Penulis Kacak

24 artikel

Menulis di Tajria sejak Apr 2019

Berkawan + Selesa = Cinta?

Saya ada satu soalan. Kenyataan di bawah adalah mitos atau realiti?

Penulis Kacak

22 Apr • Bacaan 3 minit

Tidak Boleh Tidur? Insomnia? Ini Bermakna Anda Belum Move On

Orang-orang tua kerap tegur, sebelum tidur basuh kaki. Bila ditanya kenapa, sebab mudah untuk tidur atau elak dari sebarang gangguan. Percaya atau tidak, sehingga hari ini saya ...

Penulis Kacak

2 Sep • Bacaan 2 minit

Alasan Lelaki Kepada Kekasih

”Awk x syg sy lg ke?”. “Kenapa awk buat mcm tu kat sy?” “Apa salah sy?.” “Asyik alasan tu je, habis tu.. sy ni x penting???”

Penulis Kacak

19 Apr • Bacaan 5 minit

Apa Erti Cinta?

Erti cinta banyak. Pada saya, setiap insan mempunyai definisi cinta yang berbeza. Ada yang mendefinisikan cinta itu; 

Penulis Kacak

23 Apr • Bacaan 2 minit

Bermesra Bersama Pasangan Di Bulan Ramadhan

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan. Syukur kehadrat ilahi, bulan yang mulia tiba lagi. Bulan Ramadhan adalah bulan yang mana kita sebagai umat islam diuji olehNya. 

Penulis Kacak

5 Mei • Bacaan 2 minit

Kenapa Asyik Salah Lelaki? Perempuan Tak Salah?

Hai, lama sudah saya menyepi. Ini kerana ia selari dengan hati saya yang sentiasa sepi. Maaf, bagi kalangan wanita yang membaca artikel saya, maaf atas kerana sudah lama tidak m...

Penulis Kacak

3 Mei • Bacaan 4 minit

7 Nasihat Cinta Sejati

Cinta yang bahagia di dunia dan akhirat adalah cinta yang ramai inginkan. Cinta ini adalah cinta sejati. Tetapi untuk mempunyai pasangan setia yang membawa ke cinta sejati perlu...

Penulis Kacak

4 Mei • Bacaan 4 minit

Not telling is not a lie

Why do people, mostly couples trap in a lie? When the real reason is just not telling. Don't know why, many assumes that not telling is not a lie. Some story are meant to remain...

Penulis Kacak

8 Sep • Bacaan 52 saat

Rindu. Adakah Itu Perasaan Yang Nyata? 

Perpisahan atau pengakhiran bukanlah sesuatu yang digemari ramai. Setiap perpisahan dan pengakhiran, jika ianya ikhlas dari hati, suatu hari perasaan rindu akan tiba. Tetapi yan...

Penulis Kacak

1 Ogo • Bacaan 2 minit

Cinta Pandang Pertama Itu Mengarut!

Cinta itu bukan sekadar kata-kata. Cinta itu perlu ikhlas dari hati. Cinta itu juga bukan mudah untuk dirasai. Aku tidak percaya akan konsep, cinta pandang pertama. It's F nonse...

Penulis Kacak

19 Jul • Bacaan 2 minit

Cintaku Kena Covid-19 & Semuanya Salah Aku!

Aku bukan seorang yang kuat. Aku bukan seorang yang mudah bersabar. Aku cuba bersabar, tetapi aku mudah cemburu. Perkara ini menjadikan aku rasa terburu-buru. Aku mula fikir, se...

Penulis Kacak

20 Mac • Bacaan 2 minit

Pencarian Crush Yang Sempurna

Apa itu crush? Crush itu hancur atau musnah ke? Hmm, boleh kata - kalau cinta ditolak hancur dan musnah lah harapan dan hati. Crush adalah seseorang yang kita suka, tetapi Si Di...

Penulis Kacak

3 Dis • Bacaan 2 minit

Cerpen: Cinta Pandang Pertama

Aku ada sukakan seseoang ini. Lebih dari seorang, sebenarnya. Seorang ini namanya Ainatul, dia ada mata yang sangat cantik, indah, dan senyuman yang membuatkan aku terus cair. K...

Penulis Kacak

5 Feb • Bacaan 4 minit

Pendam Rasa Cinta

Bertahun sudahku menunggu dirimu, akhirnya kau kan menjadi milikku. Sukarnya untukku melupakanmu, 

Penulis Kacak

3 Dis • Bacaan 1 minit

Cerpen: Rahsia Terbongkar

Kerana dia, rahsia terbongkar. Kerana dia semua yangku pendam terdedah. Kerana dia aku malu. Kerana dia aku murung. Kerana dia aku sedih. Kerana dia juga terlintasnya fikiran un...

Penulis Kacak

4 Dis • Bacaan 3 minit

Malam Terakhir Kami

Bertahun kami bersama, bercinta antara satu sama lain. Kami adalah sahabat di antara satu sama lain, segalanya kami berkongsi. Dari kisah silam, keluarga, kewangan, kawan-kawan ...

Penulis Kacak

4 Dis • Bacaan 1 minit

Mimpi Indah Yang Terbawa Ke Realiti - Maruah Pun Pergi

Mimpi. Mimpi adalah sesuatu yang terjadi ketika seseorang sedang tidur. Mimpi ada yang indah, ada yang ngeri. Mimpi juga ada yang menjadi realiti dan ada juga yang menjadi malu...

Penulis Kacak

8 Dis • Bacaan 3 minit

Nasihat. Baca Nasihat Ini!

Jangan fikir bercinta atau untuk berada dalam hubungan itu mudah. Ada banyak perkara yang perlu anda faham dan hadap. Hanya perlu tabah, percayalah anda perlu tabah. Anda perlu ...

Penulis Kacak

6 Dis • Bacaan 5 minit

Panggilan Manja Perlu Ke?

Cinta? Sayang? Baby? Love? Baby Boo? Manja? Nama? Saya/Awak? Aku/Kau?

Penulis Kacak

3 Dis • Bacaan 2 minit

Cerpen: Komunikasi Itu Penting!!!

Saya seorang yang pemalu di dalam pejabat. Malu dengan perempuan, lebih-lebih lagi apabila saya ingin meluahkan perasaan saya. Tetapi suatu hari, saya cuba beranikan diri. Saya ...

Penulis Kacak

3 Dis • Bacaan 2 minit

Sedih Kena Reject

Kadang-kadang cinta menjadikan hidup ini seindah syurga dan kadang-kadang menjadikan hidup kejam seperri neraka. Kita tidak melihat kesengsaraan dengan mata kita, kerana kesengs...

Penulis Kacak

7 Dis • Bacaan 2 minit

Tak Terkata - Cinta Sejati Menjadi Derita Yang Buatku Gila

Seumur hidup aku, aku tidak pernah mempunyai hubungan cinta yang erat, sejati, atau saling sayang menyayangi. Ketika sekolah, itu sekdar cinta monyet. Itu pun bertahan sekitar t...

Penulis Kacak

20 Feb • Bacaan 9 minit