stress

Tagar populartips resepi berbuka puasa

#TAJSuggest - Betulkah Tekanan Itu Baik?

Kebiasaannya, tekanan sering dilihat sebagai isu yang tidak baik dan negatif semata-mata. Dengan sedikit tekanan, ia dapat memberi motivasi kepada anda untuk memberi tumpuan kep...

Lina Rosli

19 Sep • Bacaan 3 minit

Cara Untuk Memastikan Minda Kekal Aktif Sepanjang Tempoh PKP 

Seluruh dunia kini berhadapan dengan wabak pandemik COVID-19. Untuk menangani penularan wabak daripada bertambah buruk, kerajaan telah melaksanakan tempoh Perintah Kawalan Perge...

Min Ahmad

31 Mac • Bacaan 4 minit

Salahkah Menjadi Suri Rumah Sepenuh Masa?

Ada yang berpendapat jika suami tidak membenarkan isteri mereka bekerja dan lebih suka isteri duduk sahaja di rumah, mereka berfikiran kolot dan hanya pentingkan diri sendiri. B...

Aida Kamalia

30 Ogo • Bacaan 3 minit

Kenali Fungsi Bahan yang Terkandung dalam Produk Penjagaan Kulit

Ramai yang gemar menggunakan produk penjagaan kulit namun sebagai pengguna yang bijak, kita perlu mengetahui fungsi bahan-bahan yang digunakan di dalam sesuatu produk. Ini membo...

Min Ahmad

27 Ogo • Bacaan 8 minit

Ikuti 5 Cara Turun Berat Badan Dengan Mudah Dan Sihat! 

Pernah tak korang rasa berat badan sekarang dah melampau? Tapi rasa macam tak bersedia nak diet atau exercise lebih-lebih sebab takut tak mampu? Kita semua nak sihat, sampai sat...

Aida Kamalia

2 Apr • Bacaan 3 minit

Kesukaran Untuk Tidur atau Insomnia

Insomnia merupakan satu penyakit atau masalah kesukaran untuk tidur. Biasanya, insomnia tidak mempunyai rawatan secara ubat-ubatan. Ia adalah yang paling penting untuk merawat s...

Lina Rosli

22 Mac • Bacaan 1 minit

5 Kebaikan Anti-oksida Dan Kafein Dalam Kopi

Suka untuk saya berbicara mengenai kopi ini. Kopi adalah salah satu minuman yang kaya dengan ejen anti-oksida yang mampu meneutralkan bahan kimia dan toksin berbahaya yang masuk...

Lina Rosli

22 Mac • Bacaan 2 minit

Cara Mendidik Anak Yang Degil 

Perangai anak yang degil ini kadangkala amat memeningkan kepala, terutamanya jika anda seorang suri rumah. Mereka sering menunjukkan sikap yang agresif, gaduh bersama adik-berad...

Aida Kamalia

22 Mac • Bacaan 4 minit

Make Up Look Yang Sesuai Untuk Setiap Acara 

Untuk para wanita, memakai make up merupakan satu keperluan harian untuk kelihatan lebih menarik. Malah ia juga mampu menaikan keyakinan seseorang untuk berhadapan dengan orang ...

Aida Kamalia

2 Apr • Bacaan 3 minit

3 Tempat Travel Murah Dengan Pulau Cantik 

Siapa tak tertarik dengan pulau yang berwarna biru, air yang jernih serta mempunyai pasir berwarna putih! Hilang terus stress di tempat kerja, masalah dengan kawan, dan banyak l...

Aida Kamalia

18 Mac • Bacaan 4 minit

Hilangkan Bau Badan Yang Busuk Dengan Cara Ini

Bau badan yang busuk ini sering kali menjadi sesuatu yang memalukan. Ada orang sampai hilang keyakinan disebabkan bau badan ni. Lebih teruk lagi, kalau dalam kereta bau tu terpe...

Aida Kamalia

9 Apr • Bacaan 3 minit

Makanan Yang Mampu Banyakkan Susu Badan Atau Milk Booster

Kalau bercakap tentang maknan semasa berpantang, mesti ibu-ibu dan murung sebab kebanyakan lauk pantang  sangat bosan dan tiada rasa. Tapi korang harus ingat, pemakanan sangat p...

Aida Kamalia

2 Apr • Bacaan 3 minit

Resepi Bomboloni Tiramisu 

Jika anda penggemar donut, pasti anda sudah ketahui satu jenis kuih yang tular baru-baru ini, iaitu bomboloni. Jika lihat dengan sekali pandang, bomboloni kelihatan seakan-akan ...

Aida Kamalia

10 Jul • Bacaan 3 minit

Lihat Kebaikan Mandian Lumpur Ini - Bagus Untuk Kulit! 

