jam

Tagar populartips resepi berbuka puasa

Tips Untuk Kelihatan Bergaya Bersama Seluar kargo

Selain seluar jeans, seluar palazzo, potongan bootcut dan sebagainya, pada artikel kali ini Tajria ingin memberi cadangan serta inspirasi untuk anda seluar yang anda boleh gayak...

Aida Kamalia

27 Ogo • Bacaan 2 minit

#TAJ Travel - Apa Yang Anda Boleh Buat Di Lapangan Terbang Changi?

Lapangan Terbang Changi atau Changi Airport merupakan sebuah lapangan terbang yang memegang rekod lapangan terbang terbaik di dunia untuk tempoh lima tahun berturut-turut. Hal i...

Lina Rosli

28 Ogo • Bacaan 4 minit

Apa Yang Anda Perlu Lakukan Jika Anda Mempunyai Alahan Makanan?

Alahan boleh terkena kepada bermacam-macam individu tidak kira lelaki atau perempuan, kurus atau gemuk dan muda atau tua. Alahan ini terbahagi kepada beberapa jenis termasuk ala...

Lina Rosli

17 Dis • Bacaan 2 minit

Awas! Ini Risiko Jika Anda Tidur Dengan Make Up 

Sayangnya nak basuh make up ni..cantik sangat Penatnya malam ni, tak larat nak cuci make up..

Aida Kamalia

21 Ogo • Bacaan 3 minit

Amalkan Tabiat Membasuh Tangan - Langkah Untuk Memastikan Peranti Sentiasa Bersih

Setiap individu mempunyai telefon pintar yang mana ia adalah item atau produk yang sering digunakan dalam kehidupan seharian. Oleh itu, selain menjaga kebersihan diri, kebersiha...

Lina Rosli

18 Mac • Bacaan 2 minit

#TAJTravel - Jom Cuba Naik Go-KL City Bus

Jika anda ingin bersiar-siar di sekitar Kuala Lumpur tanpa perlu menempuh kesesakan lalu lintas, anda mungkin boleh cuba menaiki pengangkutan awam. Pernahkah anda dengar mengena...

Lina Rosli

5 Okt • Bacaan 2 minit

Punca Keguguran Dan Apa Wanita Perlu Tahu 

Apabila pasangan menerima berita mereka bakal menerima cahaya mata, sudah pasti kedua-dua insan ini akan dipenuhi rasa gembira dan teruja terutamanya jika ini kehamilan yang per...

Aida Kamalia

19 Ogo • Bacaan 3 minit

Resepi Mudah & Cepat, Telur Masak Kicap Cili Api & Bawang!

Dah bosan sangat tak tahu nak masak apa? Hari ini Tajria ingin berkongsi menu mudah, murah dan yang penting cepat! Jom masak Telur Masak Kicap Cili Api & Bawang. Berikut adalah ...

Ammar28

6 Apr • Bacaan 58 saat

Tips Bajet - Cara Mudah Untuk Anda Menjimatkan Kos Tenaga

Jika kita lihat sejak kebelakangan ini, elektrik dan beberapa sumber tenaga yang lain telah menjadi salah satu perkara yang mudah untuk didapati, terutamanya di Malaysia. Oleh s...

Lina Rosli

21 Jan • Bacaan 2 minit

Ini Tanda Kasut Sukan Anda Perlu Diganti Baru 

Mencari kasut sukan yang terbaik tidak mudah lebih-lebih lagi apabila mementingkan keselesaan. Malah anda juga tidak kisah untuk membayar kasut sukan yang harganya lebih mahal d...

Aida Kamalia

20 Ogo • Bacaan 2 minit

Bagaimana Ingin Mengurangkan Ketegangan Pada Leher?

Pernahkah anda berasa tegang pada leher atau mana-mana bahagian di sekitarnya? Jika pernah, apakah yang anda lakukan apabila leher menjadi tegang? Perkara ini kebiasannya akan b...

Lina Rosli

2 Jan • Bacaan 2 minit

Daging Masak Kunyit - Menu Iftar Dari Dapur Ramadan Tajria

Tidak dinafikan menjelang Ramadan, pasti pelbagai juadah enak dan hidangan yang menyelerakan akan disediakan sewaktu iftar nanti. Namun, pasti ada dalam kalangan anda yang masih...

Lina Rosli

24 Apr • Bacaan 1 minit

Bagaimana Untuk Mengurangkan Bau Hamis Kambing Dalam Masakan?

Daging kambing adalah daging merah yang lebih lembut dan halus berbanding daging lembu. Walau bagaimanapun, kelembutan daging ini bergantung pada usia dan jenis kambing. Bukan i...

Lina Rosli

27 Mei • Bacaan 2 minit

Derma Darah Boleh Menaikkan Berat Badan - Fakta Atau Mitos?

Terdapat segelintir individu yang mengatakan bahawa selepas menderma darah, ia akan menyebabkan berat badan seseorang individu itu meningkat. Untuk mengetahui informasi lanjut m...

Lina Rosli

23 Ogo • Bacaan 3 minit

#TAJSihat - Punca Berlakunya Masalah Dengkur

Berdengkur adalah pernafasan yang berbunyi sewaktu tidur yang mana ia disebabkan oleh getaran tisu di saluran udara atas. Gejala ini tidak berbahaya, namun ia boleh menyebabkan ...

Lina Rosli

17 Sep • Bacaan 2 minit

Potongan Hingga RM62 Di Roaming Man Bersempena Hari Merdeka 

Sempena Hari Merdeka tidak lama lagi, Roaming Man tidak melepaskan peluang ini dengan memberi baucer diskaun kepada semua yang ingin melancong ke luar negara. Bagi anda yang mas...

Aida Kamalia

27 Ogo • Bacaan 3 minit

Panduan Untuk Menjadikan Bilik Air Kecil Tampak Lebih Besar

Tidak dinafikan bilik air adalah salah satu ruang yang boleh dikatakan agar sukar dan terhad untuk dihias. Ia disebabkan oleh ruang yang yang kecil selain reka bentuk bilik air ...

Lina Rosli

10 Feb • Bacaan 2 minit

Atasi Mabuk Perjalanan - Mengapa Perkara Ini Terjadi? 

Mengalami mabuk perjalanan adalah perkara yang sangat menjengkelkan terutamanya jika anda sedang bergembira atau meluangkan masa bersama yang tersayang, rasa mabuk ini pasti aka...

Aida Kamalia

23 Ogo • Bacaan 3 minit

#TAJFesyen - Kombinasi Warna Yang Sesuai Untuk Tudung Dan Baju Anda

Ramai individu lebih gemar memadankan warna baju, tudung dan seluar yang seakan sama dan lebih kurang. Terdapat juga dalam kalangan anda yang gemar memakai tudung berwarna gelap...

Lina Rosli

7 Nov • Bacaan 3 minit

6 Kuih Raya Yang Akan Menjadi Rebutan Ramai Pada Hari Raya Aidilfitri 

Bercakap tentang persiapan Hari Raya Aidilfitri, pasti pada waktu sekarang anda bersama anak-anak ralit membuat pelbagai kuih dan biskut raya untuk dijamu kepada tetamu nanti. I...

Aida Kamalia

31 Mei • Bacaan 4 minit

#TAJSihat - Kesan Acrylamide Dalam Kopi: Apa Yang Anda Perlu Tahu?

Kopi mempunyai pelbagai kebaikan untuk kesihatan tubuh badan manusia. Kebaikan yang ada pada kopi termasuk ia dapat meningkatkan fungsi otak, meningkatkan kadar metabolisma dan ...

Lina Rosli

4 Nov • Bacaan 2 minit

#TAJSuggest - Tempat Yang Anda Boleh Lawati Pada Hujung Minggu Ini Di Kuala Lumpur

Nikmati udara segar di tempat-tempat menarik sambil mengambil gambar bersama rakan-rakan dengan latar belakang hiasan yang menarik ketika hujung minggu pasti amat menyeronokkan....

Lina Rosli

6 Sep • Bacaan 3 minit

Anak Disleksia Mampu Belajar Seperti Yang Lain Jika Ibu Bapa Ketahui Dengan Lebih Awal 

Penyakit Disleksia tidak patut dijadikan alasan serta penghalang untuk anak anda berjaya. Ya, penyakit ini jika tidak diagnosis serta dirawat lebih awal sewaktu anak masih kecil...

Aida Kamalia

26 Ogo • Bacaan 4 minit

Eyeshadow Palette Terbaik Bawah RM100

Setiap wanita pasti akan mempunyai satu eyeshadow palette di rumah kan? Kalau anda orang yang sukakan makeup, tidak mustahil jika anda mempunyai lebih daripada 10 eyeshadow pale...

Aida Kamalia

20 Ogo • Bacaan 3 minit

#TAJSuggest - Tangan Mana Yang Sepatutnya Anda Pakai Jam Tangan?

Persoalan biasa kebanyakkan individu adalah, "Tangan manakah yang harus memakai jam tangan?". Secara umumnya, kebanyakkan orang akan memakai jam tangan di tangan yang bukan domi...

