resepi

Tagar populartips resepi makeup

#TAJResepi - Ayam Masak Kicap Mudah Dan Ringkas

Terdapat banyak variasi cara masakan untuk hidangan Ayam Masak Kicap ini. Ada hidangan yang berkuah dan juga sesetengah lauk yang kering dan pekat. Jadi, hari ini Tajria akan be...

Lina Rosli

3 Okt • Bacaan 1 minit

2 Resepi Salad Sihat Yang Menyelerakan!  

Jika anda ingin menurunkan berat badan, hidangan pertama yang akan tiba di fikiran anda pasti salad. Kan? Namun disebabkan hidangan salad yang biasa anda nampak di kedai makan t...

Aida Kamalia

29 Ogo • Bacaan 3 minit

Resepi Pad Thai Sedap Dan Mudah Dimasak 

Jika anda akan berkunjung ke Thailand pada masa akan datang, jangan sia-siakan peluang itu untuk anda mencuba segala makanan yang sangat sinonim di Thailand! Sebut sahaja makana...

Aida Kamalia

18 Sep • Bacaan 3 minit

Mari Cuba Resepi Laksa Johor Ini

Bahan-bahan

Lina Rosli

23 Jun • Bacaan 2 minit

#TAJMakan - Ketahui Rempah Yang Tersedia Dalam Semangkuk Mi Kari 2 Minit Maggi

Di Asia Tenggara, mi segera sudah dikenali oleh semua lapisan masyarakat tidak kira tua atau muda. Ia sememangnya tidak memerlukan pengenalan yang lebih lanjut. Di hampir setiap...

Lina Rosli

26 Nov • Bacaan 2 minit

#TAJResepi - Jom Cuba Salad Kentang Rebus

Kadangkala, anda mungkin tidak tahu untuk menyediakan hidangan sarapan atau makan malam ringkas sewaktu di rumah. Jadi, hari ini Tajria ingin berkongsi kepada anda hidangan sala...

Lina Rosli

11 Okt • Bacaan 1 minit

Resepi Tortilla Chicken Wrap- Cadangan Untuk Sarapan Pagi Anda

Apabila anda bosan dengan sandwic biasa yang sama, anda mungkin boleh beralih sesuatu yang lebih sihat dan lazat. Tidak seperti shawarma, tortilla wrap adalah lebih mudah untuk ...

Lina Rosli

22 Ogo • Bacaan 1 minit

#TAJResepi - Ketam Masak Lada Hitam Sebagai Hidangan Tengahari Anda

Bagi anda yang mungkin tidak ada idea tentang apa yang ingin disajikan sewaktu makan tengahari, Tajria hari ini ingin berkongsikan kepada anda mengenai resepi makan tengahari ya...

Lina Rosli

20 Sep • Bacaan 1 minit

#TAJResepi - Cara Menyediakan Pancake Dengan Mudah

Pancakes sering dianggap menu sewaktu hujung minggu, walaupun hakikatnya cara penyediaannya agak ringkas dan mudah. Bagi anda yang berminat, anda boleh membuat dan menyediakan p...

Lina Rosli

12 Sep • Bacaan 58 saat

#TAJResepi - Cara Menyediakan Sup Ayam Mudah Dan Ringkas

Bagi anda yang menggemari masakan dan hidangan sup yang mudah dan ringkas, anda boleh cuba menyediakan sup ayam ini untuk masakan malam anda. 

Lina Rosli

21 Nov • Bacaan 1 minit

#TAJResepi - Sediakan Oden Anda Sendiri Di Rumah

Sebelum ini, masakan oden atau steamboat tomyam ini menjadi sangat popular untuk individu di Malaysia. Jika kita lihat, akan ada ramai orang sanggup beratur dan menunggu giliran...

Lina Rosli

4 Sep • Bacaan 1 minit

Resepi Nasi Tomato Mudah Dan Sedap!

Nasi tomato antara nasi yang berempah macam nasi briyani, nasi arab dan sebagainya. Sering juga dibuat semasa kenduri kahwin atau majlis perayaan. Lagi-lagi kalau kanak-kanak te...

Aida Kamalia

12 Apr • Bacaan 3 minit

Nak Buka Puasa Apa Nanti Ya? Cuba Tomyam Kaw Ini, Persis Seperti Di Bangkok!

Jika sebut sahaja nama tomyam, iaitu juadah signature dari negara seberang Thailand, pasti anda semua sudah terbayang-bayang pedas dan masam tomyam itu kan! Untuk dapatkan tomya...

Aida Kamalia

8 Mei • Bacaan 2 minit

3 Resepi Mudah Untuk Penggemar Salad

Terdapat pelbagai resepi salad mudah yang boleh anda cuba untuk sajian sihat anda, tambah lagi jika anda seorang penggemar salad. Salad ini bukan sahaja mengandungi bahan yang s...

Lina Rosli

26 Apr • Bacaan 3 minit

Resepi Kepah Masak Kam Heong Mudah Dan Sangat Sedap! 

Siapa disini sukakan kepah? Rupa kepah ni lebih kurang seperti lokan, tetapi warna lokan gelap dan kepah lebih cerah. Resepi yang saya ingin kongsikan pada hari ini adalah, kepa...

Aida Kamalia

24 Mei • Bacaan 3 minit

Rahsia Sambal Nasi Lemak Sedap! 

Dah nama pun Melayu, sehari tak makan sambal memang tak sah kan? Nasi lemak, lempeng cicah sambal tumis, sambal udang, sotong kalau boleh semua nak letak sambal. Walaupun nampak...

Aida Kamalia

22 Mac • Bacaan 2 minit

10 Juadah Wajib Ada Ketika Berbuka Puasa

Setiap orang pasti ada menu wajib ada ketika waktu berbuka puasa. Ia pasti rasa tidak lengkap juadah berbuka puasa tanpa menu kegemaran anda. Walaupun terdapat pelbagai menu dan...

Lina Rosli

6 Mei • Bacaan 4 minit

Makan Organ Dalaman Haiwan - Bahaya Atau Tidak? 

Berakhirnya Hari Raya Aidil-Adha, sudah pasti anda menerima beberapa bahagian daging korban sumbangan dari surau, jiran terdekat, keluarga  atau bahagian daging anda sendiri sem...

Aida Kamalia

14 Ogo • Bacaan 3 minit

Makanan Yang Mampu Banyakkan Susu Badan Atau Milk Booster

Kalau bercakap tentang maknan semasa berpantang, mesti ibu-ibu dan murung sebab kebanyakan lauk pantang  sangat bosan dan tiada rasa. Tapi korang harus ingat, pemakanan sangat p...

Aida Kamalia

2 Apr • Bacaan 3 minit

Resepi Bomboloni Tiramisu 

Jika anda penggemar donut, pasti anda sudah ketahui satu jenis kuih yang tular baru-baru ini, iaitu bomboloni. Jika lihat dengan sekali pandang, bomboloni kelihatan seakan-akan ...

Aida Kamalia

10 Jul • Bacaan 3 minit

7 Aktiviti Yang Anda Boleh Lakukan Sambil Menunggu Waktu Iftar

Apakah aktiviti yang anda sering lakukan sementara menunggu waktu berbuka? Untuk kaum wanita, kebiasaannya anda lebih banyak menghabiskan masa di dapur untuk menyediakan hidanga...

Lina Rosli

8 Mei • Bacaan 3 minit

Tips Dan Resepi Membuat Fudgy Brownies Serta Cakey Brownies 

Brownies adalah pencuci mulut yang penuh rasa coklat di dalam setiap potongan. Biasanya, bentuk brownies hadir dalam bentuk empat segi, teksturnya pula padat dan bergantung pada...

Aida Kamalia

3 Jul • Bacaan 4 minit

Resepi Asam Pedas Johor Untuk Ramadhan Ini

Asam Pedas Johor merupakan salah satu hidangan yang sering menjadi tarikan orang luar yang bercuti di Johor, dan semestinya salah satu lauk kegemaran saya dan keluarga. Oleh itu...

Lina Rosli

4 Mei • Bacaan 2 minit

Resepi Spaghetti Aglio Alio Yang Sangat Mudah

Para ibu-ibu dan wanita di luar sana, hari ini Tajria ingin berkogsi satu resepi yang sangat mudah untuk dimasak! Nama spaghetti aglio olio pasti tidak asing lagi kan? Ianya san...

Aida Kamalia

2 Apr • Bacaan 1 minit

Tiada Lagi Perut Buncit Dan Masalah Perut Kembung Dengan Mengamalkan Air Rebusan Ini 

Memang seronok rasa apabila anda sendiri jenis seorang yang makan banyak mana sekalipun, perut tetap kekal kempis! Memang diakui amat susah untuk mengekalkan berat badan, teruta...

Aida Kamalia

23 Jul • Bacaan 3 minit

Resepi Ini Sempat Dimasak 10 Minit Sebelum Imsak

Bulan puasa tiba lagi. Ramadhan yang dirindui. Umat Islam menahan nafsu lapar dan dahaga dari terbit matahari sehingga terbenam matahari, disamping memperbaiki amalan seharian m...

tekong

5 Mei • Bacaan 3 minit

#TAJResepi - Resepi Ayam Dan Brokoli Mudah Untuk Makan Malam

Menu maka malam ayam dan brokoli ini sangat mudah dan ringkas untuk disediakan. Ia bukan sahaja membawakan protein ayam yang baik untuk tumbesaran tulang dan tenaga, malah sayur...

Lina Rosli

24 Okt • Bacaan 1 minit

Apa Suami Perlu Lakukan Semasa Isteri Berpantang? 

Sebagai pasangan yang bakal menimang cahaya mata tidak lama lagi, terutamanya ini merupakan anak pertama, pasti pelbagai persiapan perlu dibuat untuk menanti kehadiran insan bar...

Aida Kamalia

19 Jun • Bacaan 5 minit

Ketahui Fakta Menarik Mengenai Juadah Tradisional Yang Popular Di Malaysia

Bersempena sambutan Hari Raya Aidilfitri 2019, pelbagai cabaran dan kempen yang telah dianjurkan oleh TikTok Malaysia. Antara cabaran yang disediakan termasuk #FesyenRaya2019, #...

Lina Rosli

10 Jun • Bacaan 4 minit

Sajian Untuk Minum Petang - Resepi Sambal Tumis Hijau

Bagi anda yang mungkin masih tercari-cari idea untuk makan petang bersama keluarga atau rakan-rakan, hari ini Tajria ingin berkongsi resepi mudah untuk menyediakan sambal tumis ...

Lina Rosli

14 Ogo • Bacaan 2 minit

Aneka Resepi Daging Yang Boleh Dimasak Menggunakan Daging Korban 

Sempena Hari Raya Aidil-Adha  ini sudah pasti anda dapat banyak daging korban hasil sumbangan dari orang ramai atau pun keluarga anda. Haruslah diingatkan disini, setelah anda d...

Aida Kamalia

14 Ogo • Bacaan 4 minit