etika

Tagar populartips resepi makeup

Tips Untuk Kelihatan Bergaya Bersama Seluar kargo

Selain seluar jeans, seluar palazzo, potongan bootcut dan sebagainya, pada artikel kali ini Tajria ingin memberi cadangan serta inspirasi untuk anda seluar yang anda boleh gayak...

Aida Kamalia

27 Ogo • Bacaan 2 minit

Awas! Ini Risiko Jika Anda Tidur Dengan Make Up 

Sayangnya nak basuh make up ni..cantik sangat Penatnya malam ni, tak larat nak cuci make up..

Aida Kamalia

21 Ogo • Bacaan 3 minit

Punca Keguguran Dan Apa Wanita Perlu Tahu 

Apabila pasangan menerima berita mereka bakal menerima cahaya mata, sudah pasti kedua-dua insan ini akan dipenuhi rasa gembira dan teruja terutamanya jika ini kehamilan yang per...

Aida Kamalia

19 Ogo • Bacaan 3 minit

#TAJSihat - Apakah Yang Terjadi Jika Anda Meletakkan Bawang Putih Di Bawah Bantal?

Semua orang tahu bahawa bawang putih mempunyai aroma yang agak kuat. Ia mempunyai karbohidrat dan protein yang kompleks, selain turut hadir dengan mineral dan vitamin penting se...

Lina Rosli

22 Nov • Bacaan 2 minit

Ini Tanda Kasut Sukan Anda Perlu Diganti Baru 

Mencari kasut sukan yang terbaik tidak mudah lebih-lebih lagi apabila mementingkan keselesaan. Malah anda juga tidak kisah untuk membayar kasut sukan yang harganya lebih mahal d...

Aida Kamalia

20 Ogo • Bacaan 2 minit

#TAJSihat - Punca Berlakunya Masalah Dengkur

Berdengkur adalah pernafasan yang berbunyi sewaktu tidur yang mana ia disebabkan oleh getaran tisu di saluran udara atas. Gejala ini tidak berbahaya, namun ia boleh menyebabkan ...

Lina Rosli

17 Sep • Bacaan 2 minit

Potongan Hingga RM62 Di Roaming Man Bersempena Hari Merdeka 

Sempena Hari Merdeka tidak lama lagi, Roaming Man tidak melepaskan peluang ini dengan memberi baucer diskaun kepada semua yang ingin melancong ke luar negara. Bagi anda yang mas...

Aida Kamalia

27 Ogo • Bacaan 3 minit

Kenali Fungsi Bahan yang Terkandung dalam Produk Penjagaan Kulit

Ramai yang gemar menggunakan produk penjagaan kulit namun sebagai pengguna yang bijak, kita perlu mengetahui fungsi bahan-bahan yang digunakan di dalam sesuatu produk. Ini membo...

Min Ahmad

27 Ogo • Bacaan 8 minit

Atasi Mabuk Perjalanan - Mengapa Perkara Ini Terjadi? 

Mengalami mabuk perjalanan adalah perkara yang sangat menjengkelkan terutamanya jika anda sedang bergembira atau meluangkan masa bersama yang tersayang, rasa mabuk ini pasti aka...

Aida Kamalia

23 Ogo • Bacaan 3 minit

Pelbagai Jenis Topi Menjadi Pelengkap Gaya OOTD Anda! 

Jika anda lihat di media sosial Instagram, kini trend memakai topi semakin popular di kalangan wanita di luar sana! Malah setiap OOTD anda tidak akan lengkap jika tiada aksesori...

Aida Kamalia

23 Jul • Bacaan 3 minit

#TAJSuggest - Adakah Lebih Baik Membalut Luka Atau Membiarkan Ia Terdedah?

Hampir setiap individu pernah mengalami kecederaan dan luka pada satu ketika dalam hidup mereka. Jika anda atau mana-mana individu tercedera atau luka, adalah sangat penting unt...

Lina Rosli

25 Okt • Bacaan 2 minit

#TAJ Deko- 5 Kesalahan Yang Sering Anda Lakukan Ketika Menjaga Pokok Kaktus

Walaupun ia mungkin mencabar untuk menanam tumbuh-tumbuhan di dalam rumah, namun masih terdapat banyak pilihan untuk anda lakukan dekorasi rumah dengan tumbuhan yang lebih senan...

Lina Rosli

29 Ogo • Bacaan 3 minit

Punca Bahagian Intim Wanita Menjadi Gelap 

Kebanyakan wanita pasti mengalami masalah bahagian intim menjadi gelap atau pun lebih mesra dipanggil Miss V. Sedikit sebanyak masalah ini akan mengganggu serta membuatkan keyak...

Aida Kamalia

21 Ogo • Bacaan 3 minit

Bagaimana Untuk Berbelanja Secara Bijak Di Platform Atas-Talian?

Online shopping atau membeli-belah secara atas talian adalah amat mudah yang mana anda tidak perlu menghabiskan masa menempuh trafik yang sesak, mencari tempat letak kereta dan ...

Lina Rosli

19 Ogo • Bacaan 3 minit

#TAJSuggest - Tempat Yang Anda Boleh Lawati Pada Hujung Minggu Ini Di Kuala Lumpur

Nikmati udara segar di tempat-tempat menarik sambil mengambil gambar bersama rakan-rakan dengan latar belakang hiasan yang menarik ketika hujung minggu pasti amat menyeronokkan....

Lina Rosli

6 Sep • Bacaan 3 minit

Penjagaan Kulit Semasa Musim Jerebu

Malaysia ialah negara khatulistiwa yang beriklim panas dan lembap sepanjang tahun. Namun sejak 20 tahun kebelakangan ini, negara kita juga sering mengalami musim jerebu akibat p...

