luka

Tagar populartips resepi makeup

Prosedur Untuk Permohonan Dan Pendaftaran Perkahwinan

Proses untuk pendaftaran permohonan perkahwinan terlihat agak rumit jika anda tidak betul-betul memahami maklumat atau dokumen yang dikehendaki oleh pihak Jabatan Agama Islam. P...

Lina Rosli

20 Ogo • Bacaan 5 minit

#TAJResepi - Ayam Masak Kicap Mudah Dan Ringkas

Terdapat banyak variasi cara masakan untuk hidangan Ayam Masak Kicap ini. Ada hidangan yang berkuah dan juga sesetengah lauk yang kering dan pekat. Jadi, hari ini Tajria akan be...

Lina Rosli

3 Okt • Bacaan 1 minit

#TAJTravel - Rancang Destinasi Pelancongan Dengan Pemandangan Aurora Borealis Bersama Agoda

Memilih destinasi percutian yang betul boleh menjadi agak sukar. Merancang sesuatu percutian atau perjalanan memerlukan pelaburan yang besar, bukan sahaja dari segi kewangan, ma...

Lina Rosli

18 Sep • Bacaan 3 minit

Salahkah Menjadi Suri Rumah Sepenuh Masa?

Ada yang berpendapat jika suami tidak membenarkan isteri mereka bekerja dan lebih suka isteri duduk sahaja di rumah, mereka berfikiran kolot dan hanya pentingkan diri sendiri. B...

Aida Kamalia

30 Ogo • Bacaan 3 minit

Resepi Pad Thai Sedap Dan Mudah Dimasak 

Jika anda akan berkunjung ke Thailand pada masa akan datang, jangan sia-siakan peluang itu untuk anda mencuba segala makanan yang sangat sinonim di Thailand! Sebut sahaja makana...

Aida Kamalia

18 Sep • Bacaan 3 minit

Derma Darah Boleh Menaikkan Berat Badan - Fakta Atau Mitos?

Terdapat segelintir individu yang mengatakan bahawa selepas menderma darah, ia akan menyebabkan berat badan seseorang individu itu meningkat. Untuk mengetahui informasi lanjut m...

Lina Rosli

23 Ogo • Bacaan 3 minit

Potongan Hingga RM62 Di Roaming Man Bersempena Hari Merdeka 

Sempena Hari Merdeka tidak lama lagi, Roaming Man tidak melepaskan peluang ini dengan memberi baucer diskaun kepada semua yang ingin melancong ke luar negara. Bagi anda yang mas...

Aida Kamalia

27 Ogo • Bacaan 3 minit

Royal Floria Putrajaya Kini Kembali Bertemakan Taman Diraja Pahang 

Buat pecinta-pecinta bunga semua, Tajria ada berita baik untuk ada semua! Festival Royal Floria kini kembali lagi buat kali ke-11 pada tahun 2019. Malah istimewanya  acara Royal...

Aida Kamalia

29 Ogo • Bacaan 3 minit

Kenali Fungsi Bahan yang Terkandung dalam Produk Penjagaan Kulit

Ramai yang gemar menggunakan produk penjagaan kulit namun sebagai pengguna yang bijak, kita perlu mengetahui fungsi bahan-bahan yang digunakan di dalam sesuatu produk. Ini membo...

Min Ahmad

27 Ogo • Bacaan 8 minit

#TAJBeauty - Atasi Masalah Bibir Kering

Bibir kering atau pecah sering menjadi masalah segelintir individu. Hal ini kerana, kulit bibir adalah lebih nipis dan halus berbanding kulit di bahagian yang lain terutama seka...

Lina Rosli

20 Sep • Bacaan 2 minit

#TAJSuggest - Adakah Lebih Baik Membalut Luka Atau Membiarkan Ia Terdedah?

Hampir setiap individu pernah mengalami kecederaan dan luka pada satu ketika dalam hidup mereka. Jika anda atau mana-mana individu tercedera atau luka, adalah sangat penting unt...

Lina Rosli

25 Okt • Bacaan 2 minit

#TAJ Deko- 5 Kesalahan Yang Sering Anda Lakukan Ketika Menjaga Pokok Kaktus

Walaupun ia mungkin mencabar untuk menanam tumbuh-tumbuhan di dalam rumah, namun masih terdapat banyak pilihan untuk anda lakukan dekorasi rumah dengan tumbuhan yang lebih senan...

Lina Rosli

29 Ogo • Bacaan 3 minit

#TAJFesyen - Pakaian Pun Ada Tarikh Luput?

Betulkah baju pun ada tarikh luput? Perlukah anda menukar sesuatu pakaian apabila sudah tidak boleh digunakan? Berapa lama tempoh masa untuk menggunakan sesuatu kelengkapan? Jaw...

Lina Rosli

7 Okt • Bacaan 2 minit

#TAJMakan - Ketahui Rempah Yang Tersedia Dalam Semangkuk Mi Kari 2 Minit Maggi

Di Asia Tenggara, mi segera sudah dikenali oleh semua lapisan masyarakat tidak kira tua atau muda. Ia sememangnya tidak memerlukan pengenalan yang lebih lanjut. Di hampir setiap...

