa mengambil epidural adalah wanita yang kuat dan tabah, malah jika engambil epidural dianggap sebaliknya. Ini membuatkan para...

Aida Kamalia

29 Mac • Bacaan 2 minit

Hilangkan Bau Badan Yang Busuk Dengan Cara Ini

Bau badan yang busuk ini sering kali menjadi sesuatu yang memalukan. Ada orang sampai hilang keyakinan disebabkan bau badan ni. Lebih teruk lagi, kalau dalam kereta bau tu terpe...

Aida Kamalia

9 Apr • Bacaan 3 minit

Panduan Makan Pil Perancang 

Jika bercakap tentang perancang keluarga, ada pelbagai cara dan kaedah yang berlainan mengikut kesesuaian korang. Antaranya adalah dengan memakan pil perancang selama 21 hari at...

Aida Kamalia

29 Mac • Bacaan 2 minit

Ketahui Fasa-Fasa Haid 

Haid terjadi apabila seorang  perempuan mencapai umur dalam lingkungan 11-15 tahun. Dimana jika seseorang itu sudah haid, dia sudah mencapai akil baligh dan berupaya untuk menga...

Aida Kamalia

23 Apr • Bacaan 2 minit

Tips Hilangkan Stretchmark Semasa Mengandung

Apabila seseorang mendapat tahu dirinya mengandung, pasti ianya merupakan antara saat terindah terutamanya bagi pasangan yang baru berkahwin. Fasa kehamilan yang akan dilalui ol...

Aida Kamalia

11 Apr • Bacaan 3 minit

Jauhi Fake Veneer Di Instagram! 

Walaupun kes fake veneer ini sudah pun lama tular seperti fake braces, namun saya sendiri mendapat iklan-iklan yang dipromosikan oleh kedai atas talian, Instagram melalui Insta ...

Aida Kamalia

10 Jul • Bacaan 3 minit

Makan Organ Dalaman Haiwan - Bahaya Atau Tidak? 

Berakhirnya Hari Raya Aidil-Adha, sudah pasti anda menerima beberapa bahagian daging korban sumbangan dari surau, jiran terdekat, keluarga  atau bahagian daging anda sendiri sem...

Aida Kamalia

14 Ogo • Bacaan 3 minit

Bagaimana Untuk Kekal Awet Muda? Amalkan 6 Makanan Ini Di Dalam Sajian Harian

Pengambilan makanan yang betul adalah penting untuk setiap individu. Apabila anda mengambil makanan yang baik dan sihat, ia bukan sahaja dapat memberikan kesihatan yang baik unt...

Lina Rosli

29 Jul • Bacaan 3 minit

Elak Strok Haba - Ikuti Tips Ini 

Cuaca panas yang kering amat lazim di Malaysia kerana iklim negara ini sendiri. Pada tahun ini juga cuaca panas yang kering ini diramalkan akan berlanjutan hingga akhir Mac teru...

Aida Kamalia

18 Mac • Bacaan 3 minit

Kenali Simptom Kanak-Kanak Disleksia

Mungkin ramai sudah tau dan faham akan disleksia, iaitu masalah pembelajaran yang dihadapi oleh seseorang menyebabkan individu ini sukar untuk menulis, membaca malah  sukar untu...

Aida Kamalia

5 Apr • Bacaan 2 minit

Panduan Menghasilkan Smoothie Yang Sihat

Semakin ramai yang mempunyai kesedaran tentang kesihatan dan membuat pilihan untuk memilih makanan yang sihat. Namun, gaya hidup masa kini yang “on-the-go” menyebabkan ramai yan...

Min Ahmad

10 Apr • Bacaan 2 minit

Khasiat Air Suam Atau Air Panas

Suhu yang paling sesuai untuk air panas adalah di antara 48 hingga 60 darjah. Panas yang keterlaluan akan memberikan kesan yang buruk pada badan anda.

Lina Rosli

12 Apr • Bacaan 2 minit

7 Bahan Terbaik Untuk Membuat Detoks

Terdapat beberapa buah-buahan, sayur-sayuran dan herba yang boleh dicampur bersama  air untuk menyokong detoksifikasi (detoxification). Setiap komponen mempunyai komponen terten...

Lina Rosli

8 Apr • Bacaan 2 minit

Makanan Yang Mampu Banyakkan Susu Badan Atau Milk Booster

Kalau bercakap tentang maknan semasa berpantang, mesti ibu-ibu dan murung sebab kebanyakan lauk pantang  sangat bosan dan tiada rasa. Tapi korang harus ingat, pemakanan sangat p...

Aida Kamalia

2 Apr • Bacaan 3 minit

Apa Itu HIV Dan Cara Mencegahnya 

Baru-baru ini keluar satu artikel yang mengatakan stigma masyarakat yang sering meminggir dan memulau pesakit-pesakit HIV, membuatkan golongan ini tidak mahu menerima sebarang r...

Aida Kamalia

23 Apr • Bacaan 3 minit

Arang Aktif Putihkan Gigi? 

Sekarang kalau korang tengok dekat media sosial seperti Instagram, Twitter dan macam-macam lagi, ramai betul orang buat perkongsian putihkan gigi guna serbuk arang. Siap buat de...

Aida Kamalia

25 Apr • Bacaan 2 minit

Kebaikan Pengambilan Asid Folik

Sebut sahaja asid folik, pasti sudah terbayang itu persediaan wanita untuk mengandung, kan? Ya, benar. Biasanya asid folik ini diambil oleh wanita sebagai persediaan untuk menga...

Aida Kamalia

26 Mac • Bacaan 2 minit

Risiko Berbuka Puasa Dengan Merokok, Berhentilah! 

Pada bulan Ramadan yang mulia ini, ia merupakan waktu yang sangat mencabar bagi kalangan perokok. Bukan sahaja menahan lapar dan dahaga, tetapi mereka terpaksa menahan gian untu...

Aida Kamalia

16 Mei • Bacaan 2 minit

Kelebihan Beras Parboiled - Sangat Bagus Untuk Anda Yang Ingin Turun Berat Badan

Seperti kita semua tahu, beras ada pelbagai jenis dan kelebihan yang berbeza. Lebih-lebih lagi di Malaysia, nasi merupakan makanan ruji bagi kebanyakan orang. Antara yang terken...

Aida Kamalia

30 Mei • Bacaan 3 minit

Kanser Serviks Pembunuh Ketiga Tertinggi Wanita 

Pada awal tahun ini Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menetapkan 70 peratus wanita di Malaysia perlu menjalani pemeriksaan pangkal rahim (serviks), n...

Aida Kamalia

2 Jul • Bacaan 5 minit