Min Ahmad

18 Sep • Bacaan 5 minit

#TAJSuggest - Idea Tirai Latar Untuk Majlis Perkahwinan

Tirai latar atau backdrop adalah salah satu elemen penting ketika melangsungkan majlis. Ada pelbagai jenis tirai latar yang anda boleh perolehi di pasaran sekarang. Ia boleh had...

Lina Rosli

5 Nov • Bacaan 3 minit

Punca Isteri Tawar Hati - Suami Perlu Tahu! 

Perkahwinan itu indah, apabila kedua-dua insan suami isteri tetap bertoleransi dan ingin menjadi terbaik untuk pasangan.Namun, apa akan terjadi apabila sikap salah seorang dari ...

Aida Kamalia

19 Ogo • Bacaan 3 minit

Elak 4 Perkara Ini Ketika Ingin Meningkatkan Motivasi Diri

Selain daripada meletakkan target atau kejayaan yang patut anda dapat, anda juga memerlukan semangat motivasi yang tinggi dalam menetapkan hala tuju dan langkah seterusnya sebag...

Lina Rosli

21 Ogo • Bacaan 3 minit

Atasi Masalah Singki Dan Longkang Tersumbat

Jika anda kerap menggunakan dapur, pasti anda pernah melalui waktu dimana singki tersumbat, membuatkan air bertakung di dalam singki kerana aliran air tersekat. Penuh! Perkara i...

Aida Kamalia

26 Ogo • Bacaan 3 minit

#TAJSuggest - Etika Dalam Wayang Yang Perlu Anda Patuhi

Sejak kebelakangan ini sering saya melihat banyak filem yang telah ditayangkan yang menarik perhatian ramai orang. Ini adalah satu inisiatif yang baik dalam menyokong hasil kerj...

Lina Rosli

9 Okt • Bacaan 2 minit

Hapuskan Pepijat Dan Kutu Tilam Dengan Cara Ini 

Masalah pepijat di katil atau pun kutu katil pasti menjadi hal yang sangat merungsingkan kita. Sudahlah tidur tak lena, kemudian digigit pepijat pula! Habis satu badan gatal dan...

Aida Kamalia

22 Ogo • Bacaan 3 minit

#TAJMakan - Restoran Ikan Bakar Yang Boleh Anda Cuba Di Sekitar Selangor

Menu ikan bakar sudah tidak asing lagi bagi masyarakat di Malaysia. Hidangan ini sering dinikmati pada bila-bila waktu terutama ketika makan tengahari dan makan malam. Teknik ba...

Lina Rosli

10 Sep • Bacaan 3 minit

#TAJTravel - Terokai Tempat Menarik Dengan Pilihan Makanan Halal Di Eropah

“Jauh perjalanan, luas pemandangan” Kata-kata ini sering kita kaitkan dengan pengembaraan ke sesuatu tempat untuk mencari pengalaman baru. Tidak kira sama ada mengembara di dala...

Lina Rosli

17 Okt • Bacaan 4 minit

Apa Yang Perlu Anda Makan Sebelum Mendaki?

Mendaki atau hiking adalah suatu aktiviti lasak yang sangat menyeronokkan selain memberi peluang untuk anda meneroka keindahan alam semulajadi sambil melakukan aktiviti yang sih...

Lina Rosli

22 Ogo • Bacaan 2 minit

Apa Anda Perlu Tahu Ketika Menggunakan Car Seat Bayi 

Sudah pasti setiap ibu bapa mahukan yang terbaik untuk setiap cahaya mata mereka. Dengan memastikan keselamatan mereka terjamin setiap masa ketika mengembara dan perjalanan yang...

Aida Kamalia

22 Ogo • Bacaan 3 minit

#TAJResepi - Sediakan Oden Anda Sendiri Di Rumah

Sebelum ini, masakan oden atau steamboat tomyam ini menjadi sangat popular untuk individu di Malaysia. Jika kita lihat, akan ada ramai orang sanggup beratur dan menunggu giliran...

Lina Rosli

4 Sep • Bacaan 1 minit

Berkawan + Selesa = Cinta?

Saya ada satu soalan. Kenyataan di bawah adalah mitos atau realiti?

Penulis Kacak

22 Apr • Bacaan 3 minit

Jenis-Jenis Ovarian Cyst Anda Perlu Tahu! 

Apa itu ovarian cyst ini? Ovarian cyst adalah satu kantung yang mengandungi cecair lendir atau air di dalam kilang telur wanita. Telur yang matang dalam ovari akan dilepaskan pa...

Aida Kamalia

8 Apr • Bacaan 2 minit

Bagaimana Mengatasi Masalah 'Morning Sickness' ?

‘Morning sickness’ atau rasa loya dan mual amat sinonim sewaktu awal tempoh kehamilan. Pada amnya, rasa loya ini bermula sekitar enam minggu kehamilan atau 2 minggu selepas temp...

Lina Rosli

2 Mei • Bacaan 3 minit

Ketahui Jenis-Jenis Bra Dan Fungsinya

Bra yang berkualiti tinggi sangat penting untuk menyokong payudara wanita malah akan memberikan keyakinan kepada si pemakai. Pada zaman sekarang ini sudah terdapat pelbagai jeni...

Aida Kamalia

11 Apr • Bacaan 2 minit

Meriahkan Koleksi Raya 2019 Anda Bersama Lazada

Bersempena musim perayaan yang bakal tiba, Lazada Malaysia hadir dalam membawakan variasi koleksi raya dari pelbagai jenama fesyen terkemuka di Malaysia. Antara jenama yang turu...

Lina Rosli

25 Apr • Bacaan 2 minit

Cara Mendidik Anak Yang Degil 

Perangai anak yang degil ini kadangkala amat memeningkan kepala, terutamanya jika anda seorang suri rumah. Mereka sering menunjukkan sikap yang agresif, gaduh bersama adik-berad...