Mandi lumpur bukanlah perkara yang asing lagi pada waktu kini yang mana ternyata mempunyai pelbagai kebaikan untuk kulit badan anda. Bukan sahaja dari segi kecantikan, malah ia ...

Aida Kamalia

22 Jul • Bacaan 3 minit

#TAJSuggest- Stokin Boleh Buat Anda Tidur Lena?

Tidur adalah satu proses atau aktiviti yang sangat penting dalam kehidupan setiap orang. Hal ini kerana manusia menghabiskan masa sekitar satu pertiga daripada aktiviti harian d...

Lina Rosli

9 Dis • Bacaan 2 minit

Produk untuk Menangani Masalah Jerawat

Siapa yang tak stress dengan jerawat? Tak kisahlah ia muncul tanpa disangka-sangka ataupun kulit secara azalinya sering berjerawat, ia sedikit sebanyak membuatkan kita rasa terg...

Min Ahmad

15 Dis • Bacaan 4 minit

5 Kebaikan Berenang Untuk Wanita

Renang merupakan satu senaman yang mendapat perhatian ramai pada zaman kini. Semasa berenang, mental, fizikal, segala otot dan tulang rangka digerakkan untuk membuat satu geraka...

Amalina Hazaidi

11 Jul • Bacaan 3 minit

Kulit Badan Lembut, Licin Dan Bebas Selulit Dengan Cara ini! 

Kunci untuk  mendapatkan kulit yang lembut, warna yang sekata serta bebas dari parut-parut hitam adalah dengan exfoliate kulit. Kenapa exfoliate? Pentingnya exfoliate ini adalah...

Aida Kamalia

20 Jun • Bacaan 2 minit

Guna Cara Ini Untuk Halang Kucing Anda Kencing Merata-rata 

Sebagai pemilik kucing pastinya anda akan bagi sebaik mungkin kasih sayang pada kucing kesayangan anda. Akan tetapi apabila kucing jantan meningkat dewasa pada umur 5 bulan keat...

Aida Kamalia

26 Jun • Bacaan 4 minit

Tanda-Tanda Anda Depresi - Lihat Dibawah! 

Pada waktu kini, saya pasti tanggapan orang ramai terhadap depresi atau pun kemurungan sudah tidak asing lagi. Hari demi hari semakin ramai orang memberi kesedaran terhadap beta...

Aida Kamalia

9 Ogo • Bacaan 3 minit

Kebaikan Petai Yang Mungkin Ramai Orang Tidak Tahu

Petai amat sinonim dengan bau yang kurang menyenangkan. Namun, mungkin ramai di kalangan anda yang tidak tahu bahawa petai mempunyai kandungan nutrisi yang tinggi. Ia mengandung...

Lina Rosli

7 Ogo • Bacaan 2 minit

Cara untuk Menceriakan Hari Anda Dalam Tempoh PKP Ini

Dalam kita melalui tempoh PKP ini di rumah, ada masanya sukar untuk kita berasa bersemangat. Duduk di rumah saban hari boleh mendatangkan tekanan kepada kesihatan mental anda. L...

Min Ahmad

31 Mac • Bacaan 2 minit

Gaya Hidup Yang Tidak Sihat Punca Kerosakan Kulit Kepala

Kerosakan pada kulit kepala menjadi punca utama kepada rambut rosak dan gugur. Hal ini kerana kekurangan folikel pada kulit kepala yang menyebabkan rambut tidak mendapat nutrien...

Lina Rosli

27 Mei • Bacaan 2 minit

Betulkah Muzik Adalah Bahasa Lain Dalam Menyampaikan Mesej?

Jika kita lihat, muzik dapat menyatukan setiap individu dari setiap pelosok dunia. Tidak kira anda dari negara yang berlainan atau bangsa dan kaum yang berbeza, muzik bukan saha...

Lina Rosli

8 Jan • Bacaan 2 minit

Ketahui Jenis-Jenis Bau Kemaluan Wanita

Apabila berbicara tentang kemaluan wanita, ramai yang berasa peka dengan bau yang dihasilkan oleh vagina. Lambakan produk untuk alat sulit wanita daripada tuala wanita, panty li...

Min Ahmad

10 Jun • Bacaan 3 minit

Adakah Stress Punca Utama Rambut Beruban?

Apabila usia anda sudah mula mendekati awal 30-an, sudah tentu anda perasan akan perubahan yang berlaku kepada diri anda. Sebagai contoh, anda mula mendapati warna rambut sudah ...

Lina Rosli

26 Mac • Bacaan 1 minit

Stress Eating vs Comfort Eating -Makan Berlebihan Akibat Kebosanan Dan Tekanan?

Sudah masuk hari ke-20 bagi Perintah Kawalan Pergerakan. Ia menandakan hampir sebulan kita mengasingkan diri dan melakukan penjarakkan sosial di rumah masing-masing. Bagi anda y...

Lina Rosli

6 Apr • Bacaan 3 minit