Lina Rosli

26 Sep • Bacaan 2 minit

#TAJTravel - Singgah Di Tempat Ini Jika Anda Bercuti Di Bali, Indonesia

Jika anda sebut mengenai Bali, pasti ramai terbayang akan keindahan pantai di tempat tersebut. Bali adalah salah satu destinasi pelancongan paling popular di dunia, selain turut...

Lina Rosli

2 Dis • Bacaan 3 minit

Mengapa restoran menyajikan ikan dan daging mentah, tetapi tidak ayam mentah?

Ada sebab mengapa kedai makan atau restoran tidak menyajikan ayam mentah sebagai pilihan hidangan santapan anda. Ayam yang mentah atau tidak dimasak dengan betul boleh menimbulk...

Lina Rosli

22 Apr • Bacaan 2 minit

Adakah Anda Perlu Memanaskan Enjin Kereta Sebelum Mula Memandu?

Sudah menjadi kebiasaan sebelum mula memandu, anda akan memanaskan enjin terlebih dahulu selama lima minit atau lebih. Ia dikatakan bagi tujuan untuk memastikan enjin pada suhu ...

Lina Rosli

20 Mei • Bacaan 1 minit

Atasi Masalah Singki Dan Longkang Tersumbat

Jika anda kerap menggunakan dapur, pasti anda pernah melalui waktu dimana singki tersumbat, membuatkan air bertakung di dalam singki kerana aliran air tersekat. Penuh! Perkara i...

Aida Kamalia

26 Ogo • Bacaan 3 minit

#TAJTravel - Tempat Makan Yang Boleh Anda Kunjungi Di Terengganu

Sebelum ini, Tajria telah berkongsi kepada anda senarai tempat-tempat menarik yang boleh anda lawati di sekitar Kuala Lumpur. Kali ini, destinasi kedua yang boleh anda kunjungi ...

Lina Rosli

27 Sep • Bacaan 3 minit

#TAJSuggest - Etika Dalam Wayang Yang Perlu Anda Patuhi

Sejak kebelakangan ini sering saya melihat banyak filem yang telah ditayangkan yang menarik perhatian ramai orang. Ini adalah satu inisiatif yang baik dalam menyokong hasil kerj...

Lina Rosli

9 Okt • Bacaan 2 minit

Basuh Lantai Guna Peluntur?

Tahukah anda terdapat beberapa jenis peluntur yang boleh anda gunakan untuk perkara yang berlainan? Ada peluntur atau lebih dikenali sebagai bleach digunakan pada rambut. Ada ju...

Lina Rosli

6 Apr • Bacaan 2 minit

Platform Penghantaran Barang Runcit Di Malaysia

Bagi anda yang ingin mendapatkan dan menambah barang runcit anda di rumah, anda kini boleh membeli menerusi platform atas-talian. Ia bukan sahaja memudahkan urusan jual beli and...

Lina Rosli

24 Mac • Bacaan 2 minit

Hapuskan Pepijat Dan Kutu Tilam Dengan Cara Ini 

Masalah pepijat di katil atau pun kutu katil pasti menjadi hal yang sangat merungsingkan kita. Sudahlah tidur tak lena, kemudian digigit pepijat pula! Habis satu badan gatal dan...

Aida Kamalia

22 Ogo • Bacaan 3 minit

Cara Untuk Mudah Tidur Pada Waktu Malam

Anda sukar untuk tidur di malam hari? Terdapat banyak faktor yang menyumbang kepada masalah tidur malam namun begitu ia boleh di atasi dengan beberapa langkah mudah seperti beri...

Min Ahmad

2 Apr • Bacaan 5 minit

Mengapa Udang Dan Ketam Bertukar Merah Setelah Dimasak?

Jika anda perasan kebanyakan makanan laut seperti udang, ketam dan udang karang (lobster) akan bertukar warna selepas di masak. Warnanya akan menjadi lebih cerah dan kemerahan y...

Lina Rosli

2 Jan • Bacaan 2 minit

#TAJSihat - Apa Itu GERD?

GERD adalah singkatan untuk Gastroesophageal Reflux Disease atau Penyakit Reflux Gastroesophageal. Penyakit ini kebiasaannya hadir untuk jangka panjang yang mana asid dari perut...

Lina Rosli

23 Sep • Bacaan 2 minit

#TAJFesyen - Aksesori Yang Sesuai Digayakan Untuk Ke Pejabat

Mungkin dalam kalangan anda ingin bergaya tapi tidak tahu aksesori apa yang patut anda pakai apabila ingin ke pejabat atau pergi ke tempat formal. Aksesori tambahan ini tidak di...

Lina Rosli

13 Sep • Bacaan 2 minit

#TAJDeko - Bagaimana Untuk Menjadikan Bunga Kekal Segar?

Apabila anda membeli bunga di kedai, ia biasanya tersedia dalam bentuk ready-to-go. Dalam erti kata lain, bunga itu sudah siap dibersihkan, dipotong dan digubah mengikut pilihan...

Lina Rosli

2 Okt • Bacaan 3 minit

Ingin Lebih Fokus? Cuba Kaedah Ini

Hidup di zaman sekarang yang serba canggih, agak sukar untuk kita kekal fokus dalam melaksanakan sesuatu tugasan. Namun begitu, kebolehan untuk fokus bukanlah superpower. Ia bol...

Min Ahmad

15 Apr • Bacaan 4 minit

Ketahui 5 Kesilapan Tidur Yang Mungkin Ramai Tidak Tahu

Tahukah anda terdapat tabiat dan tingkah laku yang buruk sebelum tidur boleh mengakibatkan kesukaran untuk nyenyak. Kebanyakan individu pasti tidak menyedari kesilapan ini sedik...

Lina Rosli

14 Jan • Bacaan 3 minit

Trevo - Pasaran Serenti Untuk Platform Perkongsian Kereta

Trevo merupakan aplikasi pasaran serenti perkongsian kereta yang dilancarkan oleh SOCAR Malaysia. Ia merupakan platform untuk individu yang membolehkan pemandu (guest) untuk mel...

Lina Rosli

27 Feb • Bacaan 1 minit

5 Langkah Untuk Menjadikan Wangian Anda Tahan Lama

Siapa yang tidak ingin kekal berbau harum dan segar sepanjang hari. Memakai bau-bauan dan wangian kegemaran anda bukan sahaja dapat meningkat tahap keyakinan di dalam diri, mala...

Lina Rosli

9 Mac • Bacaan 2 minit

#TAJDeko - Apakah Makna Dan Simbol Di Sebalik Bunga?

Tahukah anda bahawa di sebalik pilihan gubahan bunga terdapat maksud dan simbol yang berkaitan dengan sesuatu? Dan, ada sesetengah bunga yang sesuai dengan keadaan tertentu? Mak...

Lina Rosli

21 Okt • Bacaan 3 minit

Apa Anda Perlu Tahu Ketika Menggunakan Car Seat Bayi 

Sudah pasti setiap ibu bapa mahukan yang terbaik untuk setiap cahaya mata mereka. Dengan memastikan keselamatan mereka terjamin setiap masa ketika mengembara dan perjalanan yang...

Aida Kamalia

22 Ogo • Bacaan 3 minit

Jadi Barista Di Rumah - 5 Jenis Kopi Yang Boleh Anda Cuba

Jika anda seorang penggemar kopi dan ingin mencuba untuk membuat kopi Tajria hari ini akan berkongsi kepada anda beberapa jenis kopi yang boleh anda lakukan di rumah. 

Lina Rosli

13 Apr • Bacaan 3 minit

5 Foundation Mengikut Jenis Kulit Bawah RM60 

Sebut sahaja tentang foundation muka, pasti anda sudah mempunyai foundation kegemaran sendiri kan? Lihat sahaja foundation yang berada di pasaran sekarang, terlalu banyak jenis ...

Aida Kamalia

12 Apr • Bacaan 3 minit

Tips Penjagaan Kanta Lekap 

Memakai kanta lekap atau contact lens sudah menjadi ikutan terutamanya di kalangan wanita sebagai satu perhiasan. Bukan sahaja untuk yang mempunyai masalah rabun mata, yang tida...

Aida Kamalia

18 Mac • Bacaan 3 minit

Jenis Brush Make Up Dan Fungsinya

Untuk orang yang baru berjinak-jinak dalam dunia make up, setiap perkara dalam make up kena belajar dengan betul, contohnya teknik make up mata, pakai foundation dengan betul da...

Aida Kamalia

29 Mac • Bacaan 4 minit

5 Kebaikan Anti-oksida Dan Kafein Dalam Kopi

Suka untuk saya berbicara mengenai kopi ini. Kopi adalah salah satu minuman yang kaya dengan ejen anti-oksida yang mampu meneutralkan bahan kimia dan toksin berbahaya yang masuk...

Lina Rosli

22 Mac • Bacaan 2 minit

3 Resepi Mudah Untuk Penggemar Salad

Terdapat pelbagai resepi salad mudah yang boleh anda cuba untuk sajian sihat anda, tambah lagi jika anda seorang penggemar salad. Salad ini bukan sahaja mengandungi bahan yang s...