Lina Rosli

26 Nov • Bacaan 2 minit

#TAJSuggest - Dapatkan Diskaun Di Sephora Bersempena Beauty Pass Sale

Jika senarai produk yang anda inginkan semakin bertambah, jadi ini adalah masa untuk anda mendapatkan kesemua barangan yang anda mahukan pada harga yang lebih rendah. Sehingga 8...

Lina Rosli

5 Sep • Bacaan 55 saat

#TAJResepi - Jom Cuba Salad Kentang Rebus

Kadangkala, anda mungkin tidak tahu untuk menyediakan hidangan sarapan atau makan malam ringkas sewaktu di rumah. Jadi, hari ini Tajria ingin berkongsi kepada anda hidangan sala...

Lina Rosli

11 Okt • Bacaan 1 minit

Bagaimana Untuk Berbelanja Secara Bijak Di Platform Atas-Talian?

Online shopping atau membeli-belah secara atas talian adalah amat mudah yang mana anda tidak perlu menghabiskan masa menempuh trafik yang sesak, mencari tempat letak kereta dan ...

Lina Rosli

19 Ogo • Bacaan 3 minit

#TAJFesyen - Mengapa Butang Baju Perempuan Di Sebelah Kiri Dan Sebaliknya Untuk Lelaki?

Mungkin ramai yang tidak perasan mengenai perkara ini. Mengapa butang baju wanita dipasangkan di sebelah kiri, manakala butang baju lelaki pula di sebelah kanan? Mengapa berlaku...

Lina Rosli

17 Sep • Bacaan 2 minit

#TAJSihat - Perlukah Anda Membersihkan Cerumen Di Telinga?

Cerumen (sebutan: se-roo-men) adalah nama saintifik untuk tahi telinga yang mana ia ditemui di saluran telinga berhadapan dengan ear drum. Terdapat mitos mengatakan bahawa cerum...

Lina Rosli

27 Nov • Bacaan 2 minit

Elak 4 Perkara Ini Ketika Ingin Meningkatkan Motivasi Diri

Selain daripada meletakkan target atau kejayaan yang patut anda dapat, anda juga memerlukan semangat motivasi yang tinggi dalam menetapkan hala tuju dan langkah seterusnya sebag...

Lina Rosli

21 Ogo • Bacaan 3 minit

Resepi Tortilla Chicken Wrap- Cadangan Untuk Sarapan Pagi Anda

Apabila anda bosan dengan sandwic biasa yang sama, anda mungkin boleh beralih sesuatu yang lebih sihat dan lazat. Tidak seperti shawarma, tortilla wrap adalah lebih mudah untuk ...

Lina Rosli

22 Ogo • Bacaan 1 minit

#TAJBeauty - Kenali Kelebihan Aloe Vera Secara Ringkas 

Aloe vera atau nama saintifiknya Aloe Barbadensis adalah tumbuhan yang membesar di iklim tropika dan kini menjadi salah satu tumbuhan yang digunakan untuk perubatan tradisional....

Lina Rosli

26 Sep • Bacaan 2 minit

Atasi Masalah Singki Dan Longkang Tersumbat

Jika anda kerap menggunakan dapur, pasti anda pernah melalui waktu dimana singki tersumbat, membuatkan air bertakung di dalam singki kerana aliran air tersekat. Penuh! Perkara i...

Aida Kamalia

26 Ogo • Bacaan 3 minit

#TAJSuggest - Cara Mengelakkan Masalah Kaki Berbau

Terdapat sesetengah orang yang mempunyai masalah peluh di kaki yang mengakibatkan bau yang tidak menyenangkan. Mengapa hal ini boleh berlaku? Ini disebabkan kaki adalah di antar...

Lina Rosli

15 Okt • Bacaan 2 minit

Kesan Lebam Tiba-tiba Muncul Pada Badan? Ketahui Apa Puncanya.

Orang-orang dulu sering mengaitkan kesan lebam tiba-tiba pada badan dengan jin atau makhluk halus. Tapi hakikatnya, ia berlaku apabila darah dalam badan terperangkap di bawah ku...

Lina Rosli

3 Sep • Bacaan 2 minit

Hapuskan Pepijat Dan Kutu Tilam Dengan Cara Ini 

Masalah pepijat di katil atau pun kutu katil pasti menjadi hal yang sangat merungsingkan kita. Sudahlah tidur tak lena, kemudian digigit pepijat pula! Habis satu badan gatal dan...

Aida Kamalia

22 Ogo • Bacaan 3 minit

#TAJBeauty - 5 Kebaikan Ais Kiub Untuk Kulit

Ais bukan sahaja berguna untuk menyejukkan minuman anda tetapi juga boleh digunakan sebagai agen penyejuk untuk kulit anda. Anda akan terkejut dengan jumlah faedah yang ada pada...