Aida Kamalia

22 Mac • Bacaan 4 minit

Kesan Epidural Untuk Wanita 

Ada yang mengatakan wanita yang melahirkan bayi tanpa mengambil epidural adalah wanita yang kuat dan tabah, malah jika engambil epidural dianggap sebaliknya. Ini membuatkan para...

Aida Kamalia

29 Mac • Bacaan 2 minit

Mengapa Anda Perlu Mendapatkan Insurans Perjalanan?

Insurans perjalanan (atau insurans percutian) adalah penting ketika anda ingin bercuti di luar negara. Ini adalah untuk memastikan anda mampu membayar sesetengah jenis pembiayaa...

Lina Rosli

18 Mac • Bacaan 2 minit

Hilangkan Bau Badan Yang Busuk Dengan Cara Ini

Bau badan yang busuk ini sering kali menjadi sesuatu yang memalukan. Ada orang sampai hilang keyakinan disebabkan bau badan ni. Lebih teruk lagi, kalau dalam kereta bau tu terpe...

Aida Kamalia

9 Apr • Bacaan 3 minit

Tumit Kaki Retak? Ikuti Cara Ini Untuk Hilangkannya! 

Wanita sering menjaga kecantikan kulit muka dan badan, akan tetapi sering terlupa antara anggota terpenting pada badan, iaitu tapak kaki! Lebih banyak badan berjalan, lebih bany...

Aida Kamalia

19 Apr • Bacaan 3 minit

6 Gaya Beg Yang Sesuai Untuk Di Bawa Ke Tempat Kerja

Pemilihan beg kerja yang baik memerlukan anda untuk memastikan kesesuaian penggunaannya. Beg kerja yang baik mempunyai komponen-komponen seperti saiz yang sesuai, poket tambahan...

Lina Rosli

19 Mac • Bacaan 3 minit

Ketahui Fasa-Fasa Haid 

Haid terjadi apabila seorang  perempuan mencapai umur dalam lingkungan 11-15 tahun. Dimana jika seseorang itu sudah haid, dia sudah mencapai akil baligh dan berupaya untuk menga...

Aida Kamalia

23 Apr • Bacaan 2 minit

Tips Hilangkan Stretchmark Semasa Mengandung

Apabila seseorang mendapat tahu dirinya mengandung, pasti ianya merupakan antara saat terindah terutamanya bagi pasangan yang baru berkahwin. Fasa kehamilan yang akan dilalui ol...

Aida Kamalia

11 Apr • Bacaan 3 minit

Resepi Kepah Masak Kam Heong Mudah Dan Sangat Sedap! 

Siapa disini sukakan kepah? Rupa kepah ni lebih kurang seperti lokan, tetapi warna lokan gelap dan kepah lebih cerah. Resepi yang saya ingin kongsikan pada hari ini adalah, kepa...

Aida Kamalia

24 Mei • Bacaan 3 minit

Rahsia Sambal Nasi Lemak Sedap! 

Dah nama pun Melayu, sehari tak makan sambal memang tak sah kan? Nasi lemak, lempeng cicah sambal tumis, sambal udang, sotong kalau boleh semua nak letak sambal. Walaupun nampak...

Aida Kamalia

22 Mac • Bacaan 2 minit

10 Juadah Wajib Ada Ketika Berbuka Puasa

Setiap orang pasti ada menu wajib ada ketika waktu berbuka puasa. Ia pasti rasa tidak lengkap juadah berbuka puasa tanpa menu kegemaran anda. Walaupun terdapat pelbagai menu dan...

Lina Rosli

6 Mei • Bacaan 4 minit

Ibu-bapa Di Luar Sana, Pesan Kepada Anak Untuk Jaga Adab Semasa Beraya 

Menjelang Hari Raya Aidilfitri yang bakal tiba tak lama lagi ini, sudah pasti group Whatsapp anda semua dah pun berbunyi tak henti-henti kan? Lagi-lagi group adik-beradik, group...

Aida Kamalia

28 Mei • Bacaan 4 minit

Nak Travel Pada Bulan Ramadhan? Ikuti Tips Ini Dahulu

Travel pada bulan Ramadhan semestinya memberikan pengalaman yang berbeza berbanding hari-hari biasa. Pastinya mengembara semasa anda berpuasa akan mencabar minda dan fizikal and...

Aida Kamalia

9 Mei • Bacaan 3 minit

Ikuti Panduan Dari LinkedIn Untuk Carian Kerja Khas Buat Graduan Baru

Jika kita lihat hari ini, terdapat ramai individu termasuk para graduan universiti yang berpusu-pusu mencari dan ingin mendapatkan pekerjaan yang sesuai dengan kelayakan yang me...

Lina Rosli

17 Mei • Bacaan 2 minit

Beg Tangan Wanita - Mana Satu Pilihan Anda? 

Adakah anda seorang yang hanya mempunyai 1 beg sahaja, dan beg itu lah yang anda bawa ke pejabat malah keluar ke acara-acara lain di luar. Atau pun anda seorang penggemar beg ta...

Aida Kamalia

21 Jun • Bacaan 4 minit

Mari Lihat Fakta Menarik Tentang Swarovski - Perhiasan Wanita Terkenal 

Kalau sebut je nama Swarovski, memang sudah tak asing lagi terutamanya wanita dan peminat-peminat aksesori. Apabila anda pergi sahaja pusat beli-belah yang besar, pasti anda aka...

Aida Kamalia

13 Jun • Bacaan 2 minit

Lakukan Perkara Ini Ketika Melawat Bayi Baru Lahir

Pasti anda berasa gembira dan tidak sabar untuk melawat bayi yang baru sahaja lahir, terutamanya jika ibunya adalah rakan-rakan baik anda, saudara, rakan sekerja dan sebagainya....