Lina Rosli

26 Apr • Bacaan 3 minit

3 Tempat Travel Murah Dengan Pulau Cantik 

Siapa tak tertarik dengan pulau yang berwarna biru, air yang jernih serta mempunyai pasir berwarna putih! Hilang terus stress di tempat kerja, masalah dengan kawan, dan banyak l...

Aida Kamalia

18 Mac • Bacaan 4 minit

Mengapa Anda Perlu Mendapatkan Insurans Perjalanan?

Insurans perjalanan (atau insurans percutian) adalah penting ketika anda ingin bercuti di luar negara. Ini adalah untuk memastikan anda mampu membayar sesetengah jenis pembiayaa...

Lina Rosli

18 Mac • Bacaan 2 minit

Hilangkan Bau Badan Yang Busuk Dengan Cara Ini

Bau badan yang busuk ini sering kali menjadi sesuatu yang memalukan. Ada orang sampai hilang keyakinan disebabkan bau badan ni. Lebih teruk lagi, kalau dalam kereta bau tu terpe...

Aida Kamalia

9 Apr • Bacaan 3 minit

Ketahui Fasa-Fasa Haid 

Haid terjadi apabila seorang  perempuan mencapai umur dalam lingkungan 11-15 tahun. Dimana jika seseorang itu sudah haid, dia sudah mencapai akil baligh dan berupaya untuk menga...

Aida Kamalia

23 Apr • Bacaan 2 minit

Cerita Nasi Daging semalam ... 

Semalam berbuka puasa di kampung halaman di Ghombau, hanya kami berempat. Sambil duduk menengok alang menjahit tempahan, kami duk bercerita cerita apa untuk dimasak pada berbuka...

norzalia

13 Mei • Bacaan 2 minit

Nak Travel Pada Bulan Ramadhan? Ikuti Tips Ini Dahulu

Travel pada bulan Ramadhan semestinya memberikan pengalaman yang berbeza berbanding hari-hari biasa. Pastinya mengembara semasa anda berpuasa akan mencabar minda dan fizikal and...

Aida Kamalia

9 Mei • Bacaan 3 minit

Tawaran Diskaun Sehingga 70% Di CarloRino Untuk Beg Dan Kasut

Bagaimana dengan persiapan raya anda? Sudahkah anda mendapatkan beg tangan dan kasut baru bersempena Aidilfitri ini? Jika belum, mari dapatkan kelengkapan baru untuk raya ini di...

Lina Rosli

29 Mei • Bacaan 1 minit

Mari Lihat Fakta Menarik Tentang Swarovski - Perhiasan Wanita Terkenal 

Kalau sebut je nama Swarovski, memang sudah tak asing lagi terutamanya wanita dan peminat-peminat aksesori. Apabila anda pergi sahaja pusat beli-belah yang besar, pasti anda aka...

Aida Kamalia

13 Jun • Bacaan 2 minit

Cadangan Tempat Percutian Untuk Backpackers 

Orang kata, masa muda inilah masanya untuk kita mengembara melihat dunia luar. Nanti tatkala kita sudah berkeluarga dan mempunyai anak, ia sedikit sukar untuk pergi ke negara lu...

Aida Kamalia

15 Jul • Bacaan 5 minit

Elak Strok Haba - Ikuti Tips Ini 

Cuaca panas yang kering amat lazim di Malaysia kerana iklim negara ini sendiri. Pada tahun ini juga cuaca panas yang kering ini diramalkan akan berlanjutan hingga akhir Mac teru...

Aida Kamalia

18 Mac • Bacaan 3 minit

Kebaikan Waxing Bulu Badan

Setiap orang pasti mempunyai pilihan tersendiri untuk mencabut bulu di badan, dan yang paling popular adalah dengan mencukur. Akan tetapi, kesan sampingan mencukur bulu badan se...

Aida Kamalia

22 Mac • Bacaan 3 minit

Tips Untuk Beg Tangan Anda Kekal Cantik Dan Baru

Beg tangan atau ‘handbag’ ini amat sinonim dengan diri wanita. Pernahkah anda merosakkan salah satu beg tangan kegemaran anda?  Berikut adalah beberapa petua mudah untuk menjaga...

Lina Rosli

22 Apr • Bacaan 3 minit

Panduan Menggunakan Produk Asid dan Pengelupasan dalam Penjagaan Wajah

Penggunaan produk asid atau pengelupasan dalam penjagaan wajah ada banyak kebaikkannya. Ia membantu untuk exfoliation, mengekalkan kelembapan kulit, menentang tanda-tanda penuaa...

Min Ahmad

12 Apr • Bacaan 4 minit

5 Cara Hilangkan Rambut Rosak Selepas Proses Bleaching

Pernah tak korang rasa bangun pagi rambut kering dan kejung?  Lagi-lagi yang suka colorkan rambut korang dengan macam-macam warna. Untuk warna ashy, rambut hendaklah dilunturkan...

Aida Kamalia

29 Mac • Bacaan 2 minit

Perbezaan Perfume, Eau De Parfum, Eau De Toilette dan Body Mist

Adakah anda tertanya-tanya mengapa perfume yang anda pakai mempunyai ketahanan yang berbeza? Atau tertanya-tanya mengapa semua wangian ini mempunyai nama yang berbeza? Untuk pen...

Aida Kamalia

26 Mac • Bacaan 3 minit

Tips Menggayakan Hijab Mengikut Bentuk Muka Pada Pagi Raya Nanti

Hari Raya Aidilfitri bakal tiba tak lama lagi dan pastinya wanita-wanita diluar sana sudah mula fikir gaya hijab yang macam mana nak pakai pada pagi raya nanti, kan? Raya kan se...

Aida Kamalia

24 Mei • Bacaan 3 minit

Menulislah Yang Mengubah Jalan Hidup

Saat saya menulis catatan ini. Saya sedang duduk sambil melayan secawan kopi panas di bahagian kota Bangkok yang hingar dan bising. Jalan raya terasa padat dengan motor, kereta ...

Aiman Nazirmuddin

20 Mei • Bacaan 4 minit

Arang Aktif Putihkan Gigi? 

Sekarang kalau korang tengok dekat media sosial seperti Instagram, Twitter dan macam-macam lagi, ramai betul orang buat perkongsian putihkan gigi guna serbuk arang. Siap buat de...

Aida Kamalia

25 Apr • Bacaan 2 minit

Cara Hilangkan Lipas Di Dalam Rumah Atau Kereta

Kebanyakan penghalang lipas atau kaedah pencegahan yang kebiasaannya ada di pasaran mengandungi bahan kimia berbahaya. Oleh itu, pasti ramai dalm kalangan anda akan mengelak dar...

Lina Rosli

1 Jul • Bacaan 3 minit

Perlu Atau Tidak Sewa Portable Wifi Semasa Bercuti? 

Pada zaman sekarang mempunyai sambungan internet yang bagus sudah menjadi satu keperluan hidup, kan? Tidak kurang pentingnya sambungan internet apabila anda bercuti di negara lu...

Aida Kamalia

11 Apr • Bacaan 2 minit

I Love Myself <3

" Kenapa aku diduga sebegini? Tidak layakkah aku untuk bahagia seperti orang lain? Tuhan, aku tak kuat...."

Nurul Izzaty

17 Apr • Bacaan 3 minit

Kelebihan Beras Parboiled - Sangat Bagus Untuk Anda Yang Ingin Turun Berat Badan

Seperti kita semua tahu, beras ada pelbagai jenis dan kelebihan yang berbeza. Lebih-lebih lagi di Malaysia, nasi merupakan makanan ruji bagi kebanyakan orang. Antara yang terken...

Aida Kamalia

30 Mei • Bacaan 3 minit

Apa Perlu Ada Dalam Make Up Bag Sewaktu Raya Nanti? 

Sudah menjadi lumrah wanita untuk tampil cantik dan nampak segar pada setiap masa kan? Bukan apa, kelihatan kemas ini sememangnya memberikan keyakinan pada seseorang, sekaligus ...

Aida Kamalia

14 Mei • Bacaan 3 minit

Resepi Bomboloni Tiramisu 

Jika anda penggemar donut, pasti anda sudah ketahui satu jenis kuih yang tular baru-baru ini, iaitu bomboloni. Jika lihat dengan sekali pandang, bomboloni kelihatan seakan-akan ...

Aida Kamalia

10 Jul • Bacaan 3 minit

4 Tips Melancong Secara Solo Untuk Wanita

Menjadi satu trend masa kini individu di Malaysia untuk melancong secara sendirian atau solo. Ada beberapa perkara yang anda perlu diketahui buat sesiapa yang bercadang untuk me...

Lina Rosli

20 Mac • Bacaan 2 minit

6 Cara Untuk Mengawal Belanja Sewaktu Melancong

Terdapat banyak tempat percutian menarik yang anda boleh lawati dan terokai tidak kira luar atau dalam negara. Mungkin ada dalam kalangan anda yang ingin merasai pengalaman berm...