Lina Rosli

11 Sep • Bacaan 2 minit

#TAJDeko - Bagaimana Untuk Pastikan Almari Baju Anda Sentiasa Kemas?

Masalah ini sering membelenggu tidak kira lelaki atau perempuan. Macam saya sendiri turut mengalami masalah yang sama. Kadangkala, tidak tahu bagaimana kaedah yang berkesan untu...

Lina Rosli

23 Sep • Bacaan 2 minit

#TAJSihat - Betulkah Kacang Tinggi Dengan Khasiat Baik?

Kacang adalah sumber lemak, serat dan nutrien yang baik dan bermanfaat. Setiap jenis kacang menawarkan kebaikan dan kelebihan pemakanan yang berlainan. Kacang adalah antara sumb...

Lina Rosli

1 Okt • Bacaan 3 minit

5 Foundation Mengikut Jenis Kulit Bawah RM60 

Sebut sahaja tentang foundation muka, pasti anda sudah mempunyai foundation kegemaran sendiri kan? Lihat sahaja foundation yang berada di pasaran sekarang, terlalu banyak jenis ...

Aida Kamalia

12 Apr • Bacaan 3 minit

Ikuti 5 Cara Turun Berat Badan Dengan Mudah Dan Sihat! 

Pernah tak korang rasa berat badan sekarang dah melampau? Tapi rasa macam tak bersedia nak diet atau exercise lebih-lebih sebab takut tak mampu? Kita semua nak sihat, sampai sat...

Aida Kamalia

2 Apr • Bacaan 3 minit

Tips Penjagaan Kanta Lekap 

Memakai kanta lekap atau contact lens sudah menjadi ikutan terutamanya di kalangan wanita sebagai satu perhiasan. Bukan sahaja untuk yang mempunyai masalah rabun mata, yang tida...

Aida Kamalia

18 Mac • Bacaan 3 minit

Jenis Brush Make Up Dan Fungsinya

Untuk orang yang baru berjinak-jinak dalam dunia make up, setiap perkara dalam make up kena belajar dengan betul, contohnya teknik make up mata, pakai foundation dengan betul da...

Aida Kamalia

29 Mac • Bacaan 4 minit

Kesukaran Untuk Tidur atau Insomnia

Insomnia merupakan satu penyakit atau masalah kesukaran untuk tidur. Biasanya, insomnia tidak mempunyai rawatan secara ubat-ubatan. Ia adalah yang paling penting untuk merawat s...

Lina Rosli

22 Mac • Bacaan 1 minit

Makeup-remover: Cleansing Oil Atau Cleansing Wipes

Jika kita lihat di kebanyakkan rangkaian drugstore atau high-end product store, terdapat pelbagai jenama dan jenis makeup remover yang boleh anda dapati. Namun, adakah anda tahu...

Lina Rosli

18 Mac • Bacaan 2 minit

Ketahui Jenis-Jenis Bra Dan Fungsinya

Bra yang berkualiti tinggi sangat penting untuk menyokong payudara wanita malah akan memberikan keyakinan kepada si pemakai. Pada zaman sekarang ini sudah terdapat pelbagai jeni...

Aida Kamalia

11 Apr • Bacaan 2 minit

Nak Buka Puasa Apa Nanti Ya? Cuba Tomyam Kaw Ini, Persis Seperti Di Bangkok!

Jika sebut sahaja nama tomyam, iaitu juadah signature dari negara seberang Thailand, pasti anda semua sudah terbayang-bayang pedas dan masam tomyam itu kan! Untuk dapatkan tomya...

Aida Kamalia

8 Mei • Bacaan 2 minit

Tanda Kulit Kering Dan Dehidrasi

Masalah kulit kering ini seringkali menghantui segelintir wanita di luar sana. Namun, adakah ia betul-betul masalah kulit kering atau hakikatnya ia adalah masalah dehidrasi yang...

Lina Rosli

18 Mac • Bacaan 2 minit

Gusar Dengan Jerawat Belakang Badan? Guna Cara Ini 

Pernah tak korang mengalami jerawat di belakang badan? Tiba-tiba rasa pedih belakang badan, rupanya ada jerawat. Sebenarnya jerawat belakang badan ini normal, sama seperti jeraw...

Aida Kamalia

9 Apr • Bacaan 3 minit

Make Up Look Yang Sesuai Untuk Setiap Acara 

Untuk para wanita, memakai make up merupakan satu keperluan harian untuk kelihatan lebih menarik. Malah ia juga mampu menaikan keyakinan seseorang untuk berhadapan dengan orang ...

Aida Kamalia

2 Apr • Bacaan 3 minit

3 Tempat Travel Murah Dengan Pulau Cantik 

Siapa tak tertarik dengan pulau yang berwarna biru, air yang jernih serta mempunyai pasir berwarna putih! Hilang terus stress di tempat kerja, masalah dengan kawan, dan banyak l...