Aida Kamalia

16 Jul • Bacaan 4 minit

4 Perkara Pertama Anda Harus Lakukan Selepas Putus Cinta

Kehilangan seseorang yang kita sayang tatkala orang itu sudah menjadi dunia bahagia kita, semestinya saat perit untuk kita menerima kenyataan. Melepaskan cinta yang anda bina se...

Aida Kamalia

19 Jul • Bacaan 3 minit

Elak Strok Haba - Ikuti Tips Ini 

Cuaca panas yang kering amat lazim di Malaysia kerana iklim negara ini sendiri. Pada tahun ini juga cuaca panas yang kering ini diramalkan akan berlanjutan hingga akhir Mac teru...

Aida Kamalia

18 Mac • Bacaan 3 minit

Kenali Simptom Kanak-Kanak Disleksia

Mungkin ramai sudah tau dan faham akan disleksia, iaitu masalah pembelajaran yang dihadapi oleh seseorang menyebabkan individu ini sukar untuk menulis, membaca malah  sukar untu...

Aida Kamalia

5 Apr • Bacaan 2 minit

Kebaikan Waxing Bulu Badan

Setiap orang pasti mempunyai pilihan tersendiri untuk mencabut bulu di badan, dan yang paling popular adalah dengan mencukur. Akan tetapi, kesan sampingan mencukur bulu badan se...

Aida Kamalia

22 Mac • Bacaan 3 minit

Tips Untuk Beg Tangan Anda Kekal Cantik Dan Baru

Beg tangan atau ‘handbag’ ini amat sinonim dengan diri wanita. Pernahkah anda merosakkan salah satu beg tangan kegemaran anda?  Berikut adalah beberapa petua mudah untuk menjaga...

Lina Rosli

22 Apr • Bacaan 3 minit

7 Bahan Terbaik Untuk Membuat Detoks

Terdapat beberapa buah-buahan, sayur-sayuran dan herba yang boleh dicampur bersama  air untuk menyokong detoksifikasi (detoxification). Setiap komponen mempunyai komponen terten...

Lina Rosli

8 Apr • Bacaan 2 minit

Hilangkan Kedutan Di Muka Dengan Produk Ini

Kedutan serta garis halus boleh dikatakan musuh kepada wanita serta amat ditakuti kerana ia akan menyebabkan muka nampak lebih tua. Apabila wanita mencapai umur 20 tahun, kulit ...

Aida Kamalia

18 Mac • Bacaan 3 minit

Rutin Mingguan Untuk Pori-Pori Muka Sentiasa Bersih 

Pernah tak anda dengar orang berkata stim muka dapat membuka pori dan gunakan ais batu untuk menutup pori? Ya, kenyataan ini adalah tidak betul kerana pori-pori di muka tidak bo...

Aida Kamalia

16 Apr • Bacaan 3 minit

Pilih Kasut Yang Sesuai Untuk Kekalkan Postur Tubuh Anda

Memilih kasut yang sesuai untuk berjalan sepanjang hari dan padan untuk dipakai ke tempat kerja merupakan satu perkara yang mencabar. Ia amat penting bagi memastikan hari yang s...

Lina Rosli

29 Apr • Bacaan 2 minit

Menulislah Yang Mengubah Jalan Hidup

Saat saya menulis catatan ini. Saya sedang duduk sambil melayan secawan kopi panas di bahagian kota Bangkok yang hingar dan bising. Jalan raya terasa padat dengan motor, kereta ...

Aiman Nazirmuddin

20 Mei • Bacaan 4 minit

Tanda-Tanda Anda Mempunyai Hubungan Yang Toksik 

Terdetik di dalam hati saya untuk mengulas apa yang dikongsikan oleh Sarah Hildebrand tentang pengakuan jujur penyebab Sarah memutuskan hubungan dengan bekas pasangannya. Diseba...

Aida Kamalia

29 Jul • Bacaan 4 minit

Resepi Bomboloni Tiramisu 

Jika anda penggemar donut, pasti anda sudah ketahui satu jenis kuih yang tular baru-baru ini, iaitu bomboloni. Jika lihat dengan sekali pandang, bomboloni kelihatan seakan-akan ...

Aida Kamalia

10 Jul • Bacaan 3 minit

4 Tips Melancong Secara Solo Untuk Wanita

Menjadi satu trend masa kini individu di Malaysia untuk melancong secara sendirian atau solo. Ada beberapa perkara yang anda perlu diketahui buat sesiapa yang bercadang untuk me...

Lina Rosli

20 Mac • Bacaan 2 minit

Lihat Kebaikan Mandian Lumpur Ini - Bagus Untuk Kulit! 

Mandi lumpur bukanlah perkara yang asing lagi pada waktu kini yang mana ternyata mempunyai pelbagai kebaikan untuk kulit badan anda. Bukan sahaja dari segi kecantikan, malah ia ...

Aida Kamalia

22 Jul • Bacaan 3 minit

Ini Masanya Untuk Anda Tinggalkan Feminine Wash

Kalau lihat di pasaraya atau pun drugstore seperti Watson dan Guardian, terdapat pelbagai produk khusus untuk wanita kan? Dari hujung rambut hingga ke hujung kaki semuanya ada p...

Aida Kamalia

12 Apr • Bacaan 2 minit

6 Cara Untuk Mengawal Belanja Sewaktu Melancong

Terdapat banyak tempat percutian menarik yang anda boleh lawati dan terokai tidak kira luar atau dalam negara. Mungkin ada dalam kalangan anda yang ingin merasai pengalaman berm...

Lina Rosli

10 Jul • Bacaan 3 minit

Alasan Lelaki Kepada Kekasih

”Awk x syg sy lg ke?”. “Kenapa awk buat mcm tu kat sy?” “Apa salah sy?.” “Asyik alasan tu je, habis tu.. sy ni x penting???”