Lina Rosli

10 Jul • Bacaan 3 minit

Rendang Hitam, Hari Mantai dan Ramadhan

Alhamdulillah, 29 April bermakna 8 hari lagi kita akan menyambut Ramadhan Al Mubarak 1440. Bagi kami sekeluarga hari yang paling dinanti menjelang Ramadhan dan Syawal merupakan ...

norzalia

29 Apr • Bacaan 2 minit

Ramadhan dan Rendang Pucuk Ubi

Ramadhan, Syawal dan Rendang untuk keluarga kami adalah sangat sinonim. Pelbagai jenis rendang akan disediakan dan dihidangkan samada Hari Pertama Ramadhan mahupun Hari Raya Per...

norzalia

3 Mei • Bacaan 3 minit

Primer Make Up Untuk Setiap Jenis Kulit - Bagi Make Up Tahan Lebih Lama! 

Untuk siapa yang gilakan make up, primer memang wajib ada dalam simpanan! Bukan sahaja primer untuk membuat solekan korang tahan lama dari biasa, make up tidak akan hilang atau ...

Aida Kamalia

29 Mei • Bacaan 3 minit

4 Pokok Yang Sesuai Diletakkan Di Bilik Tidur Sebagai Terapi

Setelah 8 jam bekerja, pasti anda menginginkan satu masa merehatkan diri. Masing-masing mempunyai cara terapi diri yang tersendiri. Untuk saya sendiri, saya lebih gemar untuk me...

Lina Rosli

22 Jul • Bacaan 3 minit

7 Aktiviti Yang Anda Boleh Lakukan Sambil Menunggu Waktu Iftar

Apakah aktiviti yang anda sering lakukan sementara menunggu waktu berbuka? Untuk kaum wanita, kebiasaannya anda lebih banyak menghabiskan masa di dapur untuk menyediakan hidanga...

Lina Rosli

8 Mei • Bacaan 3 minit

Rebut Tawaran Diskaun Menarik Di Shopee Bermula Hari Ini!

Bersempena sambutan hari Raya yang sudah semakin hampir, Shopee kini hadir dengan penawaran pelbagai baucar diskaun untuk pelbagai kategori produk termasuk koleksi raya, set kec...

Lina Rosli

24 Mei • Bacaan 1 minit

Sunscreen Atau Sunblock?

Terdapat pelbagai jenis pelindung matahari yang dijual di pasaran dengan pelbagai jenis dan bungkusan. Namun, masih ramai di antara anda yang masih tidak tahu akan kepentingan s...

Lina Rosli

15 Apr • Bacaan 2 minit

Pulang Ke Kampung Raya Ini Dengan Barangan Universal Traveller 

Setiap kali pergi melancong atau balik kampung pasti anda akan mengambil masa yang lama untuk memastikan semua barangan dan keperluan semua lengkap dibawa. Ini adalah untuk mema...

Lina Rosli

11 Mei • Bacaan 3 minit

Ikuti Tips Mudah Ini Untuk Kekal Segar Sepanjang Hari 

Seperti biasa ketika bulan ramadan pasti ramai di antara anda yang akan cuba untuk skip rutin workout. Alasannya, apabila ramadan anda akan mudah berasa penat dan tidak bermaya ...

Lina Rosli

7 Mei • Bacaan 2 minit

Kesan Buruk Memakai Kasut Tinggi Terlalu Lama 

Apabila kita memakai kasut tinggi, secara automatik diri akan menjadi lebih berkeyakinan. Memakai kasut tumit tinggi ini membuatkan postur badan kita menjadi lebih cantik, menai...

Aida Kamalia

24 Apr • Bacaan 3 minit

Kuih Bakar Bombai

Resipi turun temurun keluarga saya dan juga onyang Uwe sebelah rumah. Resipi ini saya cuba sendiri dan hasilnya agak menarik dan sedap walaupun setelah bertahun tahun mencuba in...

norzalia

28 Mei • Bacaan 2 minit

Percutian Secara Solo Kini Lebih Menarik Dan Mudah Bersama OYO

Sebelum ini, Tajria telah berkongsi beberapa tips percutian secara solo bagi anda yang ingin merasai pengalaman mengembara tanpa batasan. Tips ini boleh dipraktikkan untuk wanit...

Lina Rosli

29 Apr • Bacaan 3 minit

Jangan Pakai Foundation Lebih Cerah Dari Warna Kulit Asal 

Selalunya, jika anda ingin  beli foundation sama ada di farmasi atau pun kedai kosmetik, bagaimana cara anda mencari warna  foundation yang sesuai untuk muka? Biasanya korang ak...

Aida Kamalia

31 Jul • Bacaan 3 minit

OYO Malaysia Tawar Bilik Percuma Untuk Petugas Kesihatan

Selain Klook, OYO juga dilihat menawarkan bilik percuma buat petugas kesihatan barisan hadapan yang berkhidmat untuk pencegahan Covid-19. OYO menawarkan sejumlah bilik di hotel ...

Lina Rosli

26 Mac • Bacaan 1 minit

Perkara Yang Anda Boleh Lakukan Sewaktu Transit Sebelum Penerbangan Seterusnya

Apakah yang anda selalu buat sementara menunggu penerbangan seterusnya? Sudah pasti anda akan merasa bosan jika berada di sesuatu tempat pada tempoh masa yang lama. Bukan itu sa...

Lina Rosli

15 Jan • Bacaan 2 minit

#TAJTravel - Perkara Yang Anda Boleh Lakukan Di Dubai Airport (DXB)

Dubai adalah salah satu bandar metropolis yang yang kini pesat membangun dan menjadi semakin lebih futuristik. Apabila anda tiba di lapangan terbang Dubai (DXB), anda pasti akan...

Lina Rosli

5 Sep • Bacaan 3 minit

#TAJMakan - Nikmati Burn-T Cheesecake Di The Farm Foodcraft

The Farm Foodcraft adalah sebuah restoran dan kafe yang terletak di The Sphere, Bangsar South yang membawakan tema seakan di ladang. Ia juga menampilkan hidangan yang berkonsepk...

Lina Rosli

24 Sep • Bacaan 1 minit

Resepi Ayam Pan-Seared Dengan Lemon

Cara sempurna untuk memasak dada ayam adlah dengan memastikan isiinya tidak terlalu kering dan masih juicy.  Jadi hari ini, Tajria akan berkongsi kepada anda cara memasak ayam p...

Lina Rosli

18 Mac • Bacaan 1 minit

Adakah Selamat Memasang Lilin Sewaktu Tidur?

Lilin aromaterapi boleh dikatakan sangat popular dan telah menjadi satu trend di kebanyakan rumah di Malaysia. Hal ini kerana, ia memberikan satu perasaan selesa, segar dan tena...

Lina Rosli

13 Jul • Bacaan 2 minit

#TAJFesyen - Ketahui Kod Pakaian Yang Sesuai Untuk Menghadiri Majlis

Cara anda berpakaian sedikit sebanyak mempengaruhi pandangan orang lain terhadap anda. Mereka akan membuat pertimbangan mengenai melalui pakaian yang dipakai. Mereka membuat kes...

Lina Rosli

25 Sep • Bacaan 3 minit

Tips Cantik - Kenali kulit muka anda

Masing-masing mempunyai kondisi kulit muka yang berbeza, iaitu kulit muka berminyak, kering, normal dan kombinasi. Untuk mendapatkan glowing skin yang perfect, anda seharusnya m...

Lina Rosli

11 Feb • Bacaan 2 minit

#TAJSihat - Senaman Ringkas Yang Anda Boleh Lakukan Di Tempat Kerja

Bekerja 40 jam seminggu atau lebih kadangkala agak memenatkan. Tambahan lagi jika tiba musim penyerahan projek atau banyak backlogs yang perlu anda selesaikan. Untuk yang sudah ...

Lina Rosli

12 Sep • Bacaan 2 minit

Jenis dan Kegunaan Setiap Jenis Minyak Masakan

Terdapat pelbagai jenis minyak masakan yang ada di dalam pasaran. Ramai yang memilih minyak berdasarkan jenama namun tidak ramai yang memilih minyak berdasarkan fungsi dan kegun...

Min Ahmad

19 Feb • Bacaan 5 minit

OYO Membawakan Program Penginapan Yang Telah Disanitasi Bagi Mengawal Penularan Covid-19

Jika kita lihat sejak perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat dilakukan, kebanyakan syarikat telah kembali beroperasi semula. Susulan daripada tindakan ini, OYO Hotel...

Lina Rosli

1 Jun • Bacaan 2 minit

Mengapa Penyaman Udara Tidak Sejuk Walaupun Telah Lama Dipasang?

Adakah terdapat masalah pada penyaman udara anda yang mana ia tidak menyejukkan bilik atau ruang rumah anda? Jika ya, maka anda perlu memeriksa beberapa perkara pada penyaman ud...