Aida Kamalia

18 Mac • Bacaan 4 minit

Mengapa Anda Perlu Mendapatkan Insurans Perjalanan?

Insurans perjalanan (atau insurans percutian) adalah penting ketika anda ingin bercuti di luar negara. Ini adalah untuk memastikan anda mampu membayar sesetengah jenis pembiayaa...

Lina Rosli

18 Mac • Bacaan 2 minit

Hilangkan Bau Badan Yang Busuk Dengan Cara Ini

Bau badan yang busuk ini sering kali menjadi sesuatu yang memalukan. Ada orang sampai hilang keyakinan disebabkan bau badan ni. Lebih teruk lagi, kalau dalam kereta bau tu terpe...

Aida Kamalia

9 Apr • Bacaan 3 minit

Tumit Kaki Retak? Ikuti Cara Ini Untuk Hilangkannya! 

Wanita sering menjaga kecantikan kulit muka dan badan, akan tetapi sering terlupa antara anggota terpenting pada badan, iaitu tapak kaki! Lebih banyak badan berjalan, lebih bany...

Aida Kamalia

19 Apr • Bacaan 3 minit

6 Gaya Beg Yang Sesuai Untuk Di Bawa Ke Tempat Kerja

Pemilihan beg kerja yang baik memerlukan anda untuk memastikan kesesuaian penggunaannya. Beg kerja yang baik mempunyai komponen-komponen seperti saiz yang sesuai, poket tambahan...

Lina Rosli

19 Mac • Bacaan 3 minit

Nak Travel Pada Bulan Ramadhan? Ikuti Tips Ini Dahulu

Travel pada bulan Ramadhan semestinya memberikan pengalaman yang berbeza berbanding hari-hari biasa. Pastinya mengembara semasa anda berpuasa akan mencabar minda dan fizikal and...

Aida Kamalia

9 Mei • Bacaan 3 minit

Lakukan Perkara Ini Ketika Melawat Bayi Baru Lahir

Pasti anda berasa gembira dan tidak sabar untuk melawat bayi yang baru sahaja lahir, terutamanya jika ibunya adalah rakan-rakan baik anda, saudara, rakan sekerja dan sebagainya....

Aida Kamalia

16 Jul • Bacaan 4 minit

Cadangan Tempat Percutian Untuk Backpackers 

Orang kata, masa muda inilah masanya untuk kita mengembara melihat dunia luar. Nanti tatkala kita sudah berkeluarga dan mempunyai anak, ia sedikit sukar untuk pergi ke negara lu...

Aida Kamalia

15 Jul • Bacaan 5 minit

Bagaimana Untuk Kekal Awet Muda? Amalkan 6 Makanan Ini Di Dalam Sajian Harian

Pengambilan makanan yang betul adalah penting untuk setiap individu. Apabila anda mengambil makanan yang baik dan sihat, ia bukan sahaja dapat memberikan kesihatan yang baik unt...

Lina Rosli

29 Jul • Bacaan 3 minit

Kenali Simptom Kanak-Kanak Disleksia

Mungkin ramai sudah tau dan faham akan disleksia, iaitu masalah pembelajaran yang dihadapi oleh seseorang menyebabkan individu ini sukar untuk menulis, membaca malah  sukar untu...

Aida Kamalia

5 Apr • Bacaan 2 minit

Kebaikan Waxing Bulu Badan

Setiap orang pasti mempunyai pilihan tersendiri untuk mencabut bulu di badan, dan yang paling popular adalah dengan mencukur. Akan tetapi, kesan sampingan mencukur bulu badan se...

Aida Kamalia

22 Mac • Bacaan 3 minit

Rutin Mingguan Untuk Pori-Pori Muka Sentiasa Bersih 

Pernah tak anda dengar orang berkata stim muka dapat membuka pori dan gunakan ais batu untuk menutup pori? Ya, kenyataan ini adalah tidak betul kerana pori-pori di muka tidak bo...

Aida Kamalia

16 Apr • Bacaan 3 minit

5 Cara Hilangkan Rambut Rosak Selepas Proses Bleaching

Pernah tak korang rasa bangun pagi rambut kering dan kejung?  Lagi-lagi yang suka colorkan rambut korang dengan macam-macam warna. Untuk warna ashy, rambut hendaklah dilunturkan...

Aida Kamalia

29 Mac • Bacaan 2 minit

Tutorial 2 Gaya Shawl Dengan Anting-Anting 

Jika sebelum ini anda sering memakai shawl dengan gaya klasik dan sama, apa kata anda letakkan sedikit aksesori untuk nampak lebih menyerlah?

Aida Kamalia

9 Mei • Bacaan 2 minit

Kedai Berkonsepkan Kafe Di Maxis The Gardens Mid Valley, Lebih Mesra Pelanggan! 

Maxis adalah salah satu syarikat telekomunikasi yang terkenal di Malaysia, tidak lepaskan peluang, Maxis membuka sebuah kedai konsep yang baru di The Gardens, Kuala Lumpur bertu...

Aida Kamalia

16 Mei • Bacaan 3 minit

Jom Cuba Buat Baja Tanaman Menggunakan Bahan Dapur 

Pasti ramai wanita di luar sana yang mempunyai hobi bercucuk tanam dan berbakti pada tanah, tidak kiralah anda seorang suri rumah atau pun anda seorang wanita yang bekerja. Oran...

Aida Kamalia

27 Jun • Bacaan 4 minit

Perlu Atau Tidak Sewa Portable Wifi Semasa Bercuti? 

Pada zaman sekarang mempunyai sambungan internet yang bagus sudah menjadi satu keperluan hidup, kan? Tidak kurang pentingnya sambungan internet apabila anda bercuti di negara lu...

Aida Kamalia

11 Apr • Bacaan 2 minit

Risiko Berbuka Puasa Dengan Merokok, Berhentilah! 

Pada bulan Ramadan yang mulia ini, ia merupakan waktu yang sangat mencabar bagi kalangan perokok. Bukan sahaja menahan lapar dan dahaga, tetapi mereka terpaksa menahan gian untu...

Aida Kamalia

16 Mei • Bacaan 2 minit

I Love Myself <3

" Kenapa aku diduga sebegini? Tidak layakkah aku untuk bahagia seperti orang lain? Tuhan, aku tak kuat...."

Nurul Izzaty

17 Apr • Bacaan 3 minit

Kelebihan Beras Parboiled - Sangat Bagus Untuk Anda Yang Ingin Turun Berat Badan

Seperti kita semua tahu, beras ada pelbagai jenis dan kelebihan yang berbeza. Lebih-lebih lagi di Malaysia, nasi merupakan makanan ruji bagi kebanyakan orang. Antara yang terken...

Aida Kamalia

30 Mei • Bacaan 3 minit

Tanda-Tanda Anda Mempunyai Hubungan Yang Toksik 

Terdetik di dalam hati saya untuk mengulas apa yang dikongsikan oleh Sarah Hildebrand tentang pengakuan jujur penyebab Sarah memutuskan hubungan dengan bekas pasangannya. Diseba...

Aida Kamalia

29 Jul • Bacaan 4 minit

Kanser Serviks Pembunuh Ketiga Tertinggi Wanita 

Pada awal tahun ini Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menetapkan 70 peratus wanita di Malaysia perlu menjalani pemeriksaan pangkal rahim (serviks), n...

Aida Kamalia

2 Jul • Bacaan 5 minit

Ini Masanya Untuk Anda Tinggalkan Feminine Wash

Kalau lihat di pasaraya atau pun drugstore seperti Watson dan Guardian, terdapat pelbagai produk khusus untuk wanita kan? Dari hujung rambut hingga ke hujung kaki semuanya ada p...

Aida Kamalia

12 Apr • Bacaan 2 minit

Ketahui Jenis Asid Dalam Produk Penjagaan Kulit

Ada pelbagai jenis asid yang digunakan dalam produk penjagaan kulit. Mari kenali jenis-jenis asid yang digunakan dalam penjagaan wajah.

Min Ahmad

10 Apr • Bacaan 3 minit

Ramadhan dan Rendang Pucuk Ubi

Ramadhan, Syawal dan Rendang untuk keluarga kami adalah sangat sinonim. Pelbagai jenis rendang akan disediakan dan dihidangkan samada Hari Pertama Ramadhan mahupun Hari Raya Per...

norzalia

3 Mei • Bacaan 3 minit

4 Pokok Yang Sesuai Diletakkan Di Bilik Tidur Sebagai Terapi

Setelah 8 jam bekerja, pasti anda menginginkan satu masa merehatkan diri. Masing-masing mempunyai cara terapi diri yang tersendiri. Untuk saya sendiri, saya lebih gemar untuk me...

Lina Rosli

22 Jul • Bacaan 3 minit

6 Produk Digemari Ramai Dari Lush - Diperbuat Dari Bahan Sebenar! 

Jika anda tidak pernah tahu dan dengar apa itu Lush, mari saya ceritakan serba sedikit tentang Lush! Jika andaidak pernah memasuki kedai fizikal Lush terletak di Pavilion Kuala ...

Aida Kamalia

21 Mei • Bacaan 6 minit

Tips Dan Resepi Membuat Fudgy Brownies Serta Cakey Brownies 

Brownies adalah pencuci mulut yang penuh rasa coklat di dalam setiap potongan. Biasanya, bentuk brownies hadir dalam bentuk empat segi, teksturnya pula padat dan bergantung pada...

Aida Kamalia

3 Jul • Bacaan 4 minit

Ikuti Tips Ini Untuk Kuku Yang Sihat 

Bukan sahaja muka yang  harus diberi perhatian, malah kuku tangan dan kaki pun patut diberi perhatian sama seperti muka korang. Kenapa pentingnya menjaga kuku ini? Kita gunakan ...

Aida Kamalia

25 Apr • Bacaan 3 minit

Tabiat Mengorek Telinga, Mengundang Risiko! 

Mungkin masih ada yang berpendapat, anda seharusnya membersihkan telinga setiap minggu atau dua minggu sekali untuk membuang tahi telinga yang terdapat di dalam telinga. Malah a...

Aida Kamalia

21 Mei • Bacaan 2 minit

Bermesra Bersama Pasangan Di Bulan Ramadhan

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan. Syukur kehadrat ilahi, bulan yang mulia tiba lagi. Bulan Ramadhan adalah bulan yang mana kita sebagai umat islam diuji olehNya. 

Penulis Kacak

5 Mei • Bacaan 2 minit

Resepi Spaghetti Aglio Alio Yang Sangat Mudah

Para ibu-ibu dan wanita di luar sana, hari ini Tajria ingin berkogsi satu resepi yang sangat mudah untuk dimasak! Nama spaghetti aglio olio pasti tidak asing lagi kan? Ianya san...

Aida Kamalia

2 Apr • Bacaan 1 minit

Kulit Terlampau Kering Dan Bersisik? Lihat Cadangan Pelembab Muka Di Bawah! 

Tidak seperti kulit berminyak dan kulit normal, mereka yang mempunyai kulit kering memerlukan penjagaan yang lebih rapi berbanding jenis kulit lain. Ini kerana jika dibiarkan ku...

Aida Kamalia

18 Jun • Bacaan 2 minit

Ikuti Tips Mudah Ini Untuk Kekal Segar Sepanjang Hari 

Seperti biasa ketika bulan ramadan pasti ramai di antara anda yang akan cuba untuk skip rutin workout. Alasannya, apabila ramadan anda akan mudah berasa penat dan tidak bermaya ...

Lina Rosli

7 Mei • Bacaan 2 minit

Tinggal Sarapan Pagi, 74% Remaja Menghadapi Obesiti - Lihat Kesan Lain Jika Anda Tinggalkan Sarapan Pagi 

Tidak mengambil sarapan pagi sudah pun menjadi tabiat biasa di kalangan orang moden sekarang, terutamanya remaja. Jika kita lihat respon-respon daripada Tweets KKM Putrajaya, ra...

Aida Kamalia

31 Jul • Bacaan 3 minit

7 Nasihat Cinta Sejati

Cinta yang bahagia di dunia dan akhirat adalah cinta yang ramai inginkan. Cinta ini adalah cinta sejati. Tetapi untuk mempunyai pasangan setia yang membawa ke cinta sejati perlu...

Penulis Kacak

4 Mei • Bacaan 4 minit

3 Tips Untuk Jeans Anda Tahan Lebih Lama

Penjagaan jeans tidaklah rumit yang disangka. Namun, untuk menjadikan ia tahan lebih lama, anda perlu mengambil langkah yang lebih baik. Sesetengah jeans memerlukan anda untuk b...

Lina Rosli

28 Mac • Bacaan 2 minit

Resepi Ini Sempat Dimasak 10 Minit Sebelum Imsak

Bulan puasa tiba lagi. Ramadhan yang dirindui. Umat Islam menahan nafsu lapar dan dahaga dari terbit matahari sehingga terbenam matahari, disamping memperbaiki amalan seharian m...

tekong

5 Mei • Bacaan 3 minit

#TAJTravel - Perkara Yang Anda Boleh Lakukan Di Dubai Airport (DXB)

Dubai adalah salah satu bandar metropolis yang yang kini pesat membangun dan menjadi semakin lebih futuristik. Apabila anda tiba di lapangan terbang Dubai (DXB), anda pasti akan...

Lina Rosli

5 Sep • Bacaan 3 minit

#TAJSihat - Senaman Ringkas Yang Anda Boleh Lakukan Di Tempat Kerja

Bekerja 40 jam seminggu atau lebih kadangkala agak memenatkan. Tambahan lagi jika tiba musim penyerahan projek atau banyak backlogs yang perlu anda selesaikan. Untuk yang sudah ...

Lina Rosli

12 Sep • Bacaan 2 minit

Produk untuk Menangani Masalah Jerawat

Siapa yang tak stress dengan jerawat? Tak kisahlah ia muncul tanpa disangka-sangka ataupun kulit secara azalinya sering berjerawat, ia sedikit sebanyak membuatkan kita rasa terg...

Min Ahmad

6 Dis • Bacaan 4 minit

Universal Traveller Hadir Dengan Koleksi Musim Luruh Dan Sejuk FW19/20

Musim sejuk adalah salah satu musim yang sangat menarik untuk anda bergaya. Namun, ia juga mungkin menjadi sangat tricky untuk anda menyesuaikan diri dengan suhu di negara-negar...

Lina Rosli

14 Nov • Bacaan 2 minit

Tips Elak Pembaziran Di Bazaar Ramadhan

Sedar tak sedar, nak masuk minggu keempat dah kita kan. Semakin hampir bulan Ramadhan akan meninggalkan kita. Tapi sebelum tu, tak terlambat lagi untuk kita mengubah sikap buruk...

Aida Kamalia

23 Mei • Bacaan 4 minit

Penjagaan Kulit Untuk Kawasan Sekitar Mata

Mata digelar sebagai jendela jiwa. Jadi salah tak kalau saya sebut kulit di sekitar mata adalah langsir kepada jiwa? 🙃 Ok, tidak kelakar. Namun ketahuilah kulit mata yang sebam,...

Min Ahmad

17 Mei • Bacaan 3 minit

Cara Penyimpanan Koleksi Tudung Dengan Kemas Dan Mudah

Jika anda seorang penggemar tudung, pasti anda mempunyai pelbagai koleksi yang telah anda beli dan kumpul. Mana tidaknya, untuk satu warna sahaja, ada pelbagai jenis tona dan te...

Lina Rosli

30 Mei • Bacaan 2 minit

5 Kebaikan Berenang Untuk Wanita

Renang merupakan satu senaman yang mendapat perhatian ramai pada zaman kini. Semasa berenang, mental, fizikal, segala otot dan tulang rangka digerakkan untuk membuat satu geraka...

Amalina Hazaidi

11 Jul • Bacaan 3 minit

4 Tips Mudah Ketika Memilih Bengkung Yang Sesuai

Dalam era moden ini, mungkin ramai wanita di luar yang tidak lagi mempraktikkan penggunaan bengkung dalam pemakaian seharian. Kebanyakkan dari wanita yang lebih selesa menggunak...

Lina Rosli

1 Jul • Bacaan 2 minit

Apa Suami Perlu Lakukan Semasa Isteri Berpantang? 

Sebagai pasangan yang bakal menimang cahaya mata tidak lama lagi, terutamanya ini merupakan anak pertama, pasti pelbagai persiapan perlu dibuat untuk menanti kehadiran insan bar...

Aida Kamalia

19 Jun • Bacaan 5 minit

Sinki Tersumbat? Tak Perlu Panggil Tukang Paip - Ikuti 5 Cara Mudah Ini

Sekiranya anda tertanya-tanya mengapa saluran sinki rumah anda tidak mengalir dengan lancar dan mengeluarkan bau, ia adalah berkemungkinan adalah disebabkan oleh sinki tersumbat...

Lina Rosli

4 Dis • Bacaan 2 minit

Kebaikan Menanam Sayur Dengan Cara Hidroponik 

Bercucuk tanam menggunakan kaedah hidroponik ini sudah tidak asing lagi. Seperti namanya ‘hidro’, kaedah ini hanya menggunakan air dan tidak menggunakan tanah untuk sayur hidup ...

Aida Kamalia

31 Mei • Bacaan 2 minit

Epal Hijau vs Epal Merah

“An apple a day keeps the doctor away”. Yes, it’s true!

Amalina Hazaidi

5 Jul • Bacaan 3 minit

Panduan Memilih Facial Oil Mengikut Jenis Kulit Muka 

Sebut sahaja tentang minyak, mungkin masih ada lagi orang yang ragu-ragu untuk diletakkan di atas permukaan muka. Yelah, muka sendiri pun sudah berminyak, campur lagi minyak, pa...

Aida Kamalia

15 Ogo • Bacaan 3 minit

Serbuk Amla - Rahsia Rambut Berkilau Dan Tebal Wanita India 

Pernah tak anda melihat rambut wanita kaum India yang sangat tebal, hitam, lebat dan berkilat? Ya, mereka sangat pentingkan rambut mereka dengan memakai herba, minyak dan macam-...

Aida Kamalia

1 Jul • Bacaan 5 minit

Senarai Checklist Barang Bayi Yang Perlu Anda Bawa Untuk Hari Raya Nanti

Sudah tiba masanya untuk para ibu di luar sana memikirkan tentang perkara yang berat ini, lebih-lebih lagi untuk ibu yang pertama kali nak balik raya bersama anak pertama ini. S...

Aida Kamalia

23 Mei • Bacaan 4 minit

Kebaikan Berenang Untuk Bayi - Ternyata Sangat Selamat

Ibu-bapa pasti ingin yang terbaik untuk anak mereka kan. Lebih-lebih lagi di zaman moden sekarang, terdapat pelbagai kelas perkembangan untuk bayi dari umur 3 bulan lagi. Antara...

Aida Kamalia

20 Jun • Bacaan 3 minit

Inginkan Solekan Kekal Segar Sepanjang Hari? Kuasai Asas Solekan Ini

Ramai yang gemar bersolek, namun tidak ramai yang dapat menguasi asas solekan dengan baik. ini menyebabkan solekan kelihatan bercapuk, tidak sekata dan tidak mampu bertahan lama. 

Min Ahmad

27 Mei • Bacaan 7 minit

Ibu-Bapa, Rendahkan Ego Dan Minta Maaf Pada Anak Jika Ada Silap

Dalam banyak-banyak perkara yang dilakukan semasa menjadi ibu-bapa, memikul tanggungjawab besar diberikan oleh Allah untuk membesarkan anak, saya percaya meminta maaf kepada ana...

Aida Kamalia

11 Jun • Bacaan 3 minit

Petua Kilatkan Semula Barang Kemas Kesayangan Anda 

Boleh dikatakan hampir kesemua wanita dewasa di luar sana mempunyai barang perhiasan emas ini. Sama ada cincin, rantai mahupun gelang tangan, pasti anda mempunyai salah satu dar...

Aida Kamalia

5 Jul • Bacaan 2 minit

Ikuti Tips Ini Untuk Hias Bilik Tidur Dengan Ruang Terhad

Memiliki ruang tidur yang kecil bukan menjadi penghalang untuk anda menghias bilik tidur. Apa yang anda perlukan adalah sedikit carian melalui Internet, serta kretiviti. Menjela...

Aida Kamalia

28 Mei • Bacaan 3 minit

Awasi Pengambilan Gula Anda - Diebetes Memakan Diri! 

Tamat sudah perayaan Hari Raya Aidilfitri bagi umat Islam seluruh negara, tetapi biasalah di Malaysia ini, raya kan sebulan! Pada minggu-minggu akan datang, pasti anda sudah mem...

Aida Kamalia

12 Jun • Bacaan 4 minit

Teknik-Teknik Pertahankan Diri Wanita Perlu Tahu 

Seperti kita semua tahu, persekitaran luar sekarang sudah tidak selamat terutamanya bagi golongan wanita dan kanak-kanak. Walau dimana pun anda berada sama ada di kawasan awam a...

Aida Kamalia

25 Jul • Bacaan 3 minit

Lawati Dan Terokai Nostalgia Laman Seni Kwai Chai Hong Kuala Lumpur

Seperti di kebanyakkan negeri lain, terdapat banyak lorong-lorong seni yang kini menjadi perhatian orang ramai. Jika di Penang, anda pasti akan singgah sebentar di Penang Art St...

Lina Rosli

13 Jun • Bacaan 4 minit

Memakai Skrub Secara Berlebihan - Ini Tanda Kulit Anda Over-Exfoliate

Tujuan memakai skrub wajah adalah untuk menghilangkan sel-sel kulit mati di muka kita untuk mendapatkan kulit yang lebih sihat. Sebenarnya, kulit kita memang boleh singkirkan ku...

Aida Kamalia

16 Jul • Bacaan 3 minit

Plus Size - Jadikan Hari Anda Kini Lebih Bergaya

Apabila kita sebut mengenai fesyen, pasti akan ada orang yang tidak berani untuk mencuba sesuatu kelainan pada diri. Tambah lagi untuk anda yang mempunyai badan dengan saiz yang...

Lina Rosli

9 Jul • Bacaan 4 minit

Tips Hiasan Dan Dekorasi Untuk Meja Pejabat Anda

Kebanyakkan individu masa kini lebih gemar untuk melakukan kerja di luar atau di co-working space yang mana ia lebih selesa dan convinience. Co-working space bukan sahaja menyed...

Lina Rosli

15 Jul • Bacaan 3 minit

Persiapan Dan Tips Sebelum Ke Seoul, Korea

Hari ini Aida akan berkongsi sedikit apa persiapan yang Aida lakukan sebelum bercuti ke Korea Selatan minggu hadapan! Disebabkan percutian kali ni Aida cuma pergi berdua sahaja ...

Aida Kamalia

26 Jul • Bacaan 5 minit

5 Senaman Mudah Yang Boleh Dilakukan Di Rumah Tanpa Sebarang Peralatan Tambahan 

Mempunyai jadual harian yang padat dan sibuk sepanjang hari membuatkan ramai wanita di luar sana tidak mempunyai masa untuk bersenam. Pada siang hari akan sibuk di tempat kerja,...

Aida Kamalia

15 Jul • Bacaan 4 minit

Exfoliate Kulit Kepala Dapat Menggalakkan Pertumbuhan Rambut Baru

Jika sebelum ini anda sering exfoliate kulit muka dan badan bagi menghilangkan sel kulit mati seterusnya menjadikan kulit lebih lembut dan penyerapan produk lebih baik. Namun ta...

Aida Kamalia

7 Ogo • Bacaan 3 minit

Mengapa Tidur Yang Berkualiti Itu Penting?

Tidur memainkan peranan yang penting bagi mendapatkan kesihatan yang baik. Apabila anda mendapatkan tidur yang berkualiti, ia dapat membantu melindungi kesihatan mental, fizikal...

Lina Rosli

14 Ogo • Bacaan 2 minit

Kelebihan Yoga Untuk Kesihatan 

Yoga adalah salah satu senaman yang merangkumi kesihatan jiwa dan fizikal. Terdapat banyak gaya dalam yoga yang mana ia mampu mendidik jiwa berada dalam keadaan positif sekaligu...

Lina Rosli

9 Jul • Bacaan 3 minit