stress

Tagar populartips resepi makeup

#TAJSuggest - Betulkah Tekanan Itu Baik?

Kebiasaannya, tekanan sering dilihat sebagai isu yang tidak baik dan negatif semata-mata. Dengan sedikit tekanan, ia dapat memberi motivasi kepada anda untuk memberi tumpuan kep...

Lina Rosli

19 Sep • Bacaan 3 minit

Salahkah Menjadi Suri Rumah Sepenuh Masa?

Ada yang berpendapat jika suami tidak membenarkan isteri mereka bekerja dan lebih suka isteri duduk sahaja di rumah, mereka berfikiran kolot dan hanya pentingkan diri sendiri. B...

Aida Kamalia

30 Ogo • Bacaan 3 minit

Kenali Fungsi Bahan yang Terkandung dalam Produk Penjagaan Kulit

Ramai yang gemar menggunakan produk penjagaan kulit namun sebagai pengguna yang bijak, kita perlu mengetahui fungsi bahan-bahan yang digunakan di dalam sesuatu produk. Ini membo...

Min Ahmad

27 Ogo • Bacaan 8 minit

Ikuti 5 Cara Turun Berat Badan Dengan Mudah Dan Sihat! 

Pernah tak korang rasa berat badan sekarang dah melampau? Tapi rasa macam tak bersedia nak diet atau exercise lebih-lebih sebab takut tak mampu? Kita semua nak sihat, sampai sat...

Aida Kamalia

2 Apr • Bacaan 3 minit

Kesukaran Untuk Tidur atau Insomnia

Insomnia merupakan satu penyakit atau masalah kesukaran untuk tidur. Biasanya, insomnia tidak mempunyai rawatan secara ubat-ubatan. Ia adalah yang paling penting untuk merawat s...

Lina Rosli

22 Mac • Bacaan 1 minit

5 Kebaikan Anti-oksida Dan Kafein Dalam Kopi

Suka untuk saya berbicara mengenai kopi ini. Kopi adalah salah satu minuman yang kaya dengan ejen anti-oksida yang mampu meneutralkan bahan kimia dan toksin berbahaya yang masuk...

Lina Rosli

22 Mac • Bacaan 2 minit

Cara Mendidik Anak Yang Degil 

Perangai anak yang degil ini kadangkala amat memeningkan kepala, terutamanya jika anda seorang suri rumah. Mereka sering menunjukkan sikap yang agresif, gaduh bersama adik-berad...

Aida Kamalia

22 Mac • Bacaan 4 minit

Make Up Look Yang Sesuai Untuk Setiap Acara 

Untuk para wanita, memakai make up merupakan satu keperluan harian untuk kelihatan lebih menarik. Malah ia juga mampu menaikan keyakinan seseorang untuk berhadapan dengan orang ...

Aida Kamalia

2 Apr • Bacaan 3 minit

3 Tempat Travel Murah Dengan Pulau Cantik 

Siapa tak tertarik dengan pulau yang berwarna biru, air yang jernih serta mempunyai pasir berwarna putih! Hilang terus stress di tempat kerja, masalah dengan kawan, dan banyak l...

Aida Kamalia

18 Mac • Bacaan 4 minit

Hilangkan Bau Badan Yang Busuk Dengan Cara Ini

Bau badan yang busuk ini sering kali menjadi sesuatu yang memalukan. Ada orang sampai hilang keyakinan disebabkan bau badan ni. Lebih teruk lagi, kalau dalam kereta bau tu terpe...

Aida Kamalia

9 Apr • Bacaan 3 minit

Makanan Yang Mampu Banyakkan Susu Badan Atau Milk Booster

Kalau bercakap tentang maknan semasa berpantang, mesti ibu-ibu dan murung sebab kebanyakan lauk pantang  sangat bosan dan tiada rasa. Tapi korang harus ingat, pemakanan sangat p...

Aida Kamalia

2 Apr • Bacaan 3 minit

Resepi Bomboloni Tiramisu 

Jika anda penggemar donut, pasti anda sudah ketahui satu jenis kuih yang tular baru-baru ini, iaitu bomboloni. Jika lihat dengan sekali pandang, bomboloni kelihatan seakan-akan ...

Aida Kamalia

10 Jul • Bacaan 3 minit

Lihat Kebaikan Mandian Lumpur Ini - Bagus Untuk Kulit! 

Mandi lumpur bukanlah perkara yang asing lagi pada waktu kini yang mana ternyata mempunyai pelbagai kebaikan untuk kulit badan anda. Bukan sahaja dari segi kecantikan, malah ia ...

Aida Kamalia

22 Jul • Bacaan 3 minit

Produk untuk Menangani Masalah Jerawat

Siapa yang tak stress dengan jerawat? Tak kisahlah ia muncul tanpa disangka-sangka ataupun kulit secara azalinya sering berjerawat, ia sedikit sebanyak membuatkan kita rasa terg...

Min Ahmad

6 Dis • Bacaan 4 minit

5 Kebaikan Berenang Untuk Wanita

Renang merupakan satu senaman yang mendapat perhatian ramai pada zaman kini. Semasa berenang, mental, fizikal, segala otot dan tulang rangka digerakkan untuk membuat satu geraka...

Amalina Hazaidi

11 Jul • Bacaan 3 minit

Kulit Badan Lembut, Licin Dan Bebas Selulit Dengan Cara ini! 

Kunci untuk  mendapatkan kulit yang lembut, warna yang sekata serta bebas dari parut-parut hitam adalah dengan exfoliate kulit. Kenapa exfoliate? Pentingnya exfoliate ini adalah...

Aida Kamalia

20 Jun • Bacaan 2 minit

Guna Cara Ini Untuk Halang Kucing Anda Kencing Merata-rata 

Sebagai pemilik kucing pastinya anda akan bagi sebaik mungkin kasih sayang pada kucing kesayangan anda. Akan tetapi apabila kucing jantan meningkat dewasa pada umur 5 bulan keat...

Aida Kamalia

26 Jun • Bacaan 4 minit

Tanda-Tanda Anda Depresi - Lihat Dibawah! 

Pada waktu kini, saya pasti tanggapan orang ramai terhadap depresi atau pun kemurungan sudah tidak asing lagi. Hari demi hari semakin ramai orang memberi kesedaran terhadap beta...

Aida Kamalia

9 Ogo • Bacaan 3 minit

Kebaikan Petai Yang Mungkin Ramai Orang Tidak Tahu

Petai amat sinonim dengan bau yang kurang menyenangkan. Namun, mungkin ramai di kalangan anda yang tidak tahu bahawa petai mempunyai kandungan nutrisi yang tinggi. Ia mengandung...

Lina Rosli

7 Ogo • Bacaan 2 minit