Lina Rosli

16 Apr • Bacaan 3 minit

5 Barangan Di Dalam Bilik Tidur Yang Boleh Membuatkan Anda Sakit

Pernah tak anda bangun tidur dan merasakan seperti tidak sihat seperti selsema atau mungkin badan anda terasa gatal-gatal. Ini berkemungkinan besar adalah disebabkan barangan di...

Lina Rosli

15 Mei • Bacaan 2 minit

3 Tips Untuk Kekal Hidrat Dan Segar Selepas Bersenam

Pernahkah anda berasa tidak bermaya dan penat setelah selesai bersenam? Hal ini adalah disebabkan badan kekurangan air yang mana menjadikan anda keletihan. Oleh itu, pastikan an...

Lina Rosli

17 Jan • Bacaan 3 minit

#TAJKongsi - Apakah Yang Restoran Akan Lakukan Pada Lebihan Makanan?

Pernah tak anda tertanya-tanya bagaimana restoran atau kedai makan menguruskan lebihan makanan mereka setiap hari? Adakah ia akan dibuang terus ke dalam tong sampah atau mereka ...

Lina Rosli

11 Dis • Bacaan 2 minit

Tempat Menarik yang Boleh Dilawati di Tengah-tengah Bandaraya Kuala Lumpur

Bandaraya Kuala Lumpur mempunyai banyak kawasan yang menarik perhatian. Namun, tidak ramai di antara kitayang sedar dan menafaatkan kewujudan lokasi-lokasi menarik ini kecuali p...

Min Ahmad

12 Feb • Bacaan 3 minit

Perkhidmatan Penghantaran Makanan Dan Pandu Lalu Untuk Hotel, Restoran Dan Ebazar Di Negeri Selangor

Dengan perlanjutan penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) sehingga 9 Jun 2020, terdapat beberapa cawangan dalam industri makanan dan minuman seperti hotel d...

Lina Rosli

13 Mei • Bacaan 2 minit

#TAJResepi - Resepi Ayam Dan Brokoli Mudah Untuk Makan Malam

Menu maka malam ayam dan brokoli ini sangat mudah dan ringkas untuk disediakan. Ia bukan sahaja membawakan protein ayam yang baik untuk tumbesaran tulang dan tenaga, malah sayur...

Lina Rosli

24 Okt • Bacaan 1 minit

Jom Masak Ikan Bilis Goreng Dengan Bawang Dan Cili Api

Ikan bilis goreng cili api dan bawang adalah menu yang sering disediakan oleh kebanyakan individu lebih-lebih lagi jika menginginkan hidangan yang mudah dan cepat untuk disediak...

Lina Rosli

23 Mac • Bacaan 1 minit

#TAJTravel - Kelengkapan Yang Perlu Anda Bawa Sewaktu Bercuti Di Pantai

Pernah atau tidak anda berasa untuk membawa semua barang di bilik sewaktu percutian anda? Atau anda tidak tahu mana barangan keperluan yang penting untuk di pek bersama? Jadi, j...

Lina Rosli

13 Nov • Bacaan 2 minit

5 Tips Penjagaan Kucing Yang Perlu Anda Ketahui

Kebanyakkan orang ada membela haiwan peliharaan,satu daripada haiwan peliharaan yang selalu dibela ialah kucing. Kucing sememangnya haiwan yang comel dan manja, tetapi tahukah a...

Lina Rosli

12 Feb • Bacaan 3 minit

Memanaskan Semula Nasi Boleh Menyebabkan Keracunan Makanan?

Benarkah nasi yang dipanaskan semula boleh menyebabkan keracunan makanan? Jawapannya adalah ya. Ia bukanlah disebabkan proses memanaskan semula nasi tetapi ia adalah disebabkan ...

Lina Rosli

30 Dis • Bacaan 1 minit

Perlukah Anda Memberus Gigi Setiap Kali Selepas Makan?

Gigi adalah bahagian tubuh yang penting untuk setiap individu. Selain rambut, gigi juga boleh dikategorikan sebagai mahkota individu kerana ia merupakan bahagian pertama yang ak...

Lina Rosli

17 Jun • Bacaan 2 minit

Sindrom Kleine-Levin- Betulkah Sleeping Beauty Itu Wujud?

Pernahkah anda mengalami masalah atau gangguan sewaktu anda tidur? Yang mana anda akan berasa mengantuk untuk tempoh waktu yang lama iaitu sama ada beberapa hari atau minggu. Ma...

Lina Rosli

5 Dis • Bacaan 2 minit

Penjagaan Kulit Untuk Kawasan Sekitar Mata

Mata digelar sebagai jendela jiwa. Jadi salah tak kalau saya sebut kulit di sekitar mata adalah langsir kepada jiwa? 🙃 Ok, tidak kelakar. Namun ketahuilah kulit mata yang sebam,...

Min Ahmad

17 Mei • Bacaan 3 minit

5 Kebaikan Berenang Untuk Wanita

Renang merupakan satu senaman yang mendapat perhatian ramai pada zaman kini. Semasa berenang, mental, fizikal, segala otot dan tulang rangka digerakkan untuk membuat satu geraka...

Amalina Hazaidi

11 Jul • Bacaan 3 minit

4 Tips Mudah Ketika Memilih Bengkung Yang Sesuai

Dalam era moden ini, mungkin ramai wanita di luar yang tidak lagi mempraktikkan penggunaan bengkung dalam pemakaian seharian. Kebanyakkan dari wanita yang lebih selesa menggunak...

Lina Rosli

1 Jul • Bacaan 2 minit

Sinki Tersumbat? Tak Perlu Panggil Tukang Paip - Ikuti 5 Cara Mudah Ini

Sekiranya anda tertanya-tanya mengapa saluran sinki rumah anda tidak mengalir dengan lancar dan mengeluarkan bau, ia adalah berkemungkinan adalah disebabkan oleh sinki tersumbat...

Lina Rosli

4 Dis • Bacaan 2 minit

Apa Terjadi Jika Anda Minum Terlalu Banyak Air?

Seperti yang kita tahu, air amat penting untuk tubuh badan kita. Hampir 60 peratus daripada tubuh manusia ialah air dan kira-kira 75 peratus daripada otak ialah H20. Air hadir d...

Lina Rosli

17 Jul • Bacaan 3 minit

Ikuti Tips Ini Sebelum Membeli Baju Raya Di Platform Atas Talian

Kini kita sudah berada pada minggu-minggu akhir Ramadan, jadi pasti ramai yang sudah sibuk mencari kelengkapan dan baju untuk raya. Bagaimana dengan tema raya anda tahun ini? Su...

Lina Rosli

23 Mei • Bacaan 4 minit

One Day Trip Ke Cameron Highlands Dengan Bajet RM60 Seorang

Selain bercuti ke taman tema dan kawasan kepulauan, anda mungkin boleh beralih ke kawasan pergunungan dan bukit-bukit yang mempunyai permandangan yang cantik dan udara yang nyam...

Lina Rosli

6 Ogo • Bacaan 4 minit

Serbuk Amla - Rahsia Rambut Berkilau Dan Tebal Wanita India 

Pernah tak anda melihat rambut wanita kaum India yang sangat tebal, hitam, lebat dan berkilat? Ya, mereka sangat pentingkan rambut mereka dengan memakai herba, minyak dan macam-...

Aida Kamalia

1 Jul • Bacaan 5 minit

Tetapkan Azam Tahun Baru - 5 Perkara Yang Anda Boleh Pertimbangkan

Kurang daripada 24 jam sebelum masuk ke tahun 2020, yang mana pasti ramai dalam kalangan individu yang sedang mengambil kira azam dan matlamat yang ingin dilakukan pada Tahun Ba...

Lina Rosli

31 Dis • Bacaan 3 minit

Inginkan Solekan Kekal Segar Sepanjang Hari? Kuasai Asas Solekan Ini

Ramai yang gemar bersolek, namun tidak ramai yang dapat menguasi asas solekan dengan baik. ini menyebabkan solekan kelihatan bercapuk, tidak sekata dan tidak mampu bertahan lama. 

Min Ahmad

27 Mei • Bacaan 7 minit

Memakai Tampon Semasa Waktu Haid - Apa Yang Perlu Anda Tahu 

Disebabkan stigma dan pandangan orang luar yang mengatakan keburukan memakai tampon, ramai wanita memilih untuk memakai tuala wanita dan tidak didedahkan dengan tampon serta keb...

Aida Kamalia

26 Jun • Bacaan 4 minit

Inspirasi Ruang Tamu Dan Bilik Tidur Berkonsepkan Minimalis

Konsep dekorasi dalaman rumah sedikit sebanyak melambangkan seseorang. Begitu juga dengan kelas golongan, sama ada golongan pertengahan atau pun golongan atasan. Bagi kelas atas...

Aida Kamalia

16 Ogo • Bacaan 2 minit

Ibu-Bapa, Rendahkan Ego Dan Minta Maaf Pada Anak Jika Ada Silap

Dalam banyak-banyak perkara yang dilakukan semasa menjadi ibu-bapa, memikul tanggungjawab besar diberikan oleh Allah untuk membesarkan anak, saya percaya meminta maaf kepada ana...

Aida Kamalia

11 Jun • Bacaan 3 minit

Tempat Makan Sedap Dan Halal Di Seoul, Korea 

Semasa Aida bercuti di Seoul minggu lepas, memang segaja Aida tak bawa apa-apa makanan dari Malaysia sebagai bekalan. Sebab memang niatnya untuk mencuba semua makanan yang orang...

Aida Kamalia

9 Ogo • Bacaan 6 minit

Ikuti Tips Ini Untuk Hias Bilik Tidur Dengan Ruang Terhad

Memiliki ruang tidur yang kecil bukan menjadi penghalang untuk anda menghias bilik tidur. Apa yang anda perlukan adalah sedikit carian melalui Internet, serta kretiviti. Menjela...

Aida Kamalia

28 Mei • Bacaan 3 minit

Tanda-Tanda Anda Depresi - Lihat Dibawah! 

Pada waktu kini, saya pasti tanggapan orang ramai terhadap depresi atau pun kemurungan sudah tidak asing lagi. Hari demi hari semakin ramai orang memberi kesedaran terhadap beta...

Aida Kamalia

9 Ogo • Bacaan 3 minit

4 Inisiatif Dari PLUS Untuk Elak Trafik Sesak Ketika Pulang Beraya

Bila tiba musim raya pasti trafik akan padat dan sesak, tambah lagi apabaila semua orang sudah mula sibuk untuk pulang ke kampung halaman masing-masing. Tidak kira anda ke utara...

Lina Rosli

28 Mei • Bacaan 2 minit

Dalca Tulang Lembu

Semalam terajin ke Mydin Pulau Sebang. Bermacam macam ada discount di Mydin sempena bulan Ramadhan ini. Lebih kurang setengah jam dalam Mydin, teragak untuk mencari tulang lembu...

norzalia

21 Mei • Bacaan 2 minit

Tips Hiasan Dan Dekorasi Untuk Meja Pejabat Anda

Kebanyakkan individu masa kini lebih gemar untuk melakukan kerja di luar atau di co-working space yang mana ia lebih selesa dan convinience. Co-working space bukan sahaja menyed...

Lina Rosli

15 Jul • Bacaan 3 minit

Apa Bahaya Microsleep? 4 Langkah Untuk Mengelakkan Microsleep Sewaktu Memandu

Sejak akhir-akhir ini, pelbagai berita yang telah kita dengar yang disebabkan oleh microsleep. Masalah ini seringkali berlaku di seluruh dunia tidak kira di dalam negara atau lu...

Lina Rosli

17 Jul • Bacaan 3 minit

Mengapa Tidur Yang Berkualiti Itu Penting?

Tidur memainkan peranan yang penting bagi mendapatkan kesihatan yang baik. Apabila anda mendapatkan tidur yang berkualiti, ia dapat membantu melindungi kesihatan mental, fizikal...

Lina Rosli

14 Ogo • Bacaan 2 minit

Happy Fresh- Servis Penghantaran Untuk Barangan Dapur

Terdapat pelbagai servis penghantaran yang telah dilaksanakan oleh kebanyakkan syarikat masa kini. Dari servis penghantaran makanan panas sehinggalah ke servis penghantaran untu...

Lina Rosli

8 Jul • Bacaan 2 minit

Kelebihan Yoga Untuk Kesihatan 

Yoga adalah salah satu senaman yang merangkumi kesihatan jiwa dan fizikal. Terdapat banyak gaya dalam yoga yang mana ia mampu mendidik jiwa berada dalam keadaan positif sekaligu...

Lina Rosli

9 Jul • Bacaan 3 minit

Ikuti 7 Tips Ini Untuk Mengekalkan Kualiti Barangan Kulit Anda

Barangan kulit antara barangan yang agak sukar untuk dijaga. Tambahan lagi jika anda jarang memakainya. Tidak dinafikan, sebahagian besar barangan kulit mempunyai rutin penjagaa...

Lina Rosli

24 Jul • Bacaan 2 minit

Apa Yang Terjadi Jika Anda Tidak Sarapan?

Sarapan atau makan pagi merupakan hidangan yang paling penting dalam kitaran hari anda. Hal ini kerana ia membantu anda membakar kalori sepanjang hari. Bukan itu sahaja, ia juga...

Lina Rosli

7 Apr • Bacaan 2 minit

Tips Memilih dan Menyimpan Buahan dan Sayuran

Kerap kali kita membeli sayuran dan buah-buahan namun ia tidak bertahan lama. Baru beberapa hari dibeli, sudah mula layu dan mengecut. Berikut adalah tips yang boleh anda prakti...

Min Ahmad

11 Feb • Bacaan 5 minit

Mengapa Kos Upah Untuk Jurusolek Tinggi?

Sudah menjadi satu trend dalam kalangan individu akan mengupah jurusolek untuk sesetengah majlis, lebih-lebih lagi untuk majlis perkahwinan. Terdapat segelintir jurusolek mengam...

Lina Rosli

3 Mac • Bacaan 2 minit

#TAJSuggest - Tayar Pecah? Mengapakah Perkara Ini Berlaku?

Tahukah anda bahawa masalah atau insiden tayar pecah ini merupakan antara kejadian yang tertinggi berlaku di jalan raya lebih-lebih lagi lebuh raya atau highway. Hal ini kerana,...

Lina Rosli

29 Nov • Bacaan 2 minit

Samsung Hadir Dengan Vakum Tanpa Wayar - Membersih Kediaman Tanpa Halangan

Sebelum ini, Samsung telah hadir dengan siri ketuhar gelombang mikro yang baru yang menampilkan pelbagai pilihan warna yang menarik. Ia juga membawakan reka bentuk ketuhar yang ...

Lina Rosli

21 Apr • Bacaan 2 minit

Kerap Bangun Malam? Anda Mungkin Mengalami Masalah Kesihatan Yang Tersembunyi

Pernahkah anda mengalami masalah untuk mendapatkan tidur yang berkualiti? Kadangkala tidur anda sering terganggu dengan masalah kencing malam yang mengakibatkan masalah bangun t...

Lina Rosli

2 Mac • Bacaan 2 minit

Menyediakan Rendang Daging Kegemaran Anda - Seakan Masakan Ibu Di Rumah

Untuk anda yang merindui masakan ibu di rumah atau mungkin baru berjinak-jinak untuk menghasilkan juadah yang setara dengan masakan ibu, Ayam Brand hadir dengan satu resipi rend...

Lina Rosli

27 Apr • Bacaan 2 minit

JIMMYSCARVES Ingin Menjadikan Fesyen Tudung Labuh Lebih Bergaya

Seperti yang anda sedia maklum, arena fesyen di Malaysia berkembang dengan sangat pantas. Lebih-lebih lagi untuk perkembangan fesyen muslimah moden. Jika anda lihat, di Malaysia...

Lina Rosli

13 Jul • Bacaan 4 minit

Trek Gunung Kinabalu Adalah Ke-12 Terbaik Di Dunia - Sesuai Untuk Semua Lapisan Umur

Bagi anda yang gemarkan aktiviti lasak dan mencabar, pasti anda tidak akan melepaskan peluang untuk menawan beberapa gunung di seluruh dunia. Tidak kira dalam negara atau luar n...

Lina Rosli

26 Dis • Bacaan 3 minit

Penggunaan Kerusi Keselamatan Kanak-Kanak Bermula 2020 - Jenis Kerusi Mengikut Berat Dan Tinggi

Kerusi Keselamatan Kanak-kanak atau CRS merupakan sebuat alat yang penting bagi memastikan keselamatan kanak-kanak terjamin sewaktu di dalam kenderaan. Berkaitan dengan perkara ...

Lina Rosli

3 Jan • Bacaan 2 minit

Ini Adalah 5 Mitos Mengenai Pendermaan Organ

Derma organ atau tisu adalah amalan yang bukan baru di Malaysia kerana ia merupakan salah satu kaedah rawatan yang yang dilakukan di negara kita. Bilangan pesakit yang memerluka...

Lina Rosli

23 Jan • Bacaan 3 minit

Naelofar Hijab Kini Boleh Didapati Di Shopee - Diskaun Sehingga 30 Peratus

Naelofar sememangnya sebuah jenama yang tidak asing lagi untuk rekaan dan koleksi tudung muslimah di Malaysia. Bagi yang meminati koleksi tudung di bawah jenama Naelofar, anda k...

Lina Rosli

8 Mei • Bacaan 2 minit

Jenis Sayuran dan Buahan Yang Mampu Bertahan Lama 

Sekitar tempoh PKP ini, kita dinasihatkan untuk duduk di rumah dan keluar rumah untuk perkara penting sahaja, seperti untuk mendapatkan bekalan makanan. Namun sekiranya anda tin...

Min Ahmad

1 Apr • Bacaan 3 minit

5 Cara Mudah Untuk Bangun Sahur Di Bulan Ramadan ini

Pada bulan Ramadan, umat Islam pastinya akan bangun sebelum subuh untuk melaksanakan rutin sahur sebelum meneruskan puasa di siang hari. Rutin sahur ini akan berbeza untuk setia...

Lina Rosli

23 Apr • Bacaan 3 minit

Tips Perjalanan Bagi Anda Yang Ingin Memandu Jauh Secara Solo

Memandu untuk kilometer yang jauh memerlukan daya tumpuan yang tinggi. Bukan itu sahaja, kemahiran untuk mengawal sesuatu keadaan juga harus diambil kira bagi mengekalkan kualit...

Lina Rosli

30 Jan • Bacaan 3 minit

5 Cara Untuk Mengurangkan Penyebaran Kuman Atau Virus Selsema Di Rumah

Tahukah anda kebersihan diri adalah bermula di rumah? Jika anda perasan, biasanya jika seorang daripada ahli keluarga selsema, kebarangkalian untuk berjangkit kepada ahli keluar...

Lina Rosli

28 Jan • Bacaan 3 minit

Perlukah Anda Menukar Perkakas Elektrik Selepas 2 Tahun?

Adakah barangan elektrik di rumah anda masih berfungsi? Sekiranya ia sudah tidak berfungsi, maka ia adalah petanda untuk anda mula mencari penggantinya yang baru. 

Lina Rosli

22 Apr • Bacaan 3 minit

5 Jenis Peti Sejuk Yang Boleh Anda Pertimbangkan Untuk Rumah Anda

Pernahkah anda terfikir jika tiada peti sejuk di rumah anda, ia akan menjadi sangat sukar untuk anda menyimpan barang makanan yang basah. Peti sejuk merupakan satu item yang pen...

Lina Rosli

16 Mac • Bacaan 3 minit

Ini 5 Gaya Jam Tangan Yang Boleh Anda Cuba 

Jika anda lihat dalam industri fesyen hari ini, jam tangan adalah sesuatu barangan yang boleh dikatakan agak ‘underrated’. Yang mana pilihan rekaan untuk sesetengah jam boleh di...

Lina Rosli

3 Feb • Bacaan 3 minit

Berapa Lama Jus Buah-Buahan Boleh Di Simpan Di Dalam Peti Sejuk?

Jus buah-buahan menawarkan pelbagai manfaat kesihatan yang membantu tubuh badan dalam menyerap nutrien selain meningkatkan daya tahan tubuh secara semula jadi menerusi nutrien b...

Lina Rosli

6 Mac • Bacaan 2 minit

Perlukah Menghidupkan Enjin Kereta Jika Tidak Menggunakannya Untuk Tempoh Lama?

Semenjak perintah PKP dilaksanakan, pasti ramai dalam kalangan anda telah membiarkan kereta tersadai di tempat letak kereta ataupun di hadapan rumah untuk tempoh yang lama. Mung...

Lina Rosli

30 Mac • Bacaan 2 minit

5 Kegunaan Garam Selain Digunakan Dalam Masakan - Menghilangkan Bau Kasut

Selain digunakan di dalam masakan, garam juga boleh digunakan dalam pelbagai perkara lain lebih-lebih lagi untuk kegunaan di dalam rumah. Berikut adalah lima kegunaan garam yang...

Lina Rosli

14 Mei • Bacaan 2 minit

5 Tempat Yang Anda Boleh Lawati Sempena Tahun Baru Di Sekitar Kuala Lumpur Dan Selangor

Menjelang 12.00 malam ini, kita akan melangkah ke tahun dan dekad yang baru. Bagi anda yang ingin menyambut tahun baru bersama keluarga atau rakan-rakan, Tajria akan berkongsi t...

Lina Rosli

31 Dis • Bacaan 2 minit

Bagaimana Ingin Memastikan Makanan Kekal Hangat Sewaktu Dihidangkan?

Pernahkah anda ingin menyediakan makanan kepada keluarga atau tetamu, tetapi makanan itu telah sejuk akibat telah lama dihidangkan? Pastinya anda tidak ingin perkara sedemikian ...

Lina Rosli

17 Apr • Bacaan 2 minit

Anda Sudah Mempunyai Matlamat Tahun Baru? Ini Cara untuk Kekal Konsisten dan Mencapai Matlamat Anda

Pejam celik, kita sudah pun melangkah ke tahun baru 2020. Setiap kali tahun baru, ramai yang menanam pelbagai azam, baik untuk diri sendiri, kerjaya dan keluarga . Ada yang ingi...

Min Ahmad

6 Jan • Bacaan 5 minit

Bagaimana Untuk Ke Muzium Negara Kuala Lumpur Menggunakan Pengangkutan Awam?

Muzium Negara adalah sebuah bangunan yang menempatkan khazanah-khazanah sejarah dari zaman sebelum-sebelum ini. Lokasi muzium ini terletak di Jalan Damansara iaitu di Bangunan i...

Lina Rosli

10 Jan • Bacaan 2 minit

Perintah Kawalan Emosi

Seperti yang kita tahu, Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) bersambung lagi. Kali ini untuk fasa yang ketiga. Semua negeri di jaga dengan rapi. Kita tidak lagi boleh keluar sembar...

Mamatip

14 Apr • Bacaan 3 minit

7 Fungsi Ketuhar Gelombang Mikro - Selain Memanaskan Makanan

Tahukah anda ketuhar gelombang mikro sudah dicipta sejak tahun 1947 oleh Raytheon bagi tujuan penyelidikan dan pembangunan (research & development) sewaktu perang dunia kedua? S...

Lina Rosli

9 Jul • Bacaan 3 minit

Fobia - Apa Yang Perlu Anda Tahu?

Fobia ialah ketakutan melampau terhadap sesuatu objek atau situasi. Perkataan fobia itu sendiri berasal daripada perkataan bahasa Greek, phobos yang bermaksud ketakutan.

Min Ahmad

10 Jul • Bacaan 4 minit

#DapurRamadanTajria - Kari Daging

Di beberapa kawasan di Malaysia sejak beberapa hari ini, Ramadan dilalui dalam cuaca yang mendung dan hujan dengan kerap. Cuaca sebegini sesuai untuk masakan yang berempah yang ...

Min Ahmad

27 Apr • Bacaan 2 minit

Bilakah Anda Perlu Menggantikan Bilah Pengelap Cermin Kereta?

Wiper blades atau bilah pengelap adalah satu alat dan komponen yang penting pada kereta. Ia bagi menjamin keselamatan dalam pemanduan ketika hujan. 

Lina Rosli

2 Jun • Bacaan 1 minit

Apa Yang Perlu Anda Lakukan Sekiranya Berlaku Langgar Lari?

Pernahkah anda berada di dalam keadaan atau situasi berlakunya kemalangan langgar lari? Jika ya, apakah tindakan pertama yang anda lakukan sekiranya anda berada di dalam situasi...

Lina Rosli

23 Jun • Bacaan 3 minit

Adakah Waranti Kereta Akan Terkesan Jika Anda Lambat Servis Kereta?

Bilakah kali terakhir kereta anda diservis? Jika anda servis setiap enam bulan, jangan risau kerana kereta anda masih di dalam keadaan yang baik. Namun, jika lebih dari setahun ...

Lina Rosli

14 Mei • Bacaan 2 minit

Jangan Buat 4 Perkara Ini Semasa PKP. Perkara Nombor 4 paling penting!  

Kita sedia maklum bahawa pihak kerajaan telah memanjangkan tempoh bagi Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) sehingga 14 April ini. Justeru, kita sebagai rakyat Malaysia yang bertan...

Ammar28

31 Mac • Bacaan 4 minit

Ini Adalah 5 Cara Untuk Menjadikan Pemakaian Kasut Tumit Tinggi Lebih Selesa

Sekiranya anda memakai kasut tumit tinggi untuk jangka masa yang panjang, atau mungkin anda menggunakannya untuk berjalan jauh, anda pastikan akan merasakan tumit anda sakit mel...

Lina Rosli

1 Jul • Bacaan 2 minit

5 Aktiviti Yang Boleh Mengisi Masa Anda

Apakah aktiviti yang anda sering anda lakukan jika mempunyai masa yang terluang? Lebih-lebih lagi untuk golongan profesional, sudah tentu mereka tidak mempunyai banyak masa di r...

Lina Rosli

18 Mac • Bacaan 2 minit

Apakah Perkara Yang Menarik Yang Ditampilkan Dalam Samsung Unpacked 2020?

Pada acara Unpacked 2020 kali ini, Samsung menampilkan variasi jenis peranti dan produk yang mungkin akan menarik minat anda. Ia bukan sahaja menyasarkan kepada golongan yang me...

Lina Rosli

5 Ogo • Bacaan 3 minit

Cara Menyediakan Nasi Arab Mandy Menggunakan Periuk Noxxa

Bagi anda yang ingin mencuba masakan yang lebih menarik pada hujung minggu ini, Tajria mencadangkan anda untuk menyediakan Nasi Arab Ayam untuk dihidangkan kepada seisi keluarga.

Lina Rosli

2 Ogo • Bacaan 2 minit

Mengidam: Fakta atau Mitos?

Mengidam sering dikaitkan dengan wanita mengandung. Namun, adakah mengidam adalah situasi yang harus dipandang serius atau sekadar mainan minda?

Min Ahmad

24 Jun • Bacaan 3 minit

3 Resepi Aiskrim Yang Boleh Anda Buat Di Rumah

Setiap kali cuaca yang panas pasti membuatkan anda ingin mencari sesuatu yang menyegarkan. Sebelum ini jika anda menginginkan sesuatu yang sejuk, anda akan segera pergi ke kedai...

Lina Rosli

15 Apr • Bacaan 3 minit

Biskut, Mengenyangkan Atau Menggemukkan?

Biskut merupakan salah satu makanan yang ringan yang tergolong dalam kumpulan makanan jenis karbohidrat. Dengan mengambil sekeping biskut sahaja, badan anda sudah mendapat sedik...

Lina Rosli

14 Feb • Bacaan 2 minit

Daging Empuk Tanpa Menggunakan Pressure Cooker? Berikut Adalah 5 Cara Mudah

Untuk sesetengah jenis masakan seperti kari daging atau masak lemak cili api, pastinya ia memerlukan kondisi daging yang baik dan empuk. Ada juga masakan yang menyajikan sajian ...

Lina Rosli

2 Apr • Bacaan 2 minit

Tali Pinggang Dipakai Dari Arah Kiri Ke Kanan Atau Sebaliknya?

Di almari pakaian wanita, tali pinggang nampaknya merupakan salah satu barang yang penting. Ada sebilangan besar wanita memakainya dengan seluar, skirt dan juga gaun.

Lina Rosli

28 Jul • Bacaan 2 minit

Dalgona Coffee - Jom Cuba!

Jika anda sedang mencari sesuatu yang ingin dilakukan semasa tempoh kawalan pergerakan dan pengasingan diri, Dalgona Coffee mungkin salah satu daripada aktiviti yang boleh anda ...

Lina Rosli

21 Mac • Bacaan 1 minit

Adakah Selamat Untuk Memesan Makanan Dari Luar Pada Waktu Sekarang?

Ya, sepanjang tempoh perintah kawalan pergerakan atau PKP, restoran dan kedai makan masih lagi dibenarkan untuk beroperasi yang mana mereka merupakan salah satu kumpulan keperlu...

Lina Rosli

23 Mac • Bacaan 2 minit

Dr. Clo - Alat Steril Mudah Alih Untuk Mencegah Jangkitan Virus Dan Patogen

Setelah mendapat jualan yang laris melebihi 1.5 juta unit di Asia pada tahun 2019, kini Dr. Clo tiba di pasaran Malaysia dan boleh mula didapatkan di farmasi terpilih dan platfo...

Lina Rosli

25 Jun • Bacaan 2 minit

#DapurRamadanTajria - Murtabak Maggi Ringkas 

Dalam kita mengharungi tempoh Perintah Kawalan Pergerakan ini, Ramadan kini sekali lagi berkunjung tiba. Ada yang mempunyai masa terluang dalam tempoh ini dan ingin mencuba menu...

Min Ahmad

23 Apr • Bacaan 2 minit

Bercuti Ketika PKPP - Apa Yang Perlu Anda Tahu?

Berikutan dengan wabak COVID-19 yang melanda negara sejak awal tahun, negara kita telah pun melalui beberapa peringkat Perintah Kawalan Pergerakan. Pejam celik, telah lebih 3 bu...

Min Ahmad

2 Jul • Bacaan 3 minit

Terokai Pengalaman Melancong Secara Maya Ke Beberapa Tarikan Dunia

Baru-baru ini, Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengumumkan bahawa tempoh PKP telah dilanjutkan sehingga 14 April 2020. Menerusi lanjutan ini, rakyat Mal...

Lina Rosli

26 Mac • Bacaan 3 minit

Pereka Fesyen Henna And Hijabs Hadir Dengan Steril Hijab Untuk Barisan Hadapan Di Minnesota

Seperti yang kita sedia alami, Covid-19 telah banyak memberi kesan kepada semua lapisan masyarakat dan juga mengganggu operasi kebanyakkan syarikat. Ia tidak hanya berlaku di Ma...

Lina Rosli

1 Jun • Bacaan 1 minit

Kenali Tayar Run-Flat - Boleh Dipacu Pada Tekanan Udara Yang Rendah

Seperti yang kita ketahui, tayar mempunyai pelbagai jenis saiz mengikut kesesuaian penggunaan dan kapasiti kereta. Jenis tayar yang biasa digunakan oleh kebanyakan kereta adalah...

Lina Rosli

23 Jul • Bacaan 3 minit

Kuih Muih Tradisional Semenanjung Yang Semakin Dilupakan

Malaysia adalah negara yang kaya dengan kepelbagaian adat resam dan budaya. Budaya yang diamalkan berbeza dari satu lokasi ke satu lokasi yang lain dan makanan tradisi adalah sa...

Min Ahmad

13 Feb • Bacaan 3 minit

Cubalah 5 Petua Ini untuk Menghilangkan Bau Dalam Kereta

Pernahkah anda masuk ke kereta dan merasakan terdapat bau yang tidak menyenangkan sewaktu berada di dalamnya. Terdapat banyak perkara yang boleh menyebabkan bau busuk. Hal ini m...

Lina Rosli

30 Jul • Bacaan 2 minit

#DapurRamadanTajria - Ayam Goreng Berempah Style Mamak

Antara masakan kedai yang saya teringat-ingat sepanjang tempoh PKP ini ialah ayam goreng berempah. Terutama sekali dimakan dengan nasi panas-panas, papadam, sayur kobis goreng d...

Min Ahmad

28 Apr • Bacaan 1 minit

Jom Sediakan Nasi Ayam Untuk Hidangan Di Pagi Raya Ini!

Nasi ayam merupakan salah satu hidangan yang popular di Malaysia. Tidak kira untuk makan pagi, tengahari atau malam, hidangan ini sering menjadi pilihan kebanyakan individu di M...

Lina Rosli

29 Jul • Bacaan 2 minit

Bagaimana Untuk Kekal Segar Dan Bertenaga Tanpa Perlu Mengambil Hidangan Berkafein?

Untuk kebanyakkan orang, mereka akan cenderung untuk mengambil minuman berkafein seperti kopi atau nescafe jika ingin meningkatkan kesegaran badan serta mengurangkan rasa mengan...

Lina Rosli

15 Mei • Bacaan 3 minit

Cat Minyak Dan Cat Air - Apa Perbezaan Yang Perlu Anda Tahu?

Memilih warna cat yang anda inginkan adalah bukan perkara yang mudah. Ini kerana terdapat pelbagai variasi warna yang terdapat di pasaran iaitu daripada warna terang kepada warn...

Lina Rosli

15 Jun • Bacaan 3 minit

Ini Adalah Tips Untuk Memastikan Tudung Anda Terletak Cantik Sepanjang Hari

Jika kita lihat pada masa kini, terdapat pelbagai fesyen dan gaya tudung yang diperagakan oleh kebanyakan wanita muslim. Tidak kira sama anda bawal, selendang (shawl) atau tudun...

Lina Rosli

29 Mei • Bacaan 2 minit

Cara Ringkas Untuk Menyediakan Onigiri Kegemaran Anda

Onigiri, ataupun rice balls merupakan makanan jepun yang sangat mudah untuk dimakan. Berasal daripada perkataan oni-o-kiru yang bermaksud untuk memutuskan roh yang jahat, onigir...

Lina Rosli

26 Feb • Bacaan 1 minit

L'OREAL Dengan Kerjasama Lazada - Hadir Dengan Kempen "Back To Beauty"

Bermula 3 Jun sehingga 5 Jun ini, L'OREAL GROUP membawakan acara kecantikan eksklusif di Lazada yang membawakan pelbagai barangan atau produk yang terbaik daripada pelbagai jeni...

Lina Rosli

4 Jun • Bacaan 1 minit

Sudah Kembali Bekerja? 5 Perkara Yang Perlu Diamalkan Ketika Menggunakan Pengangkutan Awam

Bagi anda yang sudah kembali bekerja sewaktu Perintah Kawalah Pergerakan Bersyarat (PKPB), di harap anda mematuhi peraturan dan panduan yang telah ditetapkan oleh kerajaan dan m...

Lina Rosli

4 Mei • Bacaan 2 minit

Fikir Dua Kali Sebelum Membeli Perabot Secara Atas-Talian

Jika anda lihat, terdapat banyak platform atas-talian yang telah menjual pelbagai kelengkapan rumah. Bermula dari barangan dapur, kelengkapan diri, pakaian sehingga ke set perab...

Lina Rosli

6 Jul • Bacaan 3 minit

Apakah Perbezaan Di Antara Membersih, Mensanitasi Dan Membasmi?

Pembersihan rumah atau ruang tamu adalah istilah umum yang membawa maksud kepada memastikan sesuatu tempat itu terhindar daripada kotoran. Namun, apakah perbezaaan di antara mem...

Lina Rosli

9 Jun • Bacaan 2 minit