Penulis Kacak

19 Apr • Bacaan 5 minit

3 Mitos Mengenai Vaksin - Kenapa Perlu Mendapatkan Vaksin HPV?

Baru-baru ini, gempar di sesetengah media sosial berkenaan isu pervaksinan ini. Ada golongan yang tidak percaya akan daya keberkesanan vaksin dalam mencegah beberapa penyakit. G...

Lina Rosli

30 Mei • Bacaan 3 minit

7 Aktiviti Yang Anda Boleh Lakukan Sambil Menunggu Waktu Iftar

Apakah aktiviti yang anda sering lakukan sementara menunggu waktu berbuka? Untuk kaum wanita, kebiasaannya anda lebih banyak menghabiskan masa di dapur untuk menyediakan hidanga...

Lina Rosli

8 Mei • Bacaan 3 minit

Ubat Gigi Berfluorida Baik Atau Bahaya Untuk Gigi? 

Anda pasti pernah lihat di kaca-kaca tv iklan ubat gigi yang mengatakan anda harus memilih ubat gigi tanpa fluorida untuk gigi yang lebih sihat? Namun ada juga iklan yang mengat...

Aida Kamalia

18 Apr • Bacaan 2 minit

Resepi Asam Pedas Johor Untuk Ramadhan Ini

Asam Pedas Johor merupakan salah satu hidangan yang sering menjadi tarikan orang luar yang bercuti di Johor, dan semestinya salah satu lauk kegemaran saya dan keluarga. Oleh itu...

Lina Rosli

4 Mei • Bacaan 2 minit

Apa Erti Cinta?

Erti cinta banyak. Pada saya, setiap insan mempunyai definisi cinta yang berbeza. Ada yang mendefinisikan cinta itu; 

Penulis Kacak

23 Apr • Bacaan 2 minit

Ikuti Tips Ini Untuk Kuku Yang Sihat 

Bukan sahaja muka yang  harus diberi perhatian, malah kuku tangan dan kaki pun patut diberi perhatian sama seperti muka korang. Kenapa pentingnya menjaga kuku ini? Kita gunakan ...

Aida Kamalia

25 Apr • Bacaan 3 minit

Bermesra Bersama Pasangan Di Bulan Ramadhan

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan. Syukur kehadrat ilahi, bulan yang mulia tiba lagi. Bulan Ramadhan adalah bulan yang mana kita sebagai umat islam diuji olehNya. 

Penulis Kacak

5 Mei • Bacaan 2 minit

Bosan Dating Bersama Pasangan Di Mall? Lihat Cadangan Lokasi Ini Pula! 

Buat pasangan-pasangan di luar sana, mencari tempat untuk meluangkan masa bersama sangat susah kan? Tengok wayang di pusat beli-belah pula sudah jemu kerana setiap kali nak perg...

Aida Kamalia

15 Mei • Bacaan 3 minit

Sunscreen Atau Sunblock?

Terdapat pelbagai jenis pelindung matahari yang dijual di pasaran dengan pelbagai jenis dan bungkusan. Namun, masih ramai di antara anda yang masih tidak tahu akan kepentingan s...

Lina Rosli

15 Apr • Bacaan 2 minit

Pengalaman Makan Buffet Trace Restaurant & Bar Di Tingkat 40 

Untuk sesiapa yang sukakan makanan buffet terutamanya untuk makan malam, Aida sangat syorkan untuk pergi ke Trace Restaurant & Bar sementara baucer masih ada. Seperti wanita yan...

Aida Kamalia

22 Apr • Bacaan 4 minit

Pulang Ke Kampung Raya Ini Dengan Barangan Universal Traveller 

Setiap kali pergi melancong atau balik kampung pasti anda akan mengambil masa yang lama untuk memastikan semua barangan dan keperluan semua lengkap dibawa. Ini adalah untuk mema...

Lina Rosli

11 Mei • Bacaan 3 minit

Ikuti Tips Mudah Ini Untuk Kekal Segar Sepanjang Hari 

Seperti biasa ketika bulan ramadan pasti ramai di antara anda yang akan cuba untuk skip rutin workout. Alasannya, apabila ramadan anda akan mudah berasa penat dan tidak bermaya ...

Lina Rosli

7 Mei • Bacaan 2 minit

Tinggal Sarapan Pagi, 74% Remaja Menghadapi Obesiti - Lihat Kesan Lain Jika Anda Tinggalkan Sarapan Pagi 

Tidak mengambil sarapan pagi sudah pun menjadi tabiat biasa di kalangan orang moden sekarang, terutamanya remaja. Jika kita lihat respon-respon daripada Tweets KKM Putrajaya, ra...

Aida Kamalia

31 Jul • Bacaan 3 minit

3 Masjid Yang Wajib Anda Lawati Jika Anda Melancong Di Jepun

Jepun adalah sebuah negara kosmopolitan yang mana semua masyarakat di sana bebas meraikan budaya dan tradisi dalam keadaan aman damai dan harmoni. Dalam tahun-tahun kebelakangan...

Lina Rosli

23 Jul • Bacaan 3 minit

7 Nasihat Cinta Sejati

Cinta yang bahagia di dunia dan akhirat adalah cinta yang ramai inginkan. Cinta ini adalah cinta sejati. Tetapi untuk mempunyai pasangan setia yang membawa ke cinta sejati perlu...

Penulis Kacak

4 Mei • Bacaan 4 minit

4 Langkah Mudah Untuk Menghilangkan Warna Luntur Pada Pakaian Anda

Apabila ada sibuk dan tiada masa untuk mengurus pakaian, anda sering mengambil langkah mudah dengan mencampurkan segala jenis pakaian dan warna di dalam satu mesin. Namun, tahuk...

Lina Rosli

30 Apr • Bacaan 2 minit

Raikan Ibu Anda Dengan Tips Bersempena Hari Ibu

Bersempena Hari Ibu semalam, pasti ramai yang tertanya-tanya apakah hadiah yang sesuai untuk diberikan sebagai satu tanda penghargaan kepada para ibu. Memang benar, kita perlu m...

Lina Rosli

13 Mei • Bacaan 2 minit

#TAJFesyen - 10 Pilihan Kasut Sneakers Untuk Tahun 2019

Kebanyakkan orang lebih gemar menggayakan sneakers untuk gaya harian. Terdapat pelbagai gaya kasut yang anda boleh dapati dalam pasaran sekarang. Ia boleh kelihatan santai dan f...

Lina Rosli

5 Sep • Bacaan 3 minit

Cacar Monyet - Apa Yang Anda Perlu Tahu

Apabila tular berita yang mengatakan cacar monyet sudah berada di Singapura, sememangnya berita ini mengejutkan semua rakyat tempatan. Kementerian Kesihatan (MOH) Singapura meng...

Aida Kamalia

16 Mei • Bacaan 1 minit

Atasi masalah kulit di bulan Ramadhan

30 hari berpuasa sebenarnya adalah satu fasa yang mempengaruhi fisiologi badan manusia. Inilah waktu yang mana perut direhatkan dan proses fisiologi badan seolah ‘dibetul’kan se...

Nadiah binti norudin

13 Mei • Bacaan 2 minit

#TAJSihat - Senaman Ringkas Yang Anda Boleh Lakukan Di Tempat Kerja

Bekerja 40 jam seminggu atau lebih kadangkala agak memenatkan. Tambahan lagi jika tiba musim penyerahan projek atau banyak backlogs yang perlu anda selesaikan. Untuk yang sudah ...

Lina Rosli

12 Sep • Bacaan 2 minit

#TAJSuggest- Stokin Boleh Buat Anda Tidur Lena?

Tidur adalah satu proses atau aktiviti yang sangat penting dalam kehidupan setiap orang. Hal ini kerana manusia menghabiskan masa sekitar satu pertiga daripada aktiviti harian d...

Lina Rosli

9 Dis • Bacaan 2 minit

#TAJKeluarga - Bagaimana Anda Berkomunikasi Dengan Anak-Anak?

Terdapat banyak perkara yang mungkin mahu anak anda kenali dan pelajari sepanjang tumbesaran mereka. Sebagai ibu bapa, anda pasti menginginkan yang terbaik untuk anak-anak yang ...

Lina Rosli

11 Nov • Bacaan 3 minit

#TAJSuggest - Ini Adalah Makanan Yang Boleh Buat Anda Kenyang Lebih Lama

Pernahkah anda mengalami situasi yang mana anda baru lepas mengambil sarapan pagi dan anda merasa lapar selepas beberapa ketika? Apabila perkara ini terjadi, anda lebih cenderun...

Lina Rosli

3 Dis • Bacaan 3 minit

Adakah Memakai Kasut Tumit Tinggi Akan Membuatkan Anda Lebih Berkeyakinan?

Jika anda lihat diri anda di cermin dan anda kelihatan baik, maka ia akan menjadikan dunia anda berputar berbeza. Ya, anda akan terlihat lebih karisma dan berkeyakinan. Ia menja...

Lina Rosli

11 Jul • Bacaan 2 minit

Raikan Hari Raya Anda Bersama Google

Persiapan untuk raya sudah semestinya amat memenatkan. Masing-masing pasti mempunyai tugasan yang perlu dilaksanakan. Untuk kaum wanita, mereka pasti tidak menang tangan melakuk...

Lina Rosli

28 Mei • Bacaan 3 minit

Tips Elak Pembaziran Di Bazaar Ramadhan

Sedar tak sedar, nak masuk minggu keempat dah kita kan. Semakin hampir bulan Ramadhan akan meninggalkan kita. Tapi sebelum tu, tak terlambat lagi untuk kita mengubah sikap buruk...

Aida Kamalia

23 Mei • Bacaan 4 minit

Resdung

Resdung atau sinusitis adalah salah satu masalah lazim di seluruh dunia. Di Malaysia, dianggarkan 60 hingga 65 peratus penduduk mengalami resdung. Gejala resdung ini menunjukkan...

Amalina Hazaidi

4 Jul • Bacaan 2 minit

Penjagaan Kulit Untuk Kawasan Sekitar Mata

Mata digelar sebagai jendela jiwa. Jadi salah tak kalau saya sebut kulit di sekitar mata adalah langsir kepada jiwa? 🙃 Ok, tidak kelakar. Namun ketahuilah kulit mata yang sebam,...

Min Ahmad

17 Mei • Bacaan 3 minit

Apakah Yang Anda Perlu Tahu Sebelum Balik Kampung?

Kini musim cuti sekolah telah tiba, jadi pasti ramai yang sudah mula bersiap-siap untuk pulang ke kampung halaman masing-masing. Bagi memastikan rumah anda berada dalam keadaan ...

Lina Rosli

27 Mei • Bacaan 2 minit

Cara Penyimpanan Koleksi Tudung Dengan Kemas Dan Mudah

Jika anda seorang penggemar tudung, pasti anda mempunyai pelbagai koleksi yang telah anda beli dan kumpul. Mana tidaknya, untuk satu warna sahaja, ada pelbagai jenis tona dan te...

Lina Rosli

30 Mei • Bacaan 2 minit

5 Kebaikan Berenang Untuk Wanita

Renang merupakan satu senaman yang mendapat perhatian ramai pada zaman kini. Semasa berenang, mental, fizikal, segala otot dan tulang rangka digerakkan untuk membuat satu geraka...

Amalina Hazaidi

11 Jul • Bacaan 3 minit

4 Tips Mudah Ketika Memilih Bengkung Yang Sesuai

Dalam era moden ini, mungkin ramai wanita di luar yang tidak lagi mempraktikkan penggunaan bengkung dalam pemakaian seharian. Kebanyakkan dari wanita yang lebih selesa menggunak...

Lina Rosli

1 Jul • Bacaan 2 minit

Apa Suami Perlu Lakukan Semasa Isteri Berpantang? 

Sebagai pasangan yang bakal menimang cahaya mata tidak lama lagi, terutamanya ini merupakan anak pertama, pasti pelbagai persiapan perlu dibuat untuk menanti kehadiran insan bar...

Aida Kamalia

19 Jun • Bacaan 5 minit

Ketahui Fakta Menarik Mengenai Juadah Tradisional Yang Popular Di Malaysia

Bersempena sambutan Hari Raya Aidilfitri 2019, pelbagai cabaran dan kempen yang telah dianjurkan oleh TikTok Malaysia. Antara cabaran yang disediakan termasuk #FesyenRaya2019, #...

Lina Rosli

10 Jun • Bacaan 4 minit

Sinki Tersumbat? Tak Perlu Panggil Tukang Paip - Ikuti 5 Cara Mudah Ini

Sekiranya anda tertanya-tanya mengapa saluran sinki rumah anda tidak mengalir dengan lancar dan mengeluarkan bau, ia adalah berkemungkinan adalah disebabkan oleh sinki tersumbat...

Lina Rosli

4 Dis • Bacaan 2 minit

Friendship dan Food

Masih di dalam mood syawal. Syawal 2019 membawa kehadiran sahabat lama yang tidak berjumpa rasanya ada 20 tahun, mengeratkan kembali silatulrahim.  Sahabat zaman ITM dan kemudia...

norzalia

20 Jun • Bacaan 2 minit

Hilangkan Period Pain Dengan Cara Ini

Kebanyakan wanita pasti pernah mengalami period pain yang teruk paling kurang sekali, kan? Sama ada pada hari pertama haid, atau sebelum datang haid. Setiap wanita pula mengalam...

Aida Kamalia

11 Jul • Bacaan 3 minit

Ikuti Tips Ini Sebelum Membeli Baju Raya Di Platform Atas Talian

Kini kita sudah berada pada minggu-minggu akhir Ramadan, jadi pasti ramai yang sudah sibuk mencari kelengkapan dan baju untuk raya. Bagaimana dengan tema raya anda tahun ini? Su...

Lina Rosli

23 Mei • Bacaan 4 minit

Jerebu Menyerang Kembali, Apa Perlu Anda Lakukan?

Nampaknya  sudah hampir  seminggu keadaan udara di negeri-negeri yang terlibat terutamanya Kuala Lumpur, Selangor, Putrajaya, Penang, namun keadaan udara kini masih lagi tidak m...

Aida Kamalia

7 Ogo • Bacaan 2 minit

Amalkan Memandu Dengan Berhemah Ketika Pulang Ke Kampung Sempena Hari Raya Aidilfitri Ini 

Masanya sudah tiba, bulan Ramadhan mulai pergi meninggalkan kita dan sedar tak sedar minggu hadapan sahaja umat Islam akan menyambut Hari Raya Aidilfitri! Apabila tiba sahaja ha...

Aida Kamalia

27 Mei • Bacaan 4 minit

Kulit Badan Lembut, Licin Dan Bebas Selulit Dengan Cara ini! 

Kunci untuk  mendapatkan kulit yang lembut, warna yang sekata serta bebas dari parut-parut hitam adalah dengan exfoliate kulit. Kenapa exfoliate? Pentingnya exfoliate ini adalah...

Aida Kamalia

20 Jun • Bacaan 2 minit

Heimlich Manoeuver - 6 Langkah Mudah Untuk Mengatasi Gangguan Pada Saluran Penafasan

Hampir setiap tahun terdapat kes yang disebabkan oleh tercekik sesuatu atau objek yang menghalang saluran udara mereka sehingga menyebabkan lemas. Choking atau tercekik merupaka...

Lina Rosli

16 Jul • Bacaan 2 minit

Senarai Checklist Barang Bayi Yang Perlu Anda Bawa Untuk Hari Raya Nanti

Sudah tiba masanya untuk para ibu di luar sana memikirkan tentang perkara yang berat ini, lebih-lebih lagi untuk ibu yang pertama kali nak balik raya bersama anak pertama ini. S...

Aida Kamalia

23 Mei • Bacaan 4 minit

Kebaikan Berenang Untuk Bayi - Ternyata Sangat Selamat

Ibu-bapa pasti ingin yang terbaik untuk anak mereka kan. Lebih-lebih lagi di zaman moden sekarang, terdapat pelbagai kelas perkembangan untuk bayi dari umur 3 bulan lagi. Antara...

Aida Kamalia

20 Jun • Bacaan 3 minit

Inginkan Solekan Kekal Segar Sepanjang Hari? Kuasai Asas Solekan Ini

Ramai yang gemar bersolek, namun tidak ramai yang dapat menguasi asas solekan dengan baik. ini menyebabkan solekan kelihatan bercapuk, tidak sekata dan tidak mampu bertahan lama. 

Min Ahmad

27 Mei • Bacaan 7 minit

Freckles - Bagaimana Untuk Elak Bintik Hitam Pada Muka?

Jika kita lihat di Malaysia, masalah bintik hitam atau freckles ini bukan satu masalah yang besar jika dibandingkan dengan penduduk di negara Amerika Utara atau negara Asia yang...

Lina Rosli

18 Jul • Bacaan 3 minit

Ibu-Bapa, Rendahkan Ego Dan Minta Maaf Pada Anak Jika Ada Silap

Dalam banyak-banyak perkara yang dilakukan semasa menjadi ibu-bapa, memikul tanggungjawab besar diberikan oleh Allah untuk membesarkan anak, saya percaya meminta maaf kepada ana...

Aida Kamalia

11 Jun • Bacaan 3 minit

Petua Kilatkan Semula Barang Kemas Kesayangan Anda 

Boleh dikatakan hampir kesemua wanita dewasa di luar sana mempunyai barang perhiasan emas ini. Sama ada cincin, rantai mahupun gelang tangan, pasti anda mempunyai salah satu dar...

Aida Kamalia

5 Jul • Bacaan 2 minit

Ikuti Tips Ini Untuk Hias Bilik Tidur Dengan Ruang Terhad

Memiliki ruang tidur yang kecil bukan menjadi penghalang untuk anda menghias bilik tidur. Apa yang anda perlukan adalah sedikit carian melalui Internet, serta kretiviti. Menjela...

Aida Kamalia

28 Mei • Bacaan 3 minit

Perkara Yang Perlu Anda Tahu Sewaktu Menggunakan Perkhidmatan Hotel

Terdapat pelbagai jenis tempat penginapan yang boleh anda cari dan tempah pada masa kini untuk percutian anda. Tidak kira berapa bajet untuk perbelanjaan anda, anda tetap boleh ...

Lina Rosli

15 Ogo • Bacaan 3 minit

4 Inisiatif Dari PLUS Untuk Elak Trafik Sesak Ketika Pulang Beraya

Bila tiba musim raya pasti trafik akan padat dan sesak, tambah lagi apabaila semua orang sudah mula sibuk untuk pulang ke kampung halaman masing-masing. Tidak kira anda ke utara...

Lina Rosli

28 Mei • Bacaan 2 minit

Teknik-Teknik Pertahankan Diri Wanita Perlu Tahu 

Seperti kita semua tahu, persekitaran luar sekarang sudah tidak selamat terutamanya bagi golongan wanita dan kanak-kanak. Walau dimana pun anda berada sama ada di kawasan awam a...

Aida Kamalia

25 Jul • Bacaan 3 minit

Lawati Dan Terokai Nostalgia Laman Seni Kwai Chai Hong Kuala Lumpur

Seperti di kebanyakkan negeri lain, terdapat banyak lorong-lorong seni yang kini menjadi perhatian orang ramai. Jika di Penang, anda pasti akan singgah sebentar di Penang Art St...

Lina Rosli

13 Jun • Bacaan 4 minit

Memakai Skrub Secara Berlebihan - Ini Tanda Kulit Anda Over-Exfoliate

Tujuan memakai skrub wajah adalah untuk menghilangkan sel-sel kulit mati di muka kita untuk mendapatkan kulit yang lebih sihat. Sebenarnya, kulit kita memang boleh singkirkan ku...

Aida Kamalia

16 Jul • Bacaan 3 minit

Plus Size - Jadikan Hari Anda Kini Lebih Bergaya

Apabila kita sebut mengenai fesyen, pasti akan ada orang yang tidak berani untuk mencuba sesuatu kelainan pada diri. Tambah lagi untuk anda yang mempunyai badan dengan saiz yang...

Lina Rosli

9 Jul • Bacaan 4 minit

Apa Bahaya Microsleep? 4 Langkah Untuk Mengelakkan Microsleep Sewaktu Memandu

Sejak akhir-akhir ini, pelbagai berita yang telah kita dengar yang disebabkan oleh microsleep. Masalah ini seringkali berlaku di seluruh dunia tidak kira di dalam negara atau lu...

Lina Rosli

17 Jul • Bacaan 3 minit

UTI Sering Menyerang Wanita - Ketahui Cara Mencegah Penyakit Ini 

Bagi sesiapa yang pernah mengalami UTI ini, memang sungguh perit rasanya malah hingga satu tahap, anda seperti mengalami kesukaran untuk berjalan dan hanya mampu terbaring. Peny...

Aida Kamalia

17 Jul • Bacaan 3 minit

11 Khasiat Minum Air Lemon

Sudah menjadi rutin saya memesan air kosong setiap kali makan di restoran. Selain untuk kesihatan, minum air kosong juga sangat menjimatkan. Perasankah ada sesetengah restoran y...

Amalina Hazaidi

16 Jul • Bacaan 3 minit

Mengapa Tidur Yang Berkualiti Itu Penting?

Tidur memainkan peranan yang penting bagi mendapatkan kesihatan yang baik. Apabila anda mendapatkan tidur yang berkualiti, ia dapat membantu melindungi kesihatan mental, fizikal...

Lina Rosli

14 Ogo • Bacaan 2 minit

Kelebihan Yoga Untuk Kesihatan 

Yoga adalah salah satu senaman yang merangkumi kesihatan jiwa dan fizikal. Terdapat banyak gaya dalam yoga yang mana ia mampu mendidik jiwa berada dalam keadaan positif sekaligu...

Lina Rosli

9 Jul • Bacaan 3 minit

Ikuti 7 Tips Ini Untuk Mengekalkan Kualiti Barangan Kulit Anda

Barangan kulit antara barangan yang agak sukar untuk dijaga. Tambahan lagi jika anda jarang memakainya. Tidak dinafikan, sebahagian besar barangan kulit mempunyai rutin penjagaa...

Lina Rosli

24 Jul • Bacaan 2 minit

Sudu Dan Garpu - Betulkah Sudu Adalah Kutleri Paling Awal Dicipta?

Sejak zaman pra-sejarah lagi, pelbagai barangan keperluan telah dicipta yang mana terdapat beberapa peralatan yang telah digunakan sampai sekarang. Antara peralatan dan kelengka...

Lina Rosli

9 Dis • Bacaan 2 minit

#TAJTravel - 5 Sebab Anda Harus Melancong Dengan Ibu Anda

Melancong adalah satu pengalaman yang indah yang mana ia hadir dengan pelbagai perasaan yang sukar untuk digambarkan. Apabila anda melancong bersama rakan-rakan anda, pasti anda...

Lina Rosli

10 Dis • Bacaan 2 minit