sayang

Tagar populartips resepi berbuka puasa

Cara Untuk Memastikan Minda Kekal Aktif Sepanjang Tempoh PKP 

Seluruh dunia kini berhadapan dengan wabak pandemik COVID-19. Untuk menangani penularan wabak daripada bertambah buruk, kerajaan telah melaksanakan tempoh Perintah Kawalan Perge...

Min Ahmad

31 Mac • Bacaan 4 minit

Awas! Ini Risiko Jika Anda Tidur Dengan Make Up 

Sayangnya nak basuh make up ni..cantik sangat Penatnya malam ni, tak larat nak cuci make up..

Aida Kamalia

21 Ogo • Bacaan 3 minit

Ini Tanda Kasut Sukan Anda Perlu Diganti Baru 

Mencari kasut sukan yang terbaik tidak mudah lebih-lebih lagi apabila mementingkan keselesaan. Malah anda juga tidak kisah untuk membayar kasut sukan yang harganya lebih mahal d...

Aida Kamalia

20 Ogo • Bacaan 2 minit

Atasi Mabuk Perjalanan - Mengapa Perkara Ini Terjadi? 

Mengalami mabuk perjalanan adalah perkara yang sangat menjengkelkan terutamanya jika anda sedang bergembira atau meluangkan masa bersama yang tersayang, rasa mabuk ini pasti aka...

Aida Kamalia

23 Ogo • Bacaan 3 minit

Punca Bahagian Intim Wanita Menjadi Gelap 

Kebanyakan wanita pasti mengalami masalah bahagian intim menjadi gelap atau pun lebih mesra dipanggil Miss V. Sedikit sebanyak masalah ini akan mengganggu serta membuatkan keyak...

Aida Kamalia

21 Ogo • Bacaan 3 minit

Mari Raikan Hari Kemerdekaan Malaysia Yang Ke-62 Bersama TikTok

Sejak kebelakangan ini, TikTok agak aktif dalam mengadakan pelbagai aktiviti bersempena festival tertentu yang melibatkan ramai pengguna platform berkenaan. Tidak ketinggalan ju...

Lina Rosli

3 Sep • Bacaan 1 minit

Saatnya Kembali

 

Mamatip

2 Apr • Bacaan 2 minit

#TAJDeko - Apakah Makna Dan Simbol Di Sebalik Bunga?

Tahukah anda bahawa di sebalik pilihan gubahan bunga terdapat maksud dan simbol yang berkaitan dengan sesuatu? Dan, ada sesetengah bunga yang sesuai dengan keadaan tertentu? Mak...

Lina Rosli

21 Okt • Bacaan 3 minit

Tidak Boleh Tidur? Insomnia? Ini Bermakna Anda Belum Move On

Orang-orang tua kerap tegur, sebelum tidur basuh kaki. Bila ditanya kenapa, sebab mudah untuk tidur atau elak dari sebarang gangguan. Percaya atau tidak, sehingga hari ini saya ...

Penulis Kacak

2 Sep • Bacaan 2 minit

Berkawan + Selesa = Cinta?

Saya ada satu soalan. Kenyataan di bawah adalah mitos atau realiti?

Penulis Kacak

22 Apr • Bacaan 3 minit

Ketahui Jenis-Jenis Bra Dan Fungsinya

Bra yang berkualiti tinggi sangat penting untuk menyokong payudara wanita malah akan memberikan keyakinan kepada si pemakai. Pada zaman sekarang ini sudah terdapat pelbagai jeni...

Aida Kamalia

11 Apr • Bacaan 2 minit

Make Up Look Yang Sesuai Untuk Setiap Acara 

Untuk para wanita, memakai make up merupakan satu keperluan harian untuk kelihatan lebih menarik. Malah ia juga mampu menaikan keyakinan seseorang untuk berhadapan dengan orang ...

Aida Kamalia

2 Apr • Bacaan 3 minit

5 Restoran Menawarkan Buffet Ramadhan Bawah RM55 Seorang

Tiba sahaja bulan Ramadhan setiap tahun, restoran dan hotel juga tidak ketinggalan menawarkan buffet Ramadhan dengan harga yang pelbagai. Jika anda diberi pilihan untuk pergi ke...

Aida Kamalia

8 Mei • Bacaan 4 minit

Zakat Fitrah - Dah Tunaikan Tanggungjawab Anda Pada Bulan Ramadhan Ini? 

Sedar tak sedar, kita bakal memasuki minggu ke-3 Ramadhan pada minggu hadapan, rasa sungguh cepat masa berlalu kan? Saat anda berbuka puasa dengan meriah dan seronok bersama kel...

Aida Kamalia

17 Mei • Bacaan 2 minit

4 Perkara Pertama Anda Harus Lakukan Selepas Putus Cinta

Kehilangan seseorang yang kita sayang tatkala orang itu sudah menjadi dunia bahagia kita, semestinya saat perit untuk kita menerima kenyataan. Melepaskan cinta yang anda bina se...

Aida Kamalia

19 Jul • Bacaan 3 minit

Menulislah Yang Mengubah Jalan Hidup

Saat saya menulis catatan ini. Saya sedang duduk sambil melayan secawan kopi panas di bahagian kota Bangkok yang hingar dan bising. Jalan raya terasa padat dengan motor, kereta ...

Aiman Nazirmuddin

20 Mei • Bacaan 4 minit

Risiko Berbuka Puasa Dengan Merokok, Berhentilah! 

Pada bulan Ramadan yang mulia ini, ia merupakan waktu yang sangat mencabar bagi kalangan perokok. Bukan sahaja menahan lapar dan dahaga, tetapi mereka terpaksa menahan gian untu...

Aida Kamalia

16 Mei • Bacaan 2 minit

Tanda-Tanda Anda Mempunyai Hubungan Yang Toksik 

Terdetik di dalam hati saya untuk mengulas apa yang dikongsikan oleh Sarah Hildebrand tentang pengakuan jujur penyebab Sarah memutuskan hubungan dengan bekas pasangannya. Diseba...

Aida Kamalia

29 Jul • Bacaan 4 minit

Resepi Bomboloni Tiramisu 

Jika anda penggemar donut, pasti anda sudah ketahui satu jenis kuih yang tular baru-baru ini, iaitu bomboloni. Jika lihat dengan sekali pandang, bomboloni kelihatan seakan-akan ...

Aida Kamalia

10 Jul • Bacaan 3 minit

Alasan Lelaki Kepada Kekasih

”Awk x syg sy lg ke?”. “Kenapa awk buat mcm tu kat sy?” “Apa salah sy?.” “Asyik alasan tu je, habis tu.. sy ni x penting???”

Penulis Kacak

19 Apr • Bacaan 5 minit

3 Mitos Mengenai Vaksin - Kenapa Perlu Mendapatkan Vaksin HPV?

Baru-baru ini, gempar di sesetengah media sosial berkenaan isu pervaksinan ini. Ada golongan yang tidak percaya akan daya keberkesanan vaksin dalam mencegah beberapa penyakit. G...

Lina Rosli

30 Mei • Bacaan 3 minit

Bosan Dating Bersama Pasangan Di Mall? Lihat Cadangan Lokasi Ini Pula! 

Buat pasangan-pasangan di luar sana, mencari tempat untuk meluangkan masa bersama sangat susah kan? Tengok wayang di pusat beli-belah pula sudah jemu kerana setiap kali nak perg...

Aida Kamalia

15 Mei • Bacaan 3 minit

7 Nasihat Cinta Sejati

Cinta yang bahagia di dunia dan akhirat adalah cinta yang ramai inginkan. Cinta ini adalah cinta sejati. Tetapi untuk mempunyai pasangan setia yang membawa ke cinta sejati perlu...

Penulis Kacak

4 Mei • Bacaan 4 minit

Raikan Ibu Anda Dengan Tips Bersempena Hari Ibu

Bersempena Hari Ibu semalam, pasti ramai yang tertanya-tanya apakah hadiah yang sesuai untuk diberikan sebagai satu tanda penghargaan kepada para ibu. Memang benar, kita perlu m...

Lina Rosli

13 Mei • Bacaan 2 minit

Menagih Kasih Ibu ..

Betapa hebatnya nilai kasih sayang. Namun bagaimana dan dimana kita meletakkan value kasih sayang ini. Pengalaman yang menyedihkan di pagi raya ke-4, di mana seorang anak menant...

norzalia

10 Jun • Bacaan 2 minit

5 Postur Duduk Yang Boleh Anda Praktik Sepanjang Bekerja Dari Rumah

Sepanjang bekerja dari rumah, pasti anda lebih banyak meluangkan masa di hadapan laptop berbanding kerja biasa. Bermula dari mesyuarat pagi, diikuti dengan menulis laporan, memb...

Lina Rosli

16 Apr • Bacaan 3 minit

Raikan Hari Raya Anda Bersama Google

Persiapan untuk raya sudah semestinya amat memenatkan. Masing-masing pasti mempunyai tugasan yang perlu dilaksanakan. Untuk kaum wanita, mereka pasti tidak menang tangan melakuk...

Lina Rosli

28 Mei • Bacaan 3 minit

Apa Suami Perlu Lakukan Semasa Isteri Berpantang? 

Sebagai pasangan yang bakal menimang cahaya mata tidak lama lagi, terutamanya ini merupakan anak pertama, pasti pelbagai persiapan perlu dibuat untuk menanti kehadiran insan bar...

Aida Kamalia

19 Jun • Bacaan 5 minit

Lokasi Makan Malam Romantik Di Sekitar Kuala Lumpur 

Jika anda masih tercari-cari tempat makan malam romantik untuk memberi kejutan pada insan tersayang, hari ini Tajria akan kongsikan lokasi yang menarik khas untuk anda bersama p...

Aida Kamalia

11 Jul • Bacaan 3 minit

Amalkan Memandu Dengan Berhemah Ketika Pulang Ke Kampung Sempena Hari Raya Aidilfitri Ini 

Masanya sudah tiba, bulan Ramadhan mulai pergi meninggalkan kita dan sedar tak sedar minggu hadapan sahaja umat Islam akan menyambut Hari Raya Aidilfitri! Apabila tiba sahaja ha...

Aida Kamalia

27 Mei • Bacaan 4 minit

Senarai Checklist Barang Bayi Yang Perlu Anda Bawa Untuk Hari Raya Nanti

Sudah tiba masanya untuk para ibu di luar sana memikirkan tentang perkara yang berat ini, lebih-lebih lagi untuk ibu yang pertama kali nak balik raya bersama anak pertama ini. S...

Aida Kamalia

23 Mei • Bacaan 4 minit

Kebaikan Berenang Untuk Bayi - Ternyata Sangat Selamat

Ibu-bapa pasti ingin yang terbaik untuk anak mereka kan. Lebih-lebih lagi di zaman moden sekarang, terdapat pelbagai kelas perkembangan untuk bayi dari umur 3 bulan lagi. Antara...

Aida Kamalia

20 Jun • Bacaan 3 minit

Guna Cara Ini Untuk Halang Kucing Anda Kencing Merata-rata 

Sebagai pemilik kucing pastinya anda akan bagi sebaik mungkin kasih sayang pada kucing kesayangan anda. Akan tetapi apabila kucing jantan meningkat dewasa pada umur 5 bulan keat...

Aida Kamalia

26 Jun • Bacaan 4 minit

Ibu-Bapa, Rendahkan Ego Dan Minta Maaf Pada Anak Jika Ada Silap

Dalam banyak-banyak perkara yang dilakukan semasa menjadi ibu-bapa, memikul tanggungjawab besar diberikan oleh Allah untuk membesarkan anak, saya percaya meminta maaf kepada ana...

Aida Kamalia

11 Jun • Bacaan 3 minit

Petua Kilatkan Semula Barang Kemas Kesayangan Anda 

Boleh dikatakan hampir kesemua wanita dewasa di luar sana mempunyai barang perhiasan emas ini. Sama ada cincin, rantai mahupun gelang tangan, pasti anda mempunyai salah satu dar...

Aida Kamalia

5 Jul • Bacaan 2 minit

Ikuti Tips Ini Untuk Hias Bilik Tidur Dengan Ruang Terhad

Memiliki ruang tidur yang kecil bukan menjadi penghalang untuk anda menghias bilik tidur. Apa yang anda perlukan adalah sedikit carian melalui Internet, serta kretiviti. Menjela...

Aida Kamalia

28 Mei • Bacaan 3 minit

Rindu. Adakah Itu Perasaan Yang Nyata? 

Perpisahan atau pengakhiran bukanlah sesuatu yang digemari ramai. Setiap perpisahan dan pengakhiran, jika ianya ikhlas dari hati, suatu hari perasaan rindu akan tiba. Tetapi yan...

Penulis Kacak

1 Ogo • Bacaan 2 minit

Cara untuk Menceriakan Hari Anda Dalam Tempoh PKP Ini

Dalam kita melalui tempoh PKP ini di rumah, ada masanya sukar untuk kita berasa bersemangat. Duduk di rumah saban hari boleh mendatangkan tekanan kepada kesihatan mental anda. L...

Min Ahmad

31 Mac • Bacaan 2 minit

Serlahkan Pendapat Dan Rasa Hati Anda Menggunakan Biskut Oreo 

Selepas lebih 50 tahun telah dilancarkan di pasaran, OREO kali ini hadir dengan pelancaran OREO edisi terhad yang menampilkan corak timbul menggantikan corak asli OREO dengan se...

Lina Rosli

7 Jul • Bacaan 1 minit

#TAJTravel - 5 Sebab Anda Harus Melancong Dengan Ibu Anda

Melancong adalah satu pengalaman yang indah yang mana ia hadir dengan pelbagai perasaan yang sukar untuk digambarkan. Apabila anda melancong bersama rakan-rakan anda, pasti anda...

Lina Rosli

10 Dis • Bacaan 2 minit

Cara Menghilangkan Foundation Pada Tudung Menggunakan Krim Pencukur

Bagi anda yang memakai solekan, pasti kadangkala akan mengalami masalah yang mana cecair foundation terkena pada tudung. Ataupun apabila anda ingin menukar pakaian, solekan akan...

Lina Rosli

14 Apr • Bacaan 1 minit

5 Jenama Pakaian Ini Diperbuat Daripada Fabrik Semula Jadi Dan Mesra Alam

Tahukah anda bahawa industri fesyen dan tekstil merupakan salah satu industri yang paling tinggi menyumbang kepada pencemaran alam sekitar selepas plastik? Ia disebabkan oleh pe...

Lina Rosli

6 Jan • Bacaan 3 minit

Fobia - Apa Yang Perlu Anda Tahu?

Fobia ialah ketakutan melampau terhadap sesuatu objek atau situasi. Perkataan fobia itu sendiri berasal daripada perkataan bahasa Greek, phobos yang bermaksud ketakutan.

Min Ahmad

8 Jul • Bacaan 4 minit

Cintaku Kena Covid-19 & Semuanya Salah Aku!

Aku bukan seorang yang kuat. Aku bukan seorang yang mudah bersabar. Aku cuba bersabar, tetapi aku mudah cemburu. Perkara ini menjadikan aku rasa terburu-buru. Aku mula fikir, se...

Penulis Kacak

20 Mac • Bacaan 2 minit

Ini Adalah 5 Cara Untuk Menjadikan Pemakaian Kasut Tumit Tinggi Lebih Selesa

Sekiranya anda memakai kasut tumit tinggi untuk jangka masa yang panjang, atau mungkin anda menggunakannya untuk berjalan jauh, anda pastikan akan merasakan tumit anda sakit mel...

Lina Rosli

1 Jul • Bacaan 